آشنایی با دریاچه های کلیموتو اندونزی و اسرار پنهانشان

به گزارش وبلاگ نوکیا، یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری در آسیای جنوب شرقی در جزیره فلورس اندونزی قرار گرفته است که هر ساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا خود را بدان رسانیده تا از دیدن منظره اطرافش نهایت لذت را ببرند. در جزیره فلورس یک کوه آتشفشانی به نام کلیموتو وجود داشته که سه دریاچه بی مثال را در دهانه خود جای داد که یکی از ویژگی های دریاچه های کلیموتو اندونزی این بوده که هر لحظه رنگ متفاوتی به خود می گیرند. این پدیده یک امر کاملا طبیعی بوده و جذابیت بسیار زیادی برای مسافران و گردشگران دارد. نامگذاری دریاچه های کلیموتو براساس یک افسانه محلی و قدیمی انجام شد. مردم محلی منطقه بر این باورند که بعد از مرگ زندگی همچنان ادامه دارد. دریاچه های کلیموتو مکانی بوده برای استراحت روح رفتگان و روح هر فرد بسته به شایستگی هایی که کسب کرده، در هر کدام از این دریاچه ها آرام می گیرد. اگر قصد دارد که این دریاچه های زیبا و دیدنی را از نزدیک مشاهده کنید، باید با ماشین خود مسیری 8 کیلومتری را بپیمایید.

آشنایی با دریاچه های کلیموتو اندونزی و اسرار پنهانشان

بهترین زمان سفر به این منطقه

پیشنهاد می کنیم سفر خود را به ماه های جولای و آگوست موکول کنید، چرا که در این موقع از سال آب و هوای خوب و خشکی بر منطقه حاکم است. در صورتیکه تمایل دارید طلوع خورشید را بر بالای کوی کلیموتو نظاره گر باشید، پیشنهاد ما به شما سفر در صبح زود است. تصویری که در طلوع خورشید از دریاچه های کلیموتو اندونزی بوجود می آید، زیبا و رویایی بوده و تا مدت ها خاطره این سفر از ذهنتان پاک نمی گردد.

چرا دریاچه های آتشفشانی رنگارنگ می شوند؟

دریاچه های آتشفشانی کلیموتو اندونزی معمولا به رنگ های قرمز، آبی و سبز که جز رنگهای اصلی هستند، در می آیند. حتی در بعضی مواقع رنگ این دریاچه ها به رنگ سیاه تغییر پیدا می کند که این یکی از ویژگی های منحصر بفردشان محسوب می گردد. دریاچه ای به نام دریاچه افراد پیر وجود دارد که رنگ آن در بیشتر مواقع آبی است. دریاچه دیگری به نام دریاچه زنان و مردان جهان در این منطقه بچشم می آید که معمولا رنگش سبز هست. نام دریاچه سوم دریاچه مسحور کننده بوده که رنگش در بیشتر مواقع قرمز هست و طی چند سال اخیر، غالب بودن رنگ های سفید، فیروزه ای و قرمز بر این دریاچه نشان داده شد. در نوامبر سال 2009 این دریاچه ها به رنگ های فیروزه ای، قهوه ای و سیاه تغییر رنگ دادند که همین امر، سبب حیرت همگان گشت.

فرق این دریاچه با دیگر دریاچه های رنگی چیست؟

دریاچه های رنگی بسیاری در نقاط مختلف جهان وجود داشته که معمولا رنگ این دریاچه ها به باکتری های موجود در آنان بستگی دارد. اما این موضوع در مورد رنگ دریاچه های کلیموتو صدق نمی کند. همانطور که گفته شد، از ویژگی های خاص این دریاچه ها تغییر رنگ آنها در هر لحظه از زمان است و به هیچ وجه نمی توان حدس زد که در لحظه بعد رنگ دریاچه ها چگونه خواهد بود، چرا که از هیچ نظم و قانونی پیروی نمی کند و این تغییر رنگ کاملا تصادفی است. مردم محلی بر این باورند که مواد معدنی در این دریاچه ها دیده می شوند که در صورت ترکیب شدن با گازهای آتشفشانی تغییر می کنند و به رنگ های مختلفی در می آیند. البته، با قاطعیت تمام در مورد این مساله نمی توان اظهارنظر کرد. در حالت کلی، گازهای آتشفشانی بر تغییر رنگ دریاچه ها بسیار موثر هستند و از تاثیر آنها نمی توان چشم پوشی کرد. گازهای سمی گوگردی که از مدخل آتشفشان کلیموتو بیرون می آیند و بر روی سطح دریاچه ها و گونه های گیاهی حوالی این کوه آتشفشانی می نشینند، باعث شده اند که در این منطقه پوشش گیاهی زیادی نتواند رشد کند. گیاهان اطراف این کوه گاها یا پژمرده شده اند و یا از بین رفته اند.

منبع: همگردی

به "آشنایی با دریاچه های کلیموتو اندونزی و اسرار پنهانشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دریاچه های کلیموتو اندونزی و اسرار پنهانشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید