3 مرد آمریکایی پس از 36 سال زندان تبرئه شدند

به گزارش وبلاگ نوکیا، سه مرد زندانی شده در ایالت مریلند آمریکا، بعد از 36 سال با بازبینی پرونده هایشان توسط دادگاه تبرئه و از زندان آزاد شدند.

3 مرد آمریکایی پس از 36 سال زندان تبرئه شدند

به گزارش تسنیم؛ 3 مرد آمریکایی که به جرم قتل یک نوجوان در ایالت مریلند آمریکا زندانی بودند، بعد از 36 سال با بازبینی پرونده هایشان توسط دادگاه و اثبات بی گناهی، تبرئه شدند!

پایگاه خبری گاردین در گزارشی توضیح داد که آلفرد شاهستن، رانسوم واتکینز و اندرو استوارت در سال 1983 به جرم قتل یک نوجوان 16 ساله به حبس ابد محکوم شده بودند؛ این نوجوان بهنگام رفتن به کلاس در دبیرستان بالتیمور، به وسیله اسلحه کشته شده است.

بعد از این واقع در سال 1983، پلیس در پاسخ به دادگاه، این سه نفر را مضنون اصلی دانست و از تحقیقات بیشتر خودداری کرد اما دادستان شهر بالتیمور در دادگاه از نبود شواهد کافی نسبت به مجرم بودن این سه نفر سخن گفت.

این پرونده در اوایل سال جاری توسط مریلین مصبی وکیل ایالتی شهر بالتیمور، پس از ارسال نامه ای به واحد تمامیت محکومیت مجدداً باز شد؛ بعد از تحقیقات فراوان و بررسی اسناد و مدارک، قاضی دادگاه بی گناهی این سه مرد را بعد از 36 سال صادر کرد و آنان از زندان آزاد شدند!

دادستان کنونی شهر بالتیمور به وبلاگ نوکیا گفت: گزارش های پلیس نشان می دهد که شاهدان متعدد از تیراندازی فردی به این نوجوان به پلیس خبر دادند اما این گزارش ها به دلایل نامعلومی مسکوت مانده بود.

چارلز پیترز، قاضی دادگاه بالتیمور بعد از صدور رأی، به نمایندگی از سیستم دادرسی کیفری از این 3 زندانی آمریکایی صرفاً عذرخواهی کرد!

منبع: عصر ایران

به "3 مرد آمریکایی پس از 36 سال زندان تبرئه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مرد آمریکایی پس از 36 سال زندان تبرئه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید