موافقت اتحادیه اروپا با تمدید ضرب الاجل برگزیت تا 31 اکتبر

به گزارش وبلاگ نوکیا، رئیس شورای اروپایی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا در نشست فوق العاده بروکسل با به تعویق انداختن صدور حکم درباره بریگزیت موافقت کردند، گفت مهلتی که ترزا می درخواست داشت به او اعطا شد.

موافقت اتحادیه اروپا با تمدید ضرب الاجل برگزیت تا 31 اکتبر

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی در پیامی توییتری نوشت، ضرب الاجل بریگزیت تا 31 اکتبر 2019 (نهم آبان ماه) تمدید شده است. نخست وزیر مالت هم تاکید نمود، بازنگری بعدی به ماه ژوئن موکول شد.

دونالد تاسک اعلام نمود برای تایید توافق دولت بریتانیا با تمدید ماده 50 با ترزا می، نخست وزیر بریتانیا دیدار خواهد نمود، با این حال خودش مدت زمان تمدید را فاش نکرد. مجلس بریتانیا در روزهای اخیر با پیشنهاد ترزا می با تمدید ضرب الاجل تا 30 ژوئن موافقت کرد، در حالی که تاسک اخیرا پیشنهاد یک تاخیر تا یک سال را مطرح نموده بود.

این تمدید بدین معناست که بریتانیا موظف است در انتخابات مجلسی ماه آینده اتحادیه اروپا شرکت کند.

ترزا می در یک کنفرانس خبری گفت: می دانم نارضایتی شدیدی در میان مردمان کشورم درباره درخواست من برای تمدید وجود دارد. می دانم که بریتانیا باید تا الان از اتحادیه اروپا خارج می شد و صادقانه ابراز تاسف می کنم که تاکنون نتوانسته ام مجلس را به تایید این توافق راضی کنم. اما گزینه هایی که اکنون با آنها روبرو هستیم، واضح است و جدول زمانی هم تعیین. بنابراین ما باید اکنون نهایت تلاشمان را برای رسیدن به توافقی که در راستای منافع ملی خودمان باشد، انجام دهیم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "موافقت اتحادیه اروپا با تمدید ضرب الاجل برگزیت تا 31 اکتبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت اتحادیه اروپا با تمدید ضرب الاجل برگزیت تا 31 اکتبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید