فهرست 100 کشور فقیر دنیا در سال 2019

به گزارش وبلاگ نوکیا، سایت NaijaQuest گزارشی تهیه نموده و بر اساس آن فهرستی به روز را از 100 کشور فقیر دنیا در اوایل سال 2019 ارائه نموده است.

فهرست 100 کشور فقیر دنیا در سال 2019

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ سایت NaijaQuest که اطلاعات کلی و عمومی دست اول را در سراسر دنیا به کاربرانش ارائه می دهد، گزارشی تهیه نموده و بر اساس آن فهرستی به روز را از 100 کشور فقیر دنیا در اوایل سال 2019 ارائه نموده است.

این فهرست به روز شده 100 کشور فقیر دنیا در این لحظه است. این رتبه بندی بر مبنای فراوری ناخالص داخلی (GPD) و برابری قدرت خرید (PPP) برای هر نفر در هر یک از این کشورهاست. بدین شیوه قادر خواهیم بود که استاندارد حقیقی زندگی افراد در بیشتر کشورها را برآورد کنیم.

در واقع امروزه در برخی از فقیرترین کشورها در دنیا، افراد ثروتمندی وجود دارند که می توان آنها را میلیاردر تلقی کرد اما در عوض جمعیت آنهایی که در فقر زندگی می نمایند بسیار بیشتر از جمعیت اغنیا در آن کشورهاست. اگرچه تعریف کردن فقر آسان نیست، اما اقتصاددانان استانداردهایی مبتنی بر محل زندگی، میزان درآمد و زمان برای معین اینکه یک فرد حقیقتا فقیر است یا نه معین نموده اند. برای تحقق این امر یک آستانه درآمدی معین و افراد با درآمد پایین تر از آن فقیر تلقی می شوند.

اشاره به این موضوع دلسردنماینده است که 17 کشور از 20 کشور اول این فهرست را کشورهای آفریقایی تشکیل می دهند. اگرچه کوشش هایی برای کاهش سطح فقر در این کشورها اجرا شده است، اما عوامل مختلفی همچون فساد، بیماری های همه گیر، قحطی و تنش های موجود و بسیاری از عوامل دیگر از ارتقای کیفیت زندگی افراد در این قاره جلوگیری نموده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "فهرست 100 کشور فقیر دنیا در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست 100 کشور فقیر دنیا در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید