محل های رنگارنگ زیبایی که در سراسر دنیا می توان بازدید کرد

به گزارش وبلاگ نوکیا، در مسافرت به محل های رنگارنگ ، چه به محل سفیدرنگی مثل تاج محل بروید، چه به محل آبی رنگی مانند بورا بورا، مهم این است که یک رنگ تعیین می تواند بر این که چگونه یک محل را به خاطر بیاوریم، تاثیر بگذارد. رنگ ها در سفرها باعث می گردد ما در جهت توقف کنیم و ما را مجبور می نمایند که به آن ها زل بزنیم و مدت طولانی پس از بازگشت به خانه، مقصد را به خاطر بیاوریم. حافظه، در واقع، با رنگ ها بهتر می تواند عمل کند. روانشناسان در اروپا در پی آنالیز اثرات رنگ ها هستند و یادآور این مطلب هستند که ما انسان ها در یادآوری تصاویر رنگی به طرز چشمگیری بهتر عمل می کنیم زیرا رنگ ها در حواس انسان اثر قوی تری ایجاد می نمایند.

محل های رنگارنگ زیبایی که در سراسر دنیا می توان بازدید کرد

در این صورت، ارتباط قوی تری با بخش هایی از مغز که خاطرات را ذخیره می نماید و به یاد می آورد، برقرار می گردد. نوع احساسی که یک رنگ به ما می دهد، به ریشه فرهنگی ما مرتبط است . در این متن، چگونگی این عمل در مکان های مختلف نشان داده خواهد شد و محل های رنگارنگی در سراسر دنیا معرفی خواهد شد. در ادامه با مجله اینترتی وبلاگ نوکیا همراه باشید.

رنگ قرمز

رنگ قرمزِ سیر می تواند باعث هیجان و برانگیختگی گردد. این رنگِ شدید اغلب حاکی از یک جشنواره است، مانند جشنواره توماتینا (La Tomatina)، که در یک ساعت از روزِ آخرین چهارشنبه ماه آوگست برگزار می گردد و خیابانهای بونیول اسپانیا با 110 تن میوه قرمز رنگین می گردد. بعلاوه در اسپانیا هر سال بهار، روسری های به رنگ قرمز روشن نشان دهنده شاهکار شجاعانه پامپلونا است که مراسم گاوبازی و رها کردن گاوها در شهر می باشد. این موارد جز برترین محل های رنگارنگ برای رنگ قرمز می باشد.

رنگ سفید

در بعضی از فرهنگ ها، رنگ سفید، رنگ آرامش بخش است. تا به امروز به خانه های شیری رنگ جزیره سانتورینی یونان که دریای اژه را رنگین نموده اند فکر نموده اید. آنها به یک نماد اتحاد برای جزیره یونان تبدیل شده اند و این کار در پی قانونی بوده است از سال 1974 که خانه ها باید سفید رنگ شوند. این کار با انجمن غربیِ سفید یعنی پاکیزگی و خلوص تناسب دارد. از سوی دیگر، مرمر سفید رنگ و درخشان تاج محل در هند و یا شینبیومی پاگودا در میانمار هر دو یادآور انجمن شرقی سفید یعنی عزاداری است.

رنگ آبی

استیون پالمر، استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا و فارغ التحصیل برکلی می گوید: رنگ آبیِ سیر بیشتر مرزهای جغرافیایی را به صورت مطلوبی کنار می زند. او میگوید که وجه مشترک میان تمام چیزهای آبی رنگ این است که تقریبا همه چیزهایی که با رنگ آبی سیر مرتبطند، چیزهایی هستند که مردم آن ها را دوست دارند. مانند: آسمان صاف، آب پاکیزه، یاقوت کبود، لاجوَرد، گیاهِ فراموشم مکن.

رنگ نارنجی

از جمله محل های رنگارنگ زیبا در دنیا هند می باشد. هندوستان صندلی مناسبی برای رویش گل های داوودی نارنجی رنگ است که نشان دهنده خورشید می باشد که برای پرستش ویشنو و همسرش لاکشمی استفاده می گردد. فراوانی این گل در مراسم عروسی، روشنایی و رفاه را به ارمغان می آورد.

رنگین کمان

رنگ های رنگین کمان مانند نامشان می تواند فورانی غالبا زودگذر از جشن ها و بزم ها را دربرداشته باشد. فراوانیِ تمام عیار ذرات رنگی که هر رنگ قابل تصوری را شامل می گردد، در طول جشنواره هولی هند، پیروزیِ خیر بر شر را نشان می دهد و نماد آمدن بهار و عشوه گری های کریشنا می باشد.

ردیف های رنگارنگی از گل های لاله در دشت های هلند که شباهت به یک رنگین کمان دارد، خبر آمدن بهار را می دهد. پالمر می گوید واکنش ما به یک رنگ، کاملا ذاتی نمی باشد. این واکنش می تواند در عرض چند ساعت یا حتی چند روز تغییر کند. او ادامه می دهد: هرچه آن رنگ بیشتر با تجارب مثبت همراه باشد، فرد تمایل بیشتری برای دوست داشتن آن رنگ پیدا خواهد نمود. در نهایت، یک تجربه سفر شگفت انگیز می تواند باعث گردد که عاشق یک رنگ خاص شوید. محل های رنگارنگ را در سراسر دنیا را بشناسید و به آن ها مسافرت کنید. شما کدام رنگ را دوست دارید؟

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "محل های رنگارنگ زیبایی که در سراسر دنیا می توان بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محل های رنگارنگ زیبایی که در سراسر دنیا می توان بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید