نکته های سفر از زبان مهمانداران هواپیما

به گزارش وبلاگ نوکیا، نکته های سفر

برای مهمانداران هواپیما که در ماه بیش از 80 ساعت خود را در آسمان می گذرانند، سفر یک بخش جدای ناپذیر از زندگی شان است. پس چه کسی بهتر از آن ها می تواند نکته های سفر را که در طول تجربیات زیاد به دست آورده، بازگو کند. در این متن از خبرنگاران، نکات مهمی از زبان مهمانداران هواپیما در خصوص همه چیز از بستن چمدان گرفته تا انتخاب برترین جایگاه در پرواز برای شما آورده شده است؛ با ما همراه باشید تا به اتفاق هم این نکته های سفر را مرور کنیم.

نکته های سفر از زبان مهمانداران هواپیما

سرویس های برترین از مهمانداران دریافت کنید

با اینکه بیشتر مسافران انتخاب می نمایند که در جلوی هواپیما بنشینند، آن هم به این علت که اولین نفر بتوانند به بیرون فرایند و غذا زودتر به آن ها برسد، اما مهمانداران می دانند که اگر شما عقب هواپیما بنشینید خدمات بهتری دریافت خواهید کرد؛ این را یک مهماندار با 2.5 سال تجربه نوشته و گفته است: علت آن ساده است: ما تمایل داریم تا از جواب دادن به درخواست های زیاد مسافران جلوی هواپیما چشم پوشی کنیم؛ زیرا پاسخ دادن به یک نفر به طور بالقوه باعث می گردد که هر چیزی که هر مسافر دیگری درخواست نموده، مجبور به اطاعت گردد. این امر می تواند مسئله ای را ایجاد کند؛ این که هواپیما اغلب به میزان همه مسافران، لوازم اضافه نظیر بالش، گوش گیر و مسواک را ندارد یا اگر پرواز کوتاه باشد، رسیدگی به آن ها منجر به انحراف از کارهای اصلی خواهد شد. برای مسافرانی که عقب هواپیما نشسته اند، خب این قضیه فرق می نماید و خیلی مسئله ای پیش نمی آید مثلا اگر یک بطری اضافه به آن ها بدهیم.

لباس هایتان را سریعتر اتو بزنید

یک مهماندار هواپیما با تجربه 30 ساله گفت: هنگامی که عجله دارید و وقت اتو زدن لباس را ندارید، لباس هایتان را با استفاده از اتوی موی خود به راحتی و با سرعت اتو بزنید.

همواره روی تخت های تمیز بخوابید

یک مهماندار هواپیما که 19 سال سابقه دارد، بر این باور است که هیچوقت نباید روی تختی که ملافه اش خطوط تا شدگی ندارد، بخوابید. حتما قبل از شما کسی روی آن ها خوابیده است.

اتاق هتل را تاریک نگه دارید

یکی از نکته های سفر که از زبان یک مهماندار با سابقه 15 ساله است، این موضوع می باشد که باید در اتاق از گیره هایی بهره ببرید تا پرده ها را کاملا به هم بسته نگه دارید، به این ترتیب هیچ نوری وارد اتاق نمی گردد.

از آسیب به شنوایی خود بپرهیزید

مهمانداری با 4 سال سابقه گفت: اگر دچار یک سرماخوردگی شدید شده اید، اصلا نباید پرواز کنید. این کار می تواند به پرده گوش شما آسیب رسانده و شما را دچار مشکل شنوایی کند. این اتفاق یک بار برای من افتاد و من برای یک هفته نمی توانستم به درستی بشنوم؛ حس آن شبیه جهنم بود.

از نشتن کنار یک کودک جلوگیری کنید

یک مهماندار با تجربه 2.5 ساله گفت: در حالی که هیچ گونه فرار (یا سرزنشی) نسبت به جیغ های یک کودک ناراحت وجود ندارد، شما می توانید احتمال نزدیک بودن به او را با انتخاب یک جایگاه که از پارتیشن کاملا دور قرار گرفته، کم کنید. این پارتیشن ها، که نام فنی آن ها bulkheads است، تنها بخش هایی هستند که در آن پدر و مادر می توانند گهواره کودک خود را بگذراند و در نتیجه بسیاری از بچه ها زیر یک سال در آنجا قرار می گیرند.

با جت لگ مبارزه کنید

از نکته های سفر یک مهماندار در رابطه با جت لگ است: چیزی که من را در برابر جت لگ یاری می نماید، مراحلی برای خواب است. یک ساعت قبل از زمان خواب از لوازم الکترونیکی استفاده نکنید، یک فنجان چای بنوشید و کمی مطالعه کنید. معمولا با استفاده از این حقه جت لگ از بین می رود اما اگر بعد از یک ساعت خوابم نبرد، بلند می شوم، یک کار دیگر نموده و دوباره این مراحل را انجام می دهم.

خود را با حمل یک چمدان سنگین اذیت نکنید

مهمانداری با 3 سال سابقه کار می گوید: هر چه کمتر، بهتر! برترین راه برای بستن چمدان این است که تنها لوازمی که واقعا احتیاج دارید را بردارید، نه بیشتر. به جز این من همواره چیزهایی را بر می دارم که برای یک سفر بخصوص ضروری است.

از ظرفیت چمدان درست بهره ببرید

یک مهماندار با تجربه گفته است: محبوب ترین روش بستن چمدان من قطعا لوله کردن لباس هاست. من معمولا برای چندین روز از خانه دور هستم و برای استفاده درست از فضای داخل چمدانم، آن ها را به جای تا کردن، لوله می کنم.

هیچ وقت صبحانه رایگان را از دست ندهید

مهماندار دیگری گفت: اگر می دانید که نمی توانید غذای هواپیما را بخورید، یا برای چند ساعت چیزی برای خوردن ندارید یا دیگر شرایط این چنینی، حتما از هتل خود بپرسید که آیا یک وعده یا اسنک بسته بندی شده رایگان دارد یا خیر. با داشتن آن می توانید قبل از اینکه به جایی برای خوردن ناهار یا شام برسید، از گرسنگی فرار کنید. معمولا این بسته ها چیزی بیش از یک میوه، بطری آب و مثلا یک تک نان و پنیر نیستند، اما همین هم یک بار معده گرسنه من را برای چندین موقعیت نجات داد.

ارتقا رایگان داشته باشید

بعضی از شرکت های هواپیمایی، یک ارتقا به بخش بیزینس یا درجه یک را به مسافران ارائه می دهند که هزینه آن مقرون به صرفه تر است و بعضی از آن ها که بیشترشان یک فرم لباس خاص را احتیاج دارند، رایگان این ارتقا را برای مسافر فراهم می نمایند. پس زمانی که می خواهید چک این کنید، لباس مناسبی بپوشید و زودتر از بقیه به سمت گیت بروید تا اگر شنیدید که آخرین ارتقا در حال ارائه است، شاید این شما باشید که بتوانید رایگان از مزایای بخش فرست کلاس یا بیزینس کلاس یک پرواز بهره مند شوید.

خدمات رایگان دریافت کنید؛ بعضی مواقع

یکی دیگر نکته های سفر از زبان یک مهماندار با تجربه است. وقتی در پرواز یک اتفاق پیش بینی نشده می افتد، مهمانداران با ارائه نوشیدنی ها یا غذای رایگان یا خدمات دیگر، به حل آن یاری می نمایند. مهماندار معتقد است که آن ها نمی توانند همه چیز را درست نمایند اما حداقل می توانند با ارائه خدماتی، این اتفاق را قابل قبول تر نمایند. وقتی شخصی شکایت می نماید آن ها معمولا این خدمات رایگان را ارائه می دهند؛ پس همواره هم شکایت کردن بد نیست.

منبع: businessinsider.nl

منبع: الی گشت

به "نکته های سفر از زبان مهمانداران هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته های سفر از زبان مهمانداران هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید