شهر چشمه، مقصدی فوق العاده برای تفریح و تفریح در ترکیه

به گزارش وبلاگ نوکیا، آشنایی با شهر چشمه در ترکیه | Çeşme City in Turkey

ترکیه جز کشورهایی است که برای تمامی سلیقه ها و سنین های مختلف می تواند گزینه خوبی برای سفر به شمار بیاید. این کشور مجذوب کننده سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید و با توجه به امکانات و شرایط مناسبی که برای آن ها فراهم می آورد همیشه از مجذوب کنندهیت بالایی در بین مسافران برخوردار است. اما اغلب مسافران این کشور را با استانبول و آنتالیا آن می شناسند غافل از آن که در این کشور شهرهای دیگری هم وجود دارد که می تواند مقصد مناسبی برای سفر به شمار بیاید. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره شهر چشمه در ترکیه که یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها دیدنی و جالب کشور ترکیه به شمار می رود صحبت کنیم. در ادامه همراه با خبرنگاران باشید تا با شهر چشمه در ترکیه بیشتر آشنا شوید شاید مقصد بعدی شما در ترکیه همین شهر چشمه باشد.

شهر چشمه، مقصدی فوق العاده برای تفریح و تفریح در ترکیه

همانطور که در بالا هم اشاره نمودیم، اغلب کسانی که به ترکیه سفر می نمایند این کشور را با استانبول و آنتالیا آن می شناسند، اما غافل از این که این کشور شهرهای مجذوب کننده و تماشای بسیار دیگری هم دارد که می توانید با سفر به سمت آن های از ترکیه را جور دیگر ببینید.

شهر چشمه در ترکیه یکی از شهرهای کمتر شناخته شده ای است که در 93 کیلومتری ازمیر قرار گرفته است. این شهر در واقع یکی از شهرهای توریستی ترکیه به شمار می رود و به علت سواحل شنی، آفتاب گرم و آب های شفابخشی که دارد بسیار در بین مسافران معروف شده است.

در حقیقت اگر بخواهیم کمی دقیق به این چشمه در ترکیه توجه کنیم متوجه می شویم که نام آن نشان دهنده آن چیزی است که شما در آن مشاهده خواهید کرد، شهری برای تفریح و تفریح که برترین زمان سفر به آن فصل تابستان استو.

جالب است بدانید که دریانوردان و کشتی رانان چشمه را بندر کوچکی در ترکیه می نامند.

بناهای تاریخی چشمه

شهر چشمه در ترکیه همانطور که در گفتیم در 93 کیلومتری ازمیر و بعلاوه 180 کیلومتری شهر کوش آداسی قرار گرفته است و در کنار این شهر دریایی به نام اژه واقع است که گردشگران معمولان برای لذت از تفریح های آبی تابستانی این شهر را برای سفر خود انتخاب می نمایند. در کنار تمام جاذبه های تفریحی که در این شهر وجود دارد اما بناهای تاریخی بسیار مجذوب کنندهی هم در این شهر ترکیه ای وجود دارد که پیشنهاد می کنیم حتما از آن ها بازدید کنید.

شهری باستان به نام ION که در 15 کیلومتری شمال شهر چشمه قرار گرفته است یکی از آن مواردی تاریخی است که می توانید از آن تماشا کنید.

دیگر شهر تاریخی که در شرق شهر چشمه در ترکیه قرار گرفته است Erythral نام دارد که قدمت آن به هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. شهر کهن Erythral در یکی از روستاهای چشمه در کشور ترکیه به نام ایلدیری کشف شده بود؛ از منابع تاریخی باستانی شهر می توان به قلعه چشمه که از زمان عثمانی به جا مانده است، چشمه های فراوان، کاروان سراها و معماری های شهری باستانی اشاره نمود. این شهر در کشور ترکیه برترین گزینه برای تفریح و تفریح محسوب می گردد.

اگر بخواهیم بیشتر درباره آثار تاریخی شهر چشمه در ترکیه بگوییم، می توان به مجسمه های کوچکی که در یکی از تپه های وسط شهر در حفاری های اکروپل پیدا شده اند نیز اشاره نمود. این مجسمه ها زمانی به عبادتگاه Athena pallas نیز معروفیت داشته اند. یکی از مهم ترین آثار به دست آمده از این حفاری ها، در موزه باستان شناسی ازمیر نگهداری می گردد و مربوط به مجسمه زنی است که متعلق به دوره Arkaik می باشد. در سال های اخیر این شهر در کشور ترکیه برای تفریح و تفریح گزینه ای بسیار مجذوب کننده محسوب می گردد.

تفریح و تفریح در شهر چشمه ترکیه

برترین زمان سفر به سمت شهر چشمه در ترکیه فصل تابستان است. پس برترین که در ماه جولای اقدام به خرید بلیط هواپیما خود بنمایید.

سالانه در این ماه (جولای) جشنواره موسیقی بین المللی در چشمه برگزار می گردد که از پرطرفدارترین جشنواره ها میان مردم به شمار می رود. یکی دیگر از مزایای سفر به شهر چشمه در ماه جولای این است که اغلب بازیگران و خوانندگان معروف ترکیه ای به سمت چشمه در ترکیه می آیند و شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید هم به تفریح و سرگرم شدن در چشمه ها مشغول شوید و هم بازیگران مشهور ترکیه ای را مشاهده کنید. :)

در فاصله 5 کیلومتری شرق شهر چشمه در ترکیه تفریجگاهی به نام ایلیکا وجود دارد که مکانی بسیار مناسب برای استراحت و انجام تفریح هایی آبی به شمار می رود. در این منطقه چشمه های آب سرد و گرم بسیاری وجود دارد و چشمه نامش را از چشمه های این منطقه گرفته است. در زمان های گذشته شهر چشمه محلی برای ثرومندان ازمیر بود که در فصل های گرم به سمت آن می رفتند اما امروزه تمامی گردشگران و مردم ترکیه تعطیلات خود را در چسمه ترکیه به سر می برند. شنا در آب های نیلگون اژه در هوای گرم تابستانی و استفاده از خواص درمانی و شفابخش چشمه ها قطعاً تجربه ای لذت بخش خواهد بود. برای تفریح و تفریح چشمه در کشور ترکیه گزینه بسیار مناسبی محسوب می گردد.

موج سواری در چشمه

برای تفریح و تفریح هم در شهر چشمه به غیر از گشت و گذار در طبیعت آن و بعلاوه چشمه های متعددی آن می توانید به موج سواری هم مشغول شوید. بادهای شهر چشمه در ترکیه تمامی ندارند و این موضوع برای موج سواری گزینه بسیار مناسبی می باشد. برای موج سواری به سمت منطقه آلاچاتی بروید و اگر هم بلد نیستید اصلا نگران نباشید چرا که چندین مدرسه موج سواری در آلاچاتی افتتاح شده تا علاقمندان به این ورزش آبی آموزش های لازم را برای این تفریح مهیج ببینند. گفتنی است که بدانید سالانه در این منطقه جشنواره موج سواری برگزار می گردد، که حتی تماشای آن مجذوب کننده و هیجان انگیز است.

پارک آبی چشمه

بعد از بازدید از شهرهای تاریخی و همینطور چشمه های طبیعی که در این شهر وجود دارد، می توانید به سمت پارک آب شهر چشمه در ترکیه بروید. Oasis پارک آبی با استخرهای مختلف، رستوران و وسایل بازی هیجان انگیزی است که مسافران را حسابی سرگرم خواهد نمود. این پارک یکی از برترین گزینه ها برای تفریح محسوب می شوند.

بازدید از بافت تاریخی افسوس

یکی دیگر از جاذبه های که در شهر چشمه می توانید از آن بازدید کنید، بافت تاریخی افسوس است. این شهر قدیمی مجذوب کننده در نزدیکی چشمه قرار گرفته است و برای بازدید از آن یک ساعت و نیم رانندگی ضروری است، اما گزینه مناسبی برای تفریح و تفریح به شمار می رود. افسوس در حقیقت یک آمفی تئاتر با بنایی تاریخی است که در فضایی باز ساخته شده است. این موزه برای بازتماشامایندگان حس عجیبی را به همراه دارد و گردشگران هنگام قدم زدن در آن احساس می نمایند که تاریخ در حال سفر هستند!

بازدید از جزیره خیوس در چشمه

دیگر منطقه ای که پیشنهاد می کنیم در شهر چشمه ترکیه بازدید کنید جزیره خیوس است. این جزیره جزئی از کشور یونان محسوب می گردد و در لیست جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است، بنابراین می تواند گزینه بسیار مجذوب کننده و تماشای در سفر به شهر چشمه در ترکیه محسوب گردد.

شکم گردی در چشمه

یکی از هیجان انگیزترین بخش های گردشگری که شهر چشمه در ترکیه برای بازتماشامایندگان فراهم می آورد رستوران های آن است که انواع غذاهای محلی در آن طبخ می گردد. یکی از برترین غذاهایی که در این منطقه می توانید امتحان کنید کمرو است، ساندویچی از سوسیس، گوجه فرنگی و پنیر!

لذت خرید در چشمه

بازارهای چشمه در ترکیه برای خرید بسیار معروف هستند، پیشنهاد می کنیم که هرگز لذت خرید در این بازارهای را از دست ندهید. در منطقه آلاچاتی بازار روز شنبه برگزار می گردد که بزرگ ترین بازار چشمه است. در این بازارها می توانید انواع میوه ها، سبزی ها، اشیاء دست ساز سنتی و محلی، لباس و لوازم خانگی را تهیه کنید. گشت وگذار در این بازار حس بسیار خوبی دارد، اگر از پیاده روی خسته شوید، می توانید در یکی از کافه ها استراحت نموده و چایی نوش جان کنید. بعلاوه، میوه های چشمه بسیار شیرین و خوش طعم هستند و نارنگی خربزه معروف آن ارزش چشیدن دارد. عکاسی یکیه از دلچسب ترین تفریح ها برای تفریح افراد در سفر محسوب می گردد پس نباید فراموش کنید که عکس هایی به یادگار از این بازارها و خودتان تهیه کنید.

در مجموع پس از شرکت در تور استانبول بازدید از جاهای تماشای که نام بردیم را از دست ندهید.

منبع: الی گشت

به "شهر چشمه، مقصدی فوق العاده برای تفریح و تفریح در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر چشمه، مقصدی فوق العاده برای تفریح و تفریح در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید