راه آهن قزوین-رشت اسفندماه افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ نوکیا، وزیر راه و شهرسازی در سفر به قزوین به قراردادهای این وزارتخانه با شرکت های داخلی در حوزه تهیه تجهیزات و اجرای طرح ها اشاره نمود و گفت: این قراردادها حمایت از فراوری داخلی و یاری به اشتغال زایی جوانان است.

راه آهن قزوین-رشت اسفندماه افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ نوکیا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح روز جمعه وارد قزوین شد و در بدو ورود خود به استان قزوین، طرح نیوجرسی بلوک مفصلی حدفاصل آزادراه قزوین - کرج به طول 72 کیلومتر را افتتاح کرد. فناوری مربوط به این حفاظ ها، مربوط به کشورهای اروپایی آلمان و بلژیک بوده و در حال حاضر 20 شرکت داخلی توانمندی ساخت آن را دارند و اجرای این حفاظ ها بین باندهای شمالی و جنوبی آزادراه ها و جاده ها ایمنی راه ها را افزایش داده و از سوانح رانندگی را کاهش می دهد.

وزیر راه و شهرسازی هم چنین در سفر به قزوین اعلام نمود که راه آهن قزوین-رشت در اسفندماه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید. اسلامی گفت: برای راه آهن قزوین به رشت، یک تست صحت نصب ریل اجرا شده است اما هنوز آماده نیست و در اسفندماه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید. وی اضافه کرد: جاده قزوین، الموت، تنکابن باید تسریع گردد و با حل مشکل محیط زیستی این پروژه و منابع محدود طرح ها باید اولویت بندی گردد. وزیر راه هم چنین با اشاره به ادامهٔ مترو هشتگرد به قزوین نیز اضافه کرد: در نظر است قطارهای حومه ای تهران به سایر نقاط ادامه یابد، این قطارها 40 درصد ترافیک شهری را کم نموده و توسعه آن در اولویت واقع شده است.

محمد اسلامی در ادامه این سفر در جمع راهداران قزوینی حاضر در طرح زمستانه راهداری اعلام کرد: برای خریداری تجهیزات و ماشین آلات راهداری که 25 دستگاه آن به استان قزوین اختصاص پیدا نموده، 1200 میلیارد ریال هزینه صرف شده است. وی در ادامه با تبریک روز راهدار، گفت: راهداران در شرایط سخت جوی، بی ادعا و ایثارگونه کوشش می نمایند و جان خود را به خطر می اندازند تا جان هم نوعان خود به خطر نیافتد. اسلامی با قدردانی از کوشش های راهداران، اظهار کرد: فعالیت این عزیزان در جهت حفظ ایمنی و نجات جان انسان ها نوعی عبادت محسوب می گردد. وزیر راه و شهرسازی گفت: فعالیت راهداران و هم چنین فعالان حوزه حمل ونقل جاده ای از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه با زندگی و نیازهای اساسی مردم گره خورده است. اسلامی با بیان این که کیفیت بخشی به کارها و طرح ها که افزایش رضایت مردم را به دنبال دارد، باید همواره مورد توجه دستگاه ها باشد، اظهار کرد: در همین راستا اجرای طرح های ارتقای ایمنی مسیرهای ارتباطی کشور در دستور کار است و اجرای نیوجرسی و حفاظ های بتنی در سطح آزادراه ها نیز با همین هدف دنبال می گردد. وزیر راه و شهرسازی، در ادامه به قراردادهای این وزارتخانه با شرکت های داخلی در حوزه تهیه تجهیزات و اجرای طرح ها اشاره نمود و گفت: این قراردادها حمایت از فراوری داخلی و یاری به اشتغال زایی جوانان است. اسلامی در انتها اظهار داشت: همان گونه که در حوزه تأمین مسکن قرارداد 400 هزار واحد را منعقد کردیم، در حوزه راه و خط آهن نیز به زودی شاهد عقد قراردادهای قابل توجهی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راه آهن قزوین-رشت اسفندماه افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن قزوین-رشت اسفندماه افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید