ساحل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری ایران سفیدپوش شد

به گزارش وبلاگ نوکیا، خبرنگاران/اردبیل ساحل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری ایران، امروز با برف پاییزی اردبیل سفیدپوش شد.

ساحل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری ایران سفیدپوش شد

به گزارش خبرنگار وبلاگ نوکیا، امروز شورابیل، نگین گردشگری ایران با برف پاییزی اردبیل برفی شد و بر زیبایی شگفت انگیز آن اضافه کرد.

این دریاچه شور که حالا شیرین شده است تا همین سال پیش و قبل از شیوع کرونا میزبان بسیاری از مسافران تابستانی و زمستانی بوده است؛ این دریاچه حیرت انگیز تا چند سال پیش به شوری اش مشهور بود اما هم اینک با شیرین کردن آب آن به محل پرورش ماهی قزل آلا هم تبدیل شده است.

همچنین همه ساله صدها پرنده مهاجر در پاییز از روسیه به سمت این دریاچه حرکت می نمایند و زمستان را در این تالاب می گذرانند. دریاچه تفریحی شورابیل به مساحت 180 هکتار و در خیابان دانشگاه شهر اردبیل واقع شده است.

دریاچه شورابیل در حال حاضر یکی از اماکن تفریحی اردبیل به شمار می رود که در کنار آن شهربازی و فضای سبز بسیاری احداث شده است؛ حال امروز یکی از بزرگترین راستاهای پیاده روی کشور در اطراف شورابیل پر از برف شده است. امروزه دریاچه شورابیل به یک منطقه نمونه گردشگری شده و در سراسر اطراف این دریاچه زیبا یک راستا پیاده روی با چمن های مصنوعی احداث شده که یکی از طولانی ترین جاده سلامتی در کشور محسوب می گردد؛ دریاچه شورابیل امروز پس از سرعین و چشمه های آب گرمش دومین نقطه پر بازدید استان اردبیل است.

درگذشته آب و گل موجود در این دریاچه در گذشته برای امراض پوستی بسیار مفید بوده است که متاسفانه خاصیت درمانی این دریاچه در حال حاضر از بین رفته است.

هر چند گردشگری تابستانه این دریاچه معروف است اما پاییز و زمستان آن هم صفایی دارد و دیدن سفید پوش این دریاچه خالی از لطف نیست؛ اگر چه این روزها خود اردبیلی ها هم در آذر ماه 99 و با محدودیتهای کرونایی در قرنطینه اند اما دیدن همین زیبایی های اردبیل از خانه و صفحات مجازی از استرس های کرونایی می کاهد.

تالاب شورابیل در اواخر دوران سوم و اوایل دوران چهارم زمین شناسی شکل یافته و طی این مدت طولانی، زیست محیط منحصر به فرد خود را کسب نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساحل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری ایران سفیدپوش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری ایران سفیدپوش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید