3 راستا فوق العاده برای دوچرخه سواری کوهستان در کوه های آلپ

به گزارش وبلاگ نوکیا، دوچرخه سواری کوهستان

اگر دنبال هیجان هستید و اگر ورزش های ماجراجویانه حال شما را خوب می نماید؛ پس حتما دوچرخه سواری کوهستان یکی از فعالیت هاییست که آن را انجام می دهید و یا قصد شروعش را دارید. دوچرخه سواری کوهستان یکی از راه هایی است که با آن هم می توانید ورزش بسیار خوبی انجام دهید و هم به طبیعت نزدیک شوید زیرا معمولا جهتهایی که برای دوچرخه سواری کوهستان استفاده می شوند، فوق العاده بکر هستند. کوه های آلپ را چشم اندازهای مجذوب کننده و بکرش، یکی از برترین مناطقی است که در آن می توان به این سرگرمی پرداخت. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا سه جهت معروف دوچرخه سواری کوهستان در کوه های آلپ را به شما معرفی کنیم.

3 راستا فوق العاده برای دوچرخه سواری کوهستان در کوه های آلپ

رشته کوه های آلپ، رشته کوهی در اروپاست. این کوه ها در کشورهای مختلفی دیده می شوند که از جمله آن ها می توان به ایتالیا، فرانسه، اتریش، آلمان، سوییس و .. را نام برد. بلندترین قله رشته کوه های آلپ با نام مون بلان شناخته می گردد که 4810 متر ارتفاع دارد و در میان کشورهای فرانسه، ایتالیا و سوییس واقع شده است. افراد زیادی برای دوچرخه سواری کوهستان به این منطقه ها می آیند. این انتخاب دلایل زیادی دارد. برای مثال امکانات بالابر که می توانند برای بالا بردن دوچرخه شان استفاده نمایند در اینجا زیاد است. علت دیگر زیبایی بی حد رشته کوه های آلپ است که کمتر کسی می تواند ادعا کند که برایش عادی است. یکی از دلایل دیگر وجود دوچرخه سوارهای دیگر است که باعث می گردد در بعضی راستاها احساس تنهایی نکنید و حتی بتوانید با یک گروه کوه ها را صعود کنید و به دوچرخه سواری بپردازید. در فهرست زیر سه راستا معروف سوییس و فرانسه را برایتان آورده ایم.

1- سنت لوک، سوییس (Saint-Luc, Switzerland)

در بالای دنیای عمودی و دوار دره انیویرس، سنت لوک یک راستای را ارائه می دهد که در پشت زمینه های بسیار خیره نماینده واقع شده است. اینجا پارک کوچکی است که در آن آدرنالینتان به اوج می رسد. مجتمع کوچک سنت لوک در این منطقه یک انتخاب واضح نیست: منطقه سنت لوک انتخاب سختی نیست: این منطقه در نزدیکی زرمات واقع شده است که پر از راستاهای دوچرخه سواری کوهستان است. به هر حال راستا سنت لوک یکی از آن راستاهاست که در این پارک و در طبیعت وحشی این منطقه بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد. بالابر این منطقه بسیار زودتر از همسایگانش باز می گردد و دامنه های آفتابی به معنی راستاهای خشک و بدون گرد و غبار در اوایل بهار است، بنابراین شما می توانید در این راستا به راحتی به دوچرخه سواری بپردازید.

تاریخ های در دسترس بودن بالابر

بالابر سنت لوک از انتهای ماه مه (حدود اردیبهشت) باز می گردد (10 یورو برای شما و4 یورو برای دوچرخه تان). این منطقه بعلاوه دارای پارک دوچرخه است؛ در حالی که دیگر استراحتگاه ها در دره انیویرس معمولا از ماه ژوئیه باز می شوند.

کجا اقامت کنیم

هتل هایی در این منطقه برای شما وجود دارد که معمولا از شبی 170 یورو آغاز می شوند. اگر می خواهید کمتر هزینه کنید می توانید از زمین کمپ انیویرس در شهرستان ویسوی، برای شبیه 10 یورو، اجازه برپایی چادرتان را بگیرید. از آنجا می توانید با یک اتوبوس و یا ماشین به سمت سنت لوک بروید که حدود 15 دقیقه با شما فاصله دارد.

2- سامونز و گرند مسیف، فرانسه (Samoëns and the Grand Massif)

فقط با یک سواری کوتاه از لس گتس، به سامونز و گرند مسیف می رسید، که بزرگترین شبکه تک راستاه دوچرخه سواری کوهستان را به همراه یک بالابر در کوه های آلپ دارند. اگر دوست دارید که یک راستا بسیار خوب در کوه های آلپ را تجربه کنید اما همزمان نمی خواهید راستا زیادی را برای رفتن به آنجا سپری کنید، پس برترین گزینه برای شما این منطقه است که یک بالابر اسکی نیز برای شما مهیا نموده است. به محض اینکه در واگن بالابر فلاین قرار بگیرید، چشم انداز خوبی از کوه های مون بلان پیش روی چشمتان قرار خواهد گرفت.

تاریخ های در دسترس بودن بالابر

در تیر و مرداد ماه معمولا بالابر در دسترس است. هزینه آن نیز حدود 40 یورو می باشد.

کجا اقامت کنیم

هتل ها برای مهمانان دوچرخه سوار آماده نیستند اما گزینه بهتری وجود دارد که آن آپارتمان های محلی است. این آپارتمان ها دارای پارکینگ و امکانات شست و شو می باشند.

3- کرنس مونتانا، سوییس (Crans-Montana, Switzerland)

هزینه های زیادی برای استراحت گاه های این منطقه شده که نشان دهنده معحبوبیت کرنس مونتانا است. در اینجا هم می توانید از راستاهای دست ساز بهره ببرید و هم از راستاهای داخل طبیعت که برای دوچرخه سواری کوهستان مناسب هستند. ارتفاع بالا و چشم اندازهای نفس گیر این منطقه، ویژگی هاییست که شما را به خود جذب می نماید.

از بالابرهای مونتانا بهره ببرید و به پلاین مورته برسید؛ جایی که در بالای کوه های یخی واقع شده است. از سمت چپ حرکت کنید و کمی بالا روید سپس به پایین و نقطه کود (پایین ترین منطقه) برسید. هنگامی که از راستا خارج شدید به دومین روستا وارد شوید و در پی علامت هایی برای Lac de Huiton بگردید. منطقه فوق العاده ای که در این راستا وجود دارد بدین معناست که می توانید بیشتر از حد معمول از دوچرخه سواری کوهستان لذت ببرید.

تاریخ های در دسترس بودن بالابر

تله کابین پلاین مورته در تیر و مرداد باز هستند اما پارک از خرداد تا مهر قابل بازدید است. برای یک نیم روز ورود به این منطقه باید 24 یورو بپردازید. گزینه ای در اینجا وجود دارد که شما می توانید دوچرخه سواری کوهستان را به پایین دره انجام دهید و برای برگشت از بالابر بهره ببرید که حدود 10 یورو برایتان هزینه خواهد داشت.

کجا اقامت کنیم

منطقه آزاد کمپ موبرا، یک نقطه پر آرامش است که یکی از برترین و مالی ترین محل هایی است که می توانید چادر خودتان را در آنجا برپا کنید و یک شب مانی خاطره انگیز و لذت بخش داشته باشید. هزینه استفاده از این کمپ شبی 8 یورو می باشد که باید برای استفاده از آن پرداخت کنید.

منبع: theguardian.com

منبع: الی گشت

به "3 راستا فوق العاده برای دوچرخه سواری کوهستان در کوه های آلپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 راستا فوق العاده برای دوچرخه سواری کوهستان در کوه های آلپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید