همایش ملی بزرگداشت سیدمصطفی سعیدی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ نوکیا، بهزاد پاکدل، مسئول کانون هنرهای آیینی سنتی لرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در لرستان، با بیان اینکه انجمن آیینی سنتی استان لرستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همایش ملی بزرگداشت نقال برجسته کشور زنده یاد سیدمصطفی سعیدی را برگزار می نماید، اضافه کرد: جاویدنام سعیدی آخرین بازمانده نقالان حرفه ای کشور، نشان ملی از میراث فرهنگی داشتند و یکی از نقالان برجسته معاصر بودند.

همایش ملی بزرگداشت سیدمصطفی سعیدی برگزار می گردد

پاکدل با اشاره به اینکه این همایش 18 اسفند در کانون امام علی شهر دورود برگزار می گردد گفت: مرحوم سعیدی هر هفته روزهای دوشنبه در این مکان اجرای نقالی داشتند.

مسئول کانون هنرهای آیینی سنتی لرستان به بخش های مختلف همایش اشاره نمود و اضافه نمود: علاوه بر سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان؛ دکترداوود فتحعلی بیگی رئیس کانون نمایش های آیینی سنتی و دبیر جشنواره بین المللی آیینی سنتی، از برجسته ترین استادان حوزه آیین، سنت و نقالی نیز به ایراد سخن خواهند پرداخت. دکتر سید سیامک موسوی اسدزاده درباره سبک سیدمصطفی سعیدی سخنرانی می نمایند.

پاکدل با بیان اینکه اجرای نقالی نقالان تراز اول کشور از دیگر بخش های این همایش هستند اضافه نمود: مرشد میرزاعلی، خانم پریسا سیمین مهر سیدجابر موسوی و بهزاد پاکدل، به عنوان شاگردان استاد این اجراها را به عهده خواهند داشت.

وی گفت: شاهنامه خوانی به شیوه محلی از سوی سیدسعید موسوی و اجرای موسیقی مقامی و موسیقی بخیتاری با حضور محمد باجولوند و تقدیر از خانواده استاد سیدمصطفی سعیدی از دیگر بخش های این همایش است که از ساعت 16 تا 18 عصر برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "همایش ملی بزرگداشت سیدمصطفی سعیدی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی بزرگداشت سیدمصطفی سعیدی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید