پیش بینی وقوع طوفان توسط پرندگان درست است؟

به گزارش وبلاگ نوکیا، یکی از این روزها را جستجو کنید. پرندگان را در پرواز تماشا کنید. پرندگانی که در آسمان بلند پرواز می نمایند معمولاً نشانگر آب و هوای مناسب است.

پیش بینی وقوع طوفان توسط پرندگان درست است؟

به گزارش وبلاگ نوکیا ،شاهین ها که پرواز می نمایند به معنای آسمان صاف است. وقتی کم پرواز می نمایند ، آماده ضربه شوید.

غازها در هوای منصفانه بالاتر پرواز می نمایند.

فشار هوا در واقع بر پرندگان تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، پرستوها گوش های حساس دارند. با افت فشار بارومتری ، آنها تا جایی که ممکن است به زمین نزدیک می شوند ، جایی که تراکم هوا بیشتر است. به طور کلی ، پرندگان کم پرواز نشانه های باران هستند. پرواز های بلند نشانگر آب و هوای مناسب است.

پرندگان مهاجر می توانند در شرایط متراکم و فشار بالا راحت تر پرواز نمایند. بنابراین ، وقتی یک سیستم فشار قوی به منطقه حرکت می نماید ، غازها ممکن است پرواز بالایی داشته باشند. سیستم های فشار بالا با آب و هوای مناسب همراه است.

در صورت طوفان پرندگان تمایل دارند پرواز خود را متوقف نموده و به ساحل پناه ببرند. آنها همچنین برای جلوگیری از ناراحتی ناشی از پایین آمدن فشار هوا ، کم پرواز خواهند کرد.

وقتی مرغ دریایی به داخل کشور پرواز می نماید ، انتظار طوفان را داشته باشید.

هنگامی که مرغ ها در روز گرسنه اند ، انتظار باران را داشته باشید.

پرندگان تمایل دارند قبل از طوفان عظیم بسیار ساکت شوند. اگر قبلاً قبل از طوفان در جنگل قدم زده اید ، دنیای طبیعی بسیار ساکت است! در صورت بهتر شدن هوا پرندگان نیز آواز می خوانند.

آواز پرندگان در زیر باران نشان دهنده نزدیک شدن هوا مناسب است.

در اینجا ضرب المثل ها و پیشگویی های بیشتر پرندگان آورده شده است.

اگر کلاغ ها جفت پرواز می نمایند ، انتظار آب و هوای خوب را داشته باشید. کلاغی که به تنهایی پرواز می نماید نشانه هوای نامساعد است.

سفیدی استخوان سینه غاز نشانگر نوع زمستان است: قرمز استخوان لکه تیره به معنای زمستان سرد و طوفانی است. نقاط کم رنگ یا روشن به معنای زمستان معتدل است.

طبل کبک ها در پاییز به معنای زمستانی معتدل و باز است.

وقتی غازهای خانگی به سمت شرق قدم می زنند و به سمت غرب پرواز می نمایند ، انتظار هوای سرد را داشته باشید.

اگر پرندگان در پاییز اهلی شوند ، زمستان برای بازی خیلی سرد خواهد شد.

وقتی لانه پرستو زیاد است ، تابستان بسیار خشک است. وقتی پرستو کم ساخت ، می توانید با خیال راحت درو و کاشت کنید.

پژوهشگران آمریکایی پس از ماه ها ردیابی و آنالیز عادات گونه ای از پرندگان آوازخوان در رشته کوه های آپالاچیان دریافتند این پرندگان یک روز قبل از وقوع گردبادی قدرتمند که در آوریل 2014 منجر به کشته شدن 35 نفر شد، این منطقه را ترک نموده بودند.

این پرندگان پر طلایی، یک روز قبل از رسیدن گردباد آشیانه خود را در این رشته کوه ها واقع در شرق ایالت تنسی، ترک نموده و با پرواز به سمت خلیج مکزیک مسافتی 700 کیلومتری را طی کردند.

درست یک روز بعد، 84 توفان پی در پی منجر به ویرانی بخش های وسیعی از جنوب و مرکز آمریکا شد.

نکته شگفت انگیز دیگر برای پژهشگران این است که این پرندگان درست چند روز پیش از ترک آشیانه خود، با پیمودن مسافتی 5000 کیلومتری مهاجرت فصلی خود را به سرانجام رسانده بودند.

این پرندگان عموما زمستان ها را در آمریکای مرکزی و جنوبی سپری می نمایند و سپس در تابستان به گریت لیکس و کوه های آپالاچیان برمی گردند و در همانجا آشیانه سازی و فراوری مثل می نمایند.

تنها دلیل منطقی آن توانایی شنوایی مادون صوت این پرندگان است.

امواجی که فرکانس آنها کمتر از 20 هرتز باشد، امواج مادون صوت نام دارند و از حد شنوایی انسان خارج هستند. اما پرندگان و بسیاری دیگر از انواع جانواران قادر به شنیدن امواج مادون صوت هستند.

ما انسانها می توانیم خیلی چیزها را از پرندگان یاد بگیریم! در خصوص حیوانات و فرهنگ عامیانه آب و هوا بیشتر لذت ببرید!

منبع: جام جم آنلاین

به "پیش بینی وقوع طوفان توسط پرندگان درست است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی وقوع طوفان توسط پرندگان درست است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید