23 جمله و متن در خصوص نظم و انضباط داشتن در زندگی

به گزارش وبلاگ نوکیا، وقتی کلمه نظم به گوش می خورد اولین کلماتی و مفاهیمی که بعد از آن تداعی می گردد، انضباط، ترتیب، قاعده، آراستن و حتی دقت است. اما به نظر نظم معنایی مهم تر و جذاب تر از اینها دارد. معنایی که شاید هرگز در خصوص آن کسی به ما چیزی نگفته باشد. نظم یعنی انجام مهمترین کار به بهترین شکل ممکن در زمان معین شده! در ادامه نیز چندین متن در خصوص نظم و انضباط برای شما ارائه می دهیم تا با خواندن آنها نظم را به زندگی خود دعوت کنید.

23 جمله و متن در خصوص نظم و انضباط داشتن در زندگی

متن در خصوص نظم و ترتیب داشتن

برای داشتن نظم احتیاج نیست اونقدر زندگی رو برای خودمون سخت کنیم … ⠀

مفهوم نظم تغییرات کوچک و مستمر است که نتایج عالی به همراه دارد ..

..✯..✯..✯..

قال علی (ع):

قلیل مدومُ علیه ، خیرُ من کثیر مملول منه.

کمی که ادامه داشته باشد و منظّم ، بهتر است از زیادی که خسته کننده باشد و نامنظّم.

..✯..✯..✯..

هر چه نظم و انضباط شخصی بیشتری داشته باشید، تصور ذهنی خودتان نسبت به خودتان بهتر می گردد. بالا رفتن کیفیت تصویر ذهنی شما از خودتان سبب افزایش عزت نفس شما می گردد.کسی که از خودش تصویر ذهنی خوبی دارد، طبیعتا خودش را بیشتر هم دوست دارد.

..✯..✯..✯..

برنامه ریزی دقیق و منظم، پیمودن نیمی از راه است.

ناپلئون هیل

.. متن در خصوص نظم در کارها ..

نهال های درختان بارور را کنار هم با نظم کامل در خاک بنشانید، زیرا تنها آن کشتزاری از رحمت یزدانی بهره خواهد برد که منظم و آراسته باشد.

یوهان ولفگانگ فون گوته

متن درباره نظم و انضباط داشتن

با نظم و انضباط شخصی می توانید در زندگی تان معجزه کنید. موفقیت زمانی حاصل می گردد که شما بتوانید بر احساسات، عواطف و خواسته های خود مسلط شوید.در واقع نظم و انضباط شخصی توانایی کنترل خود است.

..✯..✯..✯..

انضباط شخصی مستلزم این است که لذت های کوتاه مدت را به خاطر دستیابی به لذت های بلند مدت به تاخیر بیندازیم.شاید اینکه امروز عصر با دوستان تان به مهمانی یا گردش بروید را ناچار شوید به تاخیر بیاندازید و مجبور باشید که کار کنید. اما نتیجه بلند مدت این تاخیر انداختن ها آنقدر عالی هست که ارزش چشم پوشی از لذت های کوتاه مدت را داشته باشد.

.. متن درباره نظم ..

هر چقدر که شما نظم و انضباط شخصی بیشتری داشته باشید، برای خودتان احترام بیشتری قائل می شوید که این احترام سبب پرورش احساس ارزشمندی در شما می گردد.

..✯..✯..✯..

قال علی (ع):

من اومأ الی متفاوت خذلته الحیُل

کسی که در طریق یک هدف نباشد (در کارها نظم و ترتیب را رعایت نکند) حیله های دیگران او را شکست می دهد.

..✯..✯..✯..

در زندگی چیزی بدتر و خطرناک تر از بی نظمی نیست.

جواهر لعل نهرو

.. متن در خصوص نظم ..

وارد شدن در عمل، بدون برنامه ریزی، علت همه شکست هاست.

آلکس مک کنزی

..✯..✯..✯..

وقتی به ریشه کلمه نظم می رسید، می بینید که تنها معنای آن، خوب و درست انجام دادن است.

نیکول

.. متن زیبا درباره نظم و انضباط ..

پیدایش شب و روز، فصول چهارگانه، زمستان و بیداری در بهار، زنجیره حیات در حیوانات و گیاهان همه اینها نشانه های نظم و انضباط عالم است و اگر نظم و انضباطی وجود نداشت چرخه حیات به نابودی می گرایید.

..✯..✯..✯..

انسان منضبط و منظم در زندگی زودتر به هدف خود می رسد و از نشاط و تحرک بیشتری برخوردار است و در زندگی برنامه ریزی بهتری خواهد داشت و پیشرفت کار خود را بهتر احساس می نماید و آینده نگر و دوراندیش است و خود با داشتن چنین شخصیتی می تواند الگو و بهترین نمونه برای دیگران باشد.

متن در خصوص نظم در کارها

خوشبختانه منظم بودن مهارتی اکتسابی است و مسائل ذاتی و ژنتیکی به تنهایی در آن معین کننده نیست (هرچند که اگر منظم بودن در شما نهادینه باشد جهت کوتاه تری را پیش رو دارید)

.. متن کوتاه درباره نظم ..

نظم، پُل بین اهداف و دستاوردها است.

جیم ران

.. متن در خصوص نظم ..

نظم بودن مانند این است که ذهن و افکار خود را فایل بندی کنید و مرتب کنید. کاملا واضح است که پیدا کردن یک کاغذ در اتاقی مرتب و با دسته بندی های معین بسیار ساده تر از پیدا کردن آن در اتاقی است که تمامی کاغذها به صورت نامرتب روی هم ریخته شده و هیچ دسته بندی برای آن وجود ندارد.

..✯..✯..✯..

اشخاص همواره گناه را به گردن شرایط و بی نظمی می اندازند؛ من به شرایط و بی نظمی باور ندارم. مردان کامیاب، شرایط و نظم را جستجو می کنند و آن را می آفرینند.

وینستون چرچیل

.. متن در خصوص نظم و ترتیب ..

از آن جایی که جاری شدن نظم در زندگی باعث میگردد تا تمامی کارها به موقع و در زمان خود انجام شوند، فرصت بیشتری را برای رسیدن به جنبه های دیگر زندگی، وقت گذرانی با خانواده و انجام دیگر کارها داریم و در کنار هم قرار دریافت آن ها باعث میگردد تا حس آرامش لذت بخشی را حس کنیم که به شاد بودن ما در زندگی یاری بسیاری میکند.

..✯..✯..✯..

یی نظمی در کار بدتر از بی خبری از آن است. در کار های زندگی باید به خود اعتماد داشت و بس.

متن در خصوص نظم و ترتیب داشتن

از کارهای بی فایده باید دوری جست و از نعمت عمر و وقت خود به شایستگی استفاده کرد تا دچار حسرت و پشیمانی نشویم و اوقات خود را طوری تنظیم کنیم که به همه امور در زندگی رسیدگی گردد و از تمام وقت خود بهره بجوییم.

..✯..✯..✯..

نظمی که از بیرون تحمیل می گردد، همواره ناگزیر، آبستن بی نظمی است.

.. متن در خصوص نظم و انضباط ..

حقیقتی تشویق کننده تر از این سراغ ندارم که انسان با کوشش آگاهانه و منظم می تواند زندگی خود را متعادل سازد.

هنری تورئو

سخن آخر

هدف از انضباط این است که انسان را قادر به سازش با قوانین و مقرراتی که فرهنگ یک گروه پذیرفته است بنماید، به طوری که افراد رفتار خود را با توقعات و خواسته های گروه اجتماعی که در آن زندگی می کنند هماهنگ کنند. رعایت قوانین و مقررات نه تنها برای آداب و رسوم حایز اهمیت است، بلکه برای شادی، سازش و آرامش خود انسان نیز اهمیت دارد. نظم اساس موفقیت و یکی از عوامل موثر در شادی و نشاط زندگی انسان است.

اولیای بزرگوار اسلام، رعایت نظم و انضباط در کارها را از جمله مهمترین مسائل زندگی انسان ها شمرده اند. به طوری که حضرت علی (ع) ضمناً وصیت نامه ای خطاب به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) می فرماید: شما وهمه فرزندانم و هر کس که نامه ام به او رسد را به ترس از خدا و نظم در کارها سفارش می کنم.

در آخر پیشنهاد می کنیم مطلب مرتبط 10 راه کار مفید برای برخورداری از انضباط شخصی را نیز در وبلاگ نوکیا حتما بخوانید.

منبع: مجله انگیزه

به "23 جمله و متن در خصوص نظم و انضباط داشتن در زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 جمله و متن در خصوص نظم و انضباط داشتن در زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید