مجلس انگلیس خواهان توقف یاری اقتصادی لندن به اعراب ناقض حقوق بشر شد

به گزارش وبلاگ نوکیا، جمعی از نمایندگان مجلس انگلیس در گزارشی با اشاره به یاری ده ها میلیون پوند دولت لندن بعضی کشورهای عربی ناقض حقوق بشر، خواهان توقف این یاری ها شدند.

مجلس انگلیس خواهان توقف یاری اقتصادی لندن به اعراب ناقض حقوق بشر شد

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت که نمایندگان مجلس انگلیس از دولت خواسته اند تا یاری های ده ها میلیون پوندی مرموز به بعضی از شیخ نشین های ناقض حقوق بشر خلیج فارس را متوقف سازد.

گروه پارلمانی دموکراسی و حقوق بشر در خلیج (فارس) در گزارشی که امروز متن کامل آن منتشر خواهد شد، گفت که یاری های دولتی در قالب صندوق فعالیت های یکپارچه و با وجود آنکه به کرات صرف نقض حقوق بشر شده، با کمترین سطح پاسخگویی، شفافیت و دقت لازم پرداخت می گردد.

در این گزارش آمده که مؤسساتی که در بحرین و عربستان سعودی از طرف صندوق حمایت می شوند، دست به برطرف و رجوع موارد نقض حقوق بشر زده و با این اقدام دولت انگلیس را در مظان اتهام مشارکت در این اقدام ها قرار می دهند.

طبق این گزارش، صندوق مذکور از سال 2016 تا 2020 مبلغ 53 میلیون پوند یاری اقتصادی در اختیار کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس قرار داده است.

موسسه آمریکایی خانه آزادی هم به تازگی گفت که انگلیس بین سال های 2011 تا 2020 میلادی مجوز فروش 16 میلیارد و 800 میلیون پوند تسلیحات نظامی به کشورهای ناقض حقوق بشر همانند عربستان سعودی، بحرین، مصر، قطر، تایلند و ترکیه را صادر کرد.

بر اساس گزارش موسسه انگلیسی کارزار علیه تجارت اسلحه هم دو سوم از کشورهایی که به دلیل داشتن پیشینه نقض حقوق بشر در طبقه بندی کشورهای آزاد قرار نگرفته اند، در یک دهه گذشته از دولت انگلیس مجوز خرید تسلیحات این کشور را دریافت نموده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "مجلس انگلیس خواهان توقف یاری اقتصادی لندن به اعراب ناقض حقوق بشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس خواهان توقف یاری اقتصادی لندن به اعراب ناقض حقوق بشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید