طرز تهیه شربت نعنا ????مجلسی غلیظ و کافی شاپی به 3 روش

به گزارش وبلاگ نوکیا، شربت نعنا خانگی با برگ های تازه و عطر با طراوت و جذابی که دارد، یکی از دلچسب ترین و مفیدترین است. معمولاً در طرز تهیه شربت نعناع تازه و خوشمزه از نعنای تازه استفاده می شود، اما شما می توانید این خوش طعم را با عرق نعنا نیز آماده کنید. از طرف دیگر ترکیب شربت نعنا با گلاب یا لیمو می تواند طعم این شربت خوشمزه را تا حد زیادی تغییر دهد. اما آیا می دانید طرز تهیه شربت نعنا و لیمو چگونه است؟ علت تلخ شدن شربت نعنا چیست؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه شربت نعنا خانگی به چند روش آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد شربت نعنا پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه شربت نعنا ????مجلسی غلیظ و کافی شاپی به 3 روش

طرز تهیه شربت نعناع تازه و خوشمزه

مدت زمان آماده سازی: 5 دقیقه

مدت زمان پخت: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت نعناع با برگ تازه (برای 8 نفر)

  • آب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر سفید: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • نعنا تازه: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • لیمو ترش: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه شربت نعناع خانگی

درست کردن شربت نعناع خانگی با برگ تازه نعنا در خانه کار بسیار ساده ای است که را هم برای سلامتی در خود دارد. اگر میزانی نعنا تازه تهیه کنید می توانید در کمتر از 1 ساعت یک شربت فوق العاده خوش طعم آماده کنید. مصرف شربت نعنا به کمک و از ایجاد جلوگیری می کند. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه شربت نعنا خانگی آشنا شوید.

مرحله اول؛ شستن برگ های نعنا

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت نعناع خونگی خوشمزه باید نعنا ها را پاک کنید. سپس آن ها را داخل یک آبکش بریزید و با آب فراوان بشویید.

مرحله دوم؛ قرار دادن نعنا، شکر و آب روی حرارت

بعد از شستن نعناها، در این مرحله از طرز تهیه شربت نعناع باید نعناها را همراه با آب و شکر داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. در این مرحله حرارت گاز باید ملایم باشد و ترکیب نعنا و شکر برای حدود 10 دقیقه بجوشد.

مرحله سوم؛ قوام آمدن شربت نعناع

در این مرحله از طرز تهیه شربت نعنا خونگی خوشمزه رنگ شربت کمی سبز می شود. حال باید شربت شما برای چند دقیقه بجوشد تا به قوام مورد نظر برسد و غلیظ شود. برای تست این موضوع می توانید میزانی شربت را داخل نعلبکی بریزید و اجازه دهید سرد شود. اگر بعد از سرد شدن غلظت شربت شما مثل عسل شد، یعنی شربت نعنا آماده است.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن لیمو ترش به شربت نعنا

لیمو ترش به جلوگیری از شکرک زدن شربت کمک می کند. در چند دقیقه پایانی آماده شدن شربت، به میزان 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش به شربت اضافه کنید.

مرحله پنجم؛ رد کردن شربت نعنا از صافی

بعد از این که شربت شما آماده شد، شعله گاز را خاموش کنید و آن را از صافی رد کنید. این کار موجب می شود تا شربت یکدست شود برگ های درشت نعنا از آن خارج شود.

مرحله پنجم؛ سرو کردن شربت نعنا

اجازه دهید شربت کاملاً خنک شود. حال می توانید آن را داخل ظروف شیشه ای بریزید و در یخچال قرار دهید. برای درست کردن شربت نعنا باید به میزان 1 تا 2 قاشق از شربت را داخل لیوان بریزید؛ سپس به آن آب سرد اضافه کنید و میل کنید. برای تزیین می توانید از برش های لیمو و یا چند برگ نعنا استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: فواید مصرف گوجه سبز با گلپر و نعنا

طرز تهیه شربت نعنا و لیمو

مدت زمان آماده سازی: 5 دقیقه

مدت زمان پخت: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت نعنا و لیمو

  • نعنا تازه: 500 گرم
  • شکر: 1 کیلوگرم
  • آب لیمو ترش تازه: 2 قاشق غذاخوری
  • آب: 3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • عرق نعنا: 1 قاشق غذاخوری
  • رنگ خوراکی سبز (اختکمک): 1 قطره

مراحل طرز تهیه شربت نعنا و لیمو

درست کردن شربت نعنا با آب لیمو ترش و برگ تازه نعنا تازه طعم فوق العاده ای به آن می بخشد. شربت نعنا از انواع شربت های سنتی ایرانی است که پیشنهاد می شود حتماً در فصل تابستان آن را آماده کنید. در این بخش می توانید با مراحل طرز تهیه شربت نعنا و لیمو آشنا شوید.

مرحله اول؛ حرارت دادن نعنا به همراه شکر و آب

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت نعنا و لیمو باید نعناها را بشویید و همراه با آب و شکر روی حرارت میانه قرار دهید تا به جوش بیاید و شکر کاملاً در آب حل شود.

مرحله دوم؛ غلیظ شدن شربت نعناع

در این مرحله از طرز تهیه شربت نعنا و لیمو شربت شما باید آن قدر بجوشد تا به غلظت مناسب برسد. برای اطمینان از قوام شربت حتماً به روش قبل آن را تست کنید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن آب لیمو ترش و عرق نعنا

بعد از اینکه شربت غلیظ شد، در این مرحله از طرز تهیه شربت نعنا با لیمو باید میزانی آب لیمو ترش تازه و عرق نعنا به شربت اضافه کنید. در صورتی که دوست دارید رنگ شربت شما سبز شود، می توانید در همین مرحله رنگ خوراکی را نیز به شربت اضافه کنید.

مرحله چهارم؛ قرار دادن شربت نعنا در فضای آشپزخانه

بعد از این که شربت به طور کامل آماده شد، حرارت گاز را خاموش کنید. سپس یک دم کنی روی قابلمه قرار دهید و اجازه دهید شربت شما برای حدود 12 ساعت به همین حالت در فضای آشپزخانه بماند. این کار موجب می شود تا عطر نعنا به طور کامل از آن خارج شود.

مرحله پنجم؛ صاف کردن شربت نعنا و لیمو

بعد از 12 ساعت که شربت کاملاً سرد شد، آن را از یک صافی رد کنید. سپس شربت را داخل یک شیشه خشک و تمیز بریزید و آن را در یخچال قرار دهید.

مرحله ششم؛ آماده کردن شربت نعنا

برای درست کردن شربت نعنا و لیمو باید میزانی شربت در لیوان بریزید و سپس به جای مانده لیوان را از آب پر کنید. در صورت تمایل می توانید میزانی آب لیمو ترش تازه به شربت اضافه کنید و آن را میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی نعنایی

طرز تهیه شربت نعنا با نعنا خشک

مواد لازم برای تهیه شربت نعنا با نعنا خشک

  • نعنا خشک: 120 گرم
  • عرق نعنا: 1/5 لیتر
  • آب لیمو ترش تازه: به میزان لازم
  • عسل: 500 گرم

برای درست کردن شربت نعنا با نعنا خشک باید ابتدا میزانی نعنا خشک را با عرق نعنا ترکیب کنید و برای 2 ساعت این ترکیب را به حال خود رها کنید تا نعناها کمی نرم شوند. سپس ترکیب عرق نعنا و نعنا خشک را برای 5 دقیقه بجوشانید و بعد از صافی رد کنید. در انتها می توانید عسل را اضافه کرده و شربت را با کمی لیمو ترش تازه میل کنید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه شربت نعناع

*برای جلوگیری از شکرک زدن شربت نعنا می توانید به جای آب لیمو ترش از میزانی جوهر لیمو نیز استفاده کنید.

*به منظور نگهداری شربت نعنا به مدت طولانی می توانید آن را در فریزر قرار دهید. شربت نعنا در فریزر برای 1 سال قابل نگهداری است.

*برای خوش عطر شدن شربت نعنا و لیمو می توانید میزانی پوست لیموی رنده شده به شربت اضافه کنید.

*در طرز تهیه شربت نعنا و گلاب می توانید بعد از خاموش کردن حرارت شربت، میزانی گلاب به آن اضافه کنید.

*اضافه کردن کمی زنجبیل تازه موجب خوش عطر شدن شربت نعنا می شود. برای این کار پیشنهاد می شود از 2 برش زنجبیل تازه استفاده کنید.

*بعد از اضافه کردن شکر به شربت نعنا لازم نیست که شربت را هم بزنید. بهتر است اجازه دهید شکر خودش با حرارت ملایم در آب حل شود.

*برای درست کردن شربت نعنا می توانید از نعنا با برگ و ساقه آن استفاده کنید تا خارج کردن آن در انتهای کار راحت تر باشد.

*به منظور هم زدن با برداشتن شربت نعنا سعی کنید از قاشق چوبی به جای قاشق فلزی استفاده کنید.

*در صورت تمایل می توانید میزانی تخم شربتی به شربت نعنا اضافه کنید.

*برای درست کردن شربت نعنا و سبز شدن رنگ شربت می توانید برگ های نعنا را کاملاً میکس کنید و سپس شربت را آماده کنید.

*به منظور خوش عطر شدن شربت نعنا می توانید میزانی هل به شربت اضافه کنید.

*در طرز تهیه شربت نعنا و عسل می توانید برای شیرین کردن شربت به جای شکر از استفاده کنید.

*برای رنگی شدن شربت نعنا می توانید در طرز تهیه شربت نعنا و زعفران به جای رنگ خوراکی از میزانی زعفران دم کرده استفاده کنید.

*معمولاً مهم ترین علت تلخ شدن شربت نعنا استفاده از آبلیموی تلخ مزه یا اضافه کردن قسمت سفیدی پوست لیمو به شربت نعنا و لیمو است. استفاده از میزان بیش از حد عرق نعنا نیز موجب تلخ شدن شربت می شود.

*در طرز تهیه شربت نعنا سکنجبین از ترکیب نعنا، شکر، سرکه انگور و آب استفاده می شود. در صورت تمایل می توانید این شربت خوشمزه را نیز در خانه آماده کنید.

*شربت نعنا برای کمک به هضم غذا، درمان نفخ، تعادل هورمون ها، و بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی مفید است.

سوالات متداول

علت تلخ شدن شربت نعنا چیست؟

یکی از نکات درست کردن شربت نعنا این است که نباید برای تهیه آن از آبلیمویی که طعم تلخی دارد و یا پوست سفید لیمو استفاده کنید. استفاده از میزان بیش از حد عرق نعنا نیز موجب تلخ شدن شربت می شود.

شربت نعناع برای چی خوبه؟

شربت نعنا برای کمک به هضم غذا، درمان نفخ، تعادل هورمون ها، رفع اسهال و بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی مفید است.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه شربت نعنا ????مجلسی غلیظ و کافی شاپی به 3 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت نعنا ????مجلسی غلیظ و کافی شاپی به 3 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید