فردوس کاویانی: نقش های منفی را دوست ندارم

به گزارش وبلاگ نوکیا، فردوس کاویانی گفت: من نقش های منفی را دوست ندارم و برای فیلم پرونده می خواستم به مهدی صباغ زاده بگویم که نمی توانم بیایم اما به یکباره متوجه شدم قرارداد را امضا نموده ام.

فردوس کاویانی: نقش های منفی را دوست ندارم

موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله نشست های تاریخ شفاهی خود بخش هایی از تبادل نظر با این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون را منتشر نموده که در زیر می خوانید.

فردوس کاویانی با بیان اینکه چهارم مهرماه 1320 در اسماعیل آباد کرمان به جهان آمده است، گفت: کلاس اول ابتدایی نزد عمویم در یزد به مدرسه رفتم و از ششم ابتدایی دوباره به کرمان برگشتم و تحصیل کردم و در همان سالها شوق تئاتر، من را به تهران کشاند و دبیرستان را به سرانجام رساندم.

وی با اشاره به علاقه اش به تئاتر ادامه داد: یادم می آید کلاس پنجم دبستان تئاتری را برای اجرا به مدرسه ما آورده بودند و من به فراش مدرسه گفتم، می خواهم هرشب این نمایش را ببینم و او هم به شوخی به من گفت؛ هر شب باید سالن را جارو کنم تا اجازه بدهد و من هم پذیرفتم. 13 روز این نمایش در مدرسه ما اجرا داشت و من هر روز آن را می دیدم به شکلی که آن را حفظ شده بودم و همان تئاتر را کارگردانی و اجرا کردم.

کاویانی اعلام کرد: زمانیکه کار تئاتر را تازه آغاز نموده بودم یک نمایش آلمانی را به کارگردانی زنده یاد حمید سمندریان اجرا کردیم و بعد از آن به اداره تئاتر رفتم و به صورت قراردادی استخدام شدم و در آن جا ابتدا آغاز به کارهای پانتومیمی کردم.

وی با اشاره به فیلم پرونده، گفت: من نقش های منفی را دوست ندارم و برای این فیلم می خواستم به مهدی صباغ زاده بگویم که نمی توانم بیایم. اما به یکباره متوجه شدم قرارداد را امضا نموده ام.

وی با اشاره به حضورش در محله برو بیا، گفت: برای این فیلم اکبرعبدی را برای یک نقش دعوت نموده بودند و برای نقش مش مهدی من را پیشنهاد داده بودند و من هم پذیرفتم که بسیار هم مورد استقبال نهاده شد.

وی با بیان اینکه داریوش مهرجویی با توجه به ساخت اجاره نشین ها می توانست آثار کُمیک دیگری را هم بسازد، گفت: کار طنز در سینما، تلویزیون و تئاتر سخت است. متاسفانه درکارهای تصویری همواره ما بازیگرها دلشوره داریم، زیرا گاهی به علت طولانی بودن زمان فیلم، از طنز کار کم می نمایند و زیربنای طنز را می گیرند که همین امر موجب می گردد تا مخاطب خنده اش نگیرد و طنز نباشد.

کاویانی با بیان اینکه بانو فیلم خوبی بود، گفت: در این فیلم برای نقش هایمان با گوهر خیراندیش بحث ها و تبادل نظرهای زیادی داشتیم تا به نقش مورد نظر برسیم. کل فیلم درباره این است که باغ ها و درخت ها درحال نابودی است. اینکه درخت ها که به مردم زندگی می دهند را می زنند و جای آنها آپارتمان می سازند.

وی بعلاوه مطرح نمود: در سینما نقش های مکمل خیلی ظریف را دوست دارم و ترجیح می دهم زیرا برایم گویاتر است و خیلی در پی نقش های اول نیستم اما در تئاتر اغلب نقش اول را بازی کردم.

کاویانی در سرانجام با بیان اینکه سعی من همواره بر شاد کردن یک ملت بوده است، بیان داشت: مردم همواره از سریال آژانس دوستی به خوبی یاد می نمایند، من معتقدم اگر اجتماع را بر مبنای دوستی بگذاریم، همه مسائل و مسائل از بین خواهد رفت. همه داستان هایی که در آژانس دوستی نشان داد شد در سرانجام به دوستی ، باهم بودن ، درد هم را دانستن و اینکه خوب است به هم یاری کنیم منتهی می گردد و باید توجه داشته باشیم که این ها سازنده زندگی ما هستند.

فردوس کاویانی در فیلم هایی همانند : پرونده، اجاره نشین ها، در راستا تندباد، بانو، همه دختران من، سفر پرماجرا، سگ کشی، میکس، جایی برای زندگی، نارنجی پوش و ... نقش آفرینی داشته است.

لازم به ذکر است، تبادل نظر با فردوس کاویانی در سال 1386 بوده است و موزه سینمای ایران برای این هنرمند پیشکسوت محبوب سینما، تئاتر و تلویزیون آرزوی سلامتی دارد.

منبع: همگردی

به "فردوس کاویانی: نقش های منفی را دوست ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردوس کاویانی: نقش های منفی را دوست ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید