10 بازی فراموش شده پلی استیشن 3 که دوست داریم روی پلی استیشن 5 ببینیم

به گزارش وبلاگ نوکیا، در حالی که ایکس باکس در نسل هستم قابلیت پشتیبانی از بازی های قدیمی کنسول های قبل خود را به خوبی در دسترس بازیکنان قرار داد، پلی استیشن در این زمینه خوب عمل نکرد. حال با آغاز نسل نهم و پشتیبانی پلی استیشن 5 از بازی های پلی استیشن 4 و ارائه سرویس هایی نظیر پلی استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم که از بازی های کلاسیک کنسول هایی نظیر پلی استیشن 2 پشتیبانی می نمایند، به نظر می رسد که سونی برنامه های زیادی برای بهبود در این زمینه دارد. حال در این مقاله به 10 بازی پلی استیشن 3 خواهیم پرداخت که امیدواریم روزی آن ها روی پلی استیشن 5 تجربه کنیم.

10 بازی فراموش شده پلی استیشن 3 که دوست داریم روی پلی استیشن 5 ببینیم

10. Resistance: Fall of Man

تهیه کننده: Sony / سازنده: Insomniac Games

سال انتشار: 2006

استودیوی اینسامنیاک گیمز بدون شک یکی از پرکارترین و برترین استودیوهای سونی محسوب می گردد و در چند سال اخیر با سری اسپایدرمن و رچت و کلنک بیشتر از قبل شناخته شده است. با این حال قبل از اینکه این استودیو به یک استودیوی کلاس دنیای تحت رهبری سونی تبدیل گردد و با بازی های ماجراجویی خود شناخته گردد، سری Resistance را توسعه می داد. بازی تیراندازی و اول شخص Resistance: Fall of Man که بدون شک یکی از نسخه های برتر سری است، در دنیای علمی تخیلی جریان داشته و از المان هایی مشابه سری دوم برخوردار است.

9. Max Payne 3

تهیه کننده: Rockstar Games / سازنده: Rockstar Games

سال انتشار: 2012

در حالی که راکستار گیمز (Rockstar Games) بیشتر به عنوان خالق سری رد دد و جی تی ای شناخته می گردد، با این حال بازی اکشن مکس پین 3 از این کمپانی را نباید از دست داد. این بازی تیراندازی سوم شخص با وجود اینکه از نظر هواداران سری مکس پین در حد و میزان های دو نسخه اول نیست، اما کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از گیم پلی مجذوب کننده و سرگرم کننده آن ایراد بگیرد. لازم به ذکر است که در حال حاضر نسخه اول مجموعه در فروشگاه پلی استیشن در دسترس است و امیدواریم که راکستار نسخه سوم را روی پلی استیشن 5 در دسترس قرار دهد.

8. Heavenly Sword

تهیه کننده: Sony Computer Entertainment / سازنده: Ninja Theory

سال انتشار: 2007

نینجا تئوری را امروزه با بازی هایی Hellblade: Senuas Sacrifice و DMC: Devil May Cry می شناسند که هر دو یکی از برترین بازی ها در سبک خود هستند. با این حال این استودیو بازی فانتزی و هک اند اسلش Heavenly Sword در کانون توجه نهاده شد. در حالی که اکنون بازی های بهتری نیز در این ژانر وجود دارد، با این حال این آی پی قطعا ارزش توجه بازیکنان را دارد. هرچند از آنجایی که نینجا تئوری هم اکنون جزئی از ایکس باکس بوده و در حال توسعه نسخه دوم Hellblade است، تصور عرضه Heavenly Sword روی پلی استیشن 5 اندکی دور از انتظار به نظر می رسد.

7. Beyond Good and Evil

تهیه کننده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft

سال انتشار: 2003

Beyond Good and Evil به معنای واقعی کلمه یک اثر کالت کلاسیک است. این بازی یوبی سافت که از نظر بسیاری یکی از برترین بازی های اکشن و ماجراجویی تاریخ است، یک شکست تجاری در زمان عرضه محسوب می گردد. با این حال بارها انتشار مجدد آن و عرضه ریمستر آن برای پلی استیشن 3 باعث شد تا نسخه دوم آن در سال 2017 معرفی گردد. این بازی ترکیب شگفت انگیز از مخفی کاری، اکشن و پازل است که قطعا بسیاری از بازیکنان نو آن را دوست خواهند داشت. در این میان جالب است بدانید که Beyond Good and Evil 2 پس از گذشت تقریبا 6 سال از معرفی آن، نویسنده ارشد نوی پیدا نموده است.

6. Killzone 3

تهیه کننده: Sony Computer Entertainment / سازنده: Guerrilla Games

سال انتشار: 2011

گوریلا گیمز قبل از اینکه به ساخت دنیا هایی بزرگ و آخرالزمانی روی آورد، به ساخت بازی های خطی تری نظیر سری کیل زون مشغول بود. نسخه سوم سری در سال 2011 برای پلی استیشن 3 منتشر شد و هر چند در حد و میزان قسمت دوم ظاهر نشد اما نوآوری های زیادی را در خود جای داده بود و با نقدهای مثبتی روبرو شد. منتقدان گیم پلی بازی را در کنار طراحی مراحل و دشمنان بازی تحسین کردند و بخش چند نفره سرگرم کننده دانستند. از آنجایی که هم اکنون نسخه Shadow Fall در دسترس است، امیدوارم که دیگر نسخه های سری به خصوص نسخه سوم روی پلی استیشن 5 منتشر شوند.

5. Grand Theft Auto IV

تهیه کننده: Rockstar Games / سازنده: Rockstar North

سال انتشار: 2008

جی تی ای 4 سومین بازی برتر تمام دوران در متاکریتیک است و قطعا وجود آن روی پلی استیشن 5 از همه نظر خوب است. با توجه به اینکه نسخه پنجم سری فروش فوق العاده ای را تجربه نموده، میلیون ها نفر از هواداران سری وجود دارند که هنوز چهارمین نسخه را تجربه ننموده اند. این در حالی است که نسخه های کلاسیک سری نیز چندی پیش به صورت بازسازی شده روی کنسول های نو منتشر شدند. هرچند مکانیک های بازی امروزه ممکن است کمی قدیمی به نظر برسند اما این اثری است که استانداردهای نوی را برای بازی های دنیا باز تعریف کرد و امروزه نیز قطعا ارزش تجربه کردن دارد.

4. Red Dead Redemption

تهیه کننده: Rockstar Games / سازنده: Rockstar San Diego

سال انتشار: 2010

رد دد ریدمپشن 2 نیز مانند جی تی ای 5 یکی از پرفروش ترین بازی های چند سال اخیر است و قطعا بسیاری از هواداران این بازی نسخه اول آن را تجربه ننموده اند. این بازی در سال 1911 اتفاق می افتد و در آن همسر و پسر جان مارستون، به وسیله دولت گروگان گرفته شده و شما باید در نقش او سه عضو باند سابق خود را به دست عدالت بسپارید. لازم به ذکر است که با وجود شنیده شدن اخباری مبنی بر نسخه بازسازی بازی که البته به نظر می رسد توسعه آن کنار گذاشته شده است، بازی همچنان پس از سال ها زیبا به نظر می رسد و شاید یک پورت ساده برای پلی استیشن 5 بسیاری را راضی کند.

3. Dead Space 2

تهیه کننده: EA / سازنده: Visceral Games

سال انتشار: 2011

Dead Space 2 معمولا به عنوان برترین بازی این سه گانه مشهور ژانر ترس در نظر گرفته شده و نمادی از این سبک در نسل هفتم است. علاوه بر این، برخلاف بسیاری از بازی ها، پس از گذشت بیش از 10 سال همچنان از جلوه های بصری راضی کننده ای برخوردار است که احتیاج به ریسمتر آن برای پلی استیشن 5 چندان احساس نمی گردد. منتقدان بازی را به خاطر گیم پلی، روایت، اتمسفر، گرافیک و جلوه های صوتی آن ستایش کردند و با وجود اینکه در هفته اول عرضه خود تقریبا دو میلیون نسخه فروخت، اما الکترونیک آرتز را راضی نکرد. با این حال امیدواریم که قبل از معرفی نسخه چهارم مجموعه، بار دیگر این شاهکار را در نسل نهم تجربه کنیم.

2. Metal Gear Solid 4

تهیه کننده: Konami / سازنده: Konami

سال انتشار: 2008

متال گیر سالید 4 پنج سال پس از وقایع نسخه دوم، داستان یک اسنیک مسن را که اکنون به عنوان Old Snake شناخته می گردد روایت می نماید که در پی آخرین ماموریت خود یعنی کشتن لیکوئید اسنیک است. بازی به خاطر داستان، گیم پلی، گرافیک و… تحسین منتقدان را به همراه داشت و از طرفی انتشار آن باعث افزایش فروش پلی استیشن 3 شد و تا سال 2014 بیش از شش میلیون نسخه در سراسر دنیا فروخته بود. با روابط خوب سونی و کارگردان افسانه ای بازی یعنی هیدئو کوجیما، امیدواریم که این بازی روی کنسول پلی استیشن 5 نیز در دسترس قرار گیرد، اما کونامی در حال حاضر حقوق بازی را در دست دارد و تعیین نیست که میخواهد با آن چکار کند.

1. Fallout 3 & New Vegas

تهیه کننده: Bethesda Softworks

سال انتشار: 2010 & 2008

اگر قرار باشد که دو تا از برترین بازی های نسل هفتم را نام ببریم، بدون شک فال اوت 3 و نسخه نیو وگاس لیاقت معرفی شدن را دارند. دو بازی نقش آفرینی دنیا باز که هر دو از برترین نسخه های سری فال اوت هستند و هواداران این مجموعه را در نسل هفتم به خوبی راضی کردند.

فال اوت 3 یک سفر شگفت انگیز و البته غمگین به آمریکای پساآخرالزمانی است. داستان بازی حول پیدا کردن پدر شخصیت اصلی بازی در کنار مبارزه با Enclave می چرخد؛ بقایای فاسد دولت سابق ایالات متحده که در پی استفاده از آن برای اهداف خود هستند. به معنای واقعی کلمه در این بازی به هر جایی که بخواهید می توانید بروید و هر کاری را که دوست دارید انجام دهید. اگر این برای شما بیش از حد گیج کننده باشد، ماموریت های اصلی بازی شما را در سراسر نقشه می برد. با این حال بهتر است که به خودتان اجازه دهید تا این آزادی را احساس کند.

فال اوت: نیو وگاس هر آنچه را که نسخه سوم به این سری آورده است می گیرد و آن ها را با المان های گلاسیگ مجموعه ترکیب می نماید. گذشته از مسائل فنی بیشمار و اسلحه هایی که هدف گیری با آن ها غیرممکن است، بازی یک اثر فوق العاده باکیفیت است. داستان اصلی نیو وگاس در سال 2281 یعنی چهار سال پس از وقایع نسخه سوم و 204 سال پس از سقوط بمب ها رخ می دهد. انتخاب گزینه های مختلف به وسیله شما در مکالمات و اکشن به خوبی بر دنیای اطراف تأثیر گذاشته و آن را تغییر می دهد. از طرفی شخصیت های فوق العاده مجذوب کنندهی در بازی وجود دارند که با آن ها روبرو خواهید شد.

با فروش خوب فال اوت 4 و بهبود فال اوت 76 در سال های پس از عرضه، بسیاری از هواداران مشتاق تجربه بازی های قبلی مجموعه روی کنسول های نو خود هستند. با این حال از آنجایی که بتسدا اکنون جزئی از ایکس باکس است، بعید است که این بازی ها روی پلی استیشن 5 عرضه شوند.

منبع: GameLuster

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 بازی فراموش شده پلی استیشن 3 که دوست داریم روی پلی استیشن 5 ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی فراموش شده پلی استیشن 3 که دوست داریم روی پلی استیشن 5 ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید