پسری که قبل از سن 28 سالگی همه کشورهای دنیا را دیده است!

به گزارش وبلاگ نوکیا، سفر به همه کشورها قبل از سن 28 سالگی

اگر می خواهید برای مدتی طولانی به سفر بروید اما احتیاج به انگیزه دارید و در پی یک نفر مثل خودتان می گشت این مطلب را تا آخر بخوانید، دن هنریک جپسن با اینکه فقط 28 سالش است اما همه کشورهای دنیا را گشته. اگر کنجکاو شدید بدانید چه جوری این کار را انجام داده در ادامه با خبرنگاران همراه باشید:

پسری که قبل از سن 28 سالگی همه کشورهای دنیا را دیده است!

ماجراجویی های هنریک در سال 2006 آغاز شد و توانست در مدت 10 سال 193 کشور مختلف را بگردد، سفر او در آوریل 2016 درست قبل از تولد 28 سالگی اش با بازدید از کشور اریتره به سرانجام رسید. او در مصاحبه با سایت تلگراف تراول گفت که جرقه های دنیاگردی در او با تماشا فیلم های خارجی زده شد و او تصمیم گرفت به جای اینکه فقط از تلویزیون کشورها را ببیند خودش از نزدیک به این کشورها سر بزند.

او می گوید:اول می خواستم 50 کشور را ببینم، بعد شد 100 کشور، بعد هم احساس کردم باید همه کشورها را ببینم، چرا؟ چون فکر می کردم می توانم. اما او هنوز راضی نیست و آرزو دارد که با تماشا همه سرزمین های دنیا از خودش یک رکورد به جا بگذارد که در این صورت او پیروز می گردد به 325 کشور و سرزمین سفر کند، اما اینبار کار او کمی سخت تر می گردد چون باید به همه سرزمین های دور افتاده و جزیره های بدون جمعیت هم سفر کند و هنوز 36 سرزمین دیگر تا رسیدن به هدف فاصله دارد او امیدوار است که رسانه ها و اینترنت بتوانند به او یاری نمایند و وسایل لازم برای رسیدن به این دستاورد را به او بدهند. هنریک در همه رسانه های اجتماعی بیش از 100,000 فالوار دارد و پروفایل او باعث می گردد که از ایرلاین ها و هتل های لوکس ضمانت دریافت کند با اینحال او می گوید که پشتیبانی های اقتصادی برای آغاز سفر او کافی نیست و او برای آغاز به میزان کافی پول ندارد.

او در طول سفر خود خیلی به دقت برای پول هایش برنامه ریزی و در بیشتر روزهای سفرش کمتر از 5 دلار پول خرج می کرد، راه های پول پس انداز کردنش هم به این صورت بوده که از شبکه اجتماعی کوچ سرفینگ جای خواب رایگان پیدا می کرد، به جای غذا خوردن در بیرون و رستوران ها از سوپرمارکت ها غذاهای مقرون به صرفه می خرید، سوار حمل و نقل عمومی می شد و یا رایگان سواری می کرد. او می گوید: برخلاف آن چیزی که مردم فکر می کننند مسافرت به کشورها می تواند خیلی مقرون به صرفه باشد، فقط باید خواست تا مثل مردم آن شهر بر اساس یک بودجه تعیین پول خرج کرد نه مثل یک جهانگرد.

مسافرت 10 ساله او را به جاه هایی برده و با کسانی آشنا نموده که او حتی تصورش را هم نمی کرد مثلا با خلیفه الغویل نخست وزیر لیبی به وسیله یک روزنامه خارجی تماشا و او مشکل ویزا و مسافرت هوایی او را رفع کرد.

برای او که کشورهای زیادی را دیده انتخاب برترین کشور سخت است اما از نظر او کشور آفریقای جنوبی به علت تنوع، مردم، غذا، شهرها، طبیعت و حیوانات خاص آن با کشورهای دیگر فرق دارد، کشور مورد علاقه اروپایی او ایتالیا است که به خاطر غذا و فرهنگ فوق العاده این کشور و طبیعت زیبایش آن را انتخاب نموده است، دیگر کشورهای مورد علاقه او هم دانمارک، نیوزلند، سیشل، مالدیو، فرانسه، نامیبیا، فیجی، وانواتو، تایلند، لائوس، برزیل، آمریکا و کانادا هستند.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت

به "پسری که قبل از سن 28 سالگی همه کشورهای دنیا را دیده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسری که قبل از سن 28 سالگی همه کشورهای دنیا را دیده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید