سوغاتی سفرهای نوروزی قوچان را سیاه کرد

به گزارش وبلاگ نوکیا، خبرنگاران/خراسان رضوی هم زمان با بیشتر نقاط کشور و پس از خاتمه یافتن تعطیلات نوروز موج چهارم کرونا به شهرستان قوچان هم رسید و از 16 فروردین ماه شرایط کرونایی این شهرستان به صورت رسمی قرمز شد و از ساعات گذشته این شهرستان به عنوان تنها شهرستان خراسان رضوی وارد شرایط سیاه کرونایی شد.

سوغاتی سفرهای نوروزی قوچان را سیاه کرد

پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروز شرایط کرونا در شهرستان قوچان ثابت شده و در اپلیکیشن ماسک به صورت زرد رنگ معرفی شده بود و در طی هفته های متوالی هیچ مورد فوتی در اثر ابتلا به بیماری کووید 19 گزارش نشده بود اما با آغاز تعطیلات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در ادامه کاهش محدودیت ها توسط ستاد ملی کرونا، هم اکنون شاهد شرایط سیاه و جهش بسیار زیاد تعداد مبتلایان به کرونا در قوچان هستیم.

فرشید فتحی مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان در گفت وگو با وبلاگ نوکیا بیان کرد: در حال حاضر شرایط این شهرستان به لحاظ همه گیری ویروس کرونا در شرایط نامناسبی واقع شده است و اگر مردم هشدارها را جدی نگیرند شرایط بدتر خواهد شد.

وی بابیان اینکه در روزهای اخیر تعداد مراجعات بیماران افزایش یافته است، گفت: با وجود هشدارهای اعلام شده در سرانجام سال گذشته شاهد بی توجهی تعدادی از مردم بودیم و نتیجه این بی اعتنایی و برگزاری دورهمی خانوادگی، عروسی ها و ورود مسافران به شهرستان، شرایط قرمز و -سپس سیاه- به لحاظ کرونایی و تکمیل ظرفیت بیمارستان موسی بن جعفر(ع) بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان ادامه داد: کادر بهداشت و درمان خسته هستند و فشار زیادی را متحمل می شوند اما با تمام توان در خدمت بیماران هستند.

وی از مردم خواست به منظور کنترل خیز جدید کرونا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک از حضور در دورهمی های خانوادگی و مراسم عزا و عروسی ها به شدت خودداری نمایند در غیر این صورت باید منتظر عواقب وخیم آن باشند.

تجهیز سالن اجتماعات بیمارستان قوچان

فتحی مقدم از تجهیز سالن اجتماعات بیمارستان موسی بن جعفر قوچان برای بستری بیماران مبتلا کرونا اطلاع داد و توضیح داد: با افزایش سه برابری تعداد مبتلایان و تکمیل ظرفیت تخت های بیماران مبتلا به کرونا، سالن اجتماعات بیمارستان موسی بن جعفر(ع) جهت این بیماران تجهیز شد تا به آن ها سرویس دهی گردد.

وی با بیان این نکته که ویروس جدید سرعت ابتلای بالاتری دارد، گفت: تعداد بیماران بسیار زیاد شده و مجبور هستیم از تمام امکانات بیمارستان برای سرویس دهی به بیماران کووید استفاده کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان اضافه کرد: برای اولین بار در کشور تعداد مبتلایان به بیش از 20 هزار تن رسیده است این در حالی است که در پیک سوم در بدترین حالت این میزان به 13 هزار نفر مبتلا رسید.

وی با بیان اینکه طرح مدیریت جامعه هوشمند ویروس کرونا و محدودیت های دو هفته ای اعمال شده است، گفت: اگر تعداد مبتلایان بیشتر گردد باید این آمادگی را داشته باشیم که در بیمارستان تخت خالی نداشته باشیم و از امکانات در قالب نقاهتگاه ایجاد کنیم تا بیمارانی که به شرایط ثابتی رسیده اند و از لحاظ بستری به مراقبت بیمارستانی احتیاج دارند از بیمارستان ترخیص و در نقاهتگاه بستری شوند.

بنا بر گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان قوچان نیز تا تاریخ پنج شنبه 26 فروردین ماه در شهرستان قوچان 4 هزار و 904 نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند و از این تعداد 246 نفر فوت نموده اند.

همچنین در هفته اخیر تعداد 615 بیمار جدید شناسایی شده و متأسفانه در طول این مدت 10 نفر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سوغاتی سفرهای نوروزی قوچان را سیاه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغاتی سفرهای نوروزی قوچان را سیاه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید