آشنایی با 8 ساختمان باشکوه و نمادین دبی!

به گزارش وبلاگ نوکیا، ساختمان های نمادین دبی

کشور امارات متحده عربی عمر چندانی ندارد و تنها 40 سال است که به وجود آمده است. با این حال، در همین مدت کوتاه توانسته به یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته جهان تبدیل گردد و با سرمایه گذاری های مختلف به ویژه در عرصه گردشگری به سودآوری و ثروت زیادی دست پیدا کند. بی شک مهم ترین و محبوب ترین شهر امارات، دبی است. این شهر عربی با مراکز خرید مدرن و مشهور، هتل ها و رستوران های درجه یک و تفرجگاه های ساحلی و تفریحی توانسته خود را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سرتاسر جهان تبدیل کند. اگر به دبی سفر کنید با مشاهده آسمانخراش ها، ساختمان های فوق مدرن و پیشرفته و بناهای باشکوه و هنرمندانه شگفت زده خواهید شد. در این مطلب قصد داریم 8 مورد از مشهورترین ساختمان های نمادین دبی را به شما معرفی کنیم که به نماد و سمبل این شهر افسانه ای تبدیل شده اند. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با 8 ساختمان باشکوه و نمادین دبی!

1- برج خلیفه | Burj Khalifa

برج خلیفه بدون شک یکی از مشهورترین ساختمان های نمادین دبی است و در بیشتر تصاویر و عکس های تبلیغاتی از دبی، این برج هم خودنمایی می نماید. برج خلیفه یکی از سازه های فوق مدرن دبی است که در سال 2010 افتتاح شده و با 829 متر ارتفاع بلندترین و مرتفع ترین سازه در دنیا محسوب می گردد! برج خلیفه درست در مرکز شهر دبی قرار گرفته و با ساختمان های مهمی مثل مرکز خرید دبی مال، فواره دبی و ساختمان تازه تاسیس اپرای دبی احاطه شده است. این سازه مدرن و باشکوه به وسیله آدرین نامیت طراحی شده و شامل یک بخش مسکونی، رستوران ها و کافه ها و هتل آرمانی است. در سفر به دبی می توانید هر زمانی که بخواهید از این برج دیدن کنید، اما برای بازدید از نوک برج که منظره بی نظیری به شهر دارد باید مبلغی بپردازید.

  • آدرس: Burj Khalifa, 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd, Dubai, U.A.E.

2- برج العرب | Burj Al Arab

برج العرب را همه، حتی کسانی که تا به حال هم به دبی سفر ننموده اند می شناسند. این برج زیبا با طراحی مورب و بی نظیرش یکی از زیباترین سازه های دنیا و یکی از معروف ترین ساختمان های نمادین دبی است. این برج باشکوه در سال 1999 ساخته شده و شبیه به بادبان کشتی طراحی و ساخته شده است و در واقع یک هتل است که با 321 متر در کنار ساحل دبی قرار گرفته است. برج العرب سومین هتل مرتفع و بلندمرتبه در دنیا است و روی جزیره ای مصنوعی و در فاصله 280 متری از ساحل جمیرا بیچ ساخته شده است. هتل برج العرب دارای 28 طبقه دوبلکس، رستوران ها و گزینه های غذاخوری، هلیپاد یا محل فرود هلیکوپتر اختصاصی در ارتفاع 210 متری و یک بار ساحلی اختصاصی است. ورود به این هتل با محدودیت هایی همراه است. اما نگران نباشید، چون هرچه از این سازه دورتر می شوید شکوه و زیبایی آن را بهتر می توانید دیدن کنید. از بسیاری از نقاط شهر می توانید برج العرب را ببینید و به ویژه دیدنی غروب خورشید در پس زمینه این برج صحنه ای بسیار بدیع و زیبا به وجود می آورد که پیشنهاد می کنیم از آن غافل نشوید.

3- خانه شیخ سعید آل مکتوم | Sheikh Saeed Al Maktoum House

درست است که بسیاری از ساختمان های نمادین دبی سازه هایی تازه و مدرن هستند، اما یکی از مهم ترین آن ها در حقیقت ساختمانی تاریخی است. خانه شیخ سعید آل مکتوم در محله الشندغه قرار گرفته و محل سکونت حاکم پیشین دبی و خاندان او بوده است. این ساختمان باشکوه و زیبا در سال 1896 ساخته شده و منظره خوبی به خلیج فارس، خلیج دبی و دریا دارد. امروزه این خانه تاریخی به موزه تبدیل شده و اشیاء تاریخی و قدیمی زیادی در آن نگهداری می گردد. موزه خانه شیخ سعید آل مکتوم همه روزه به روی عموم مردم باز است و فرصتی ناب برای آشنا شدن با تاریخچه امارات متحده عربی و دبی را در اختیار بازدید نمایندگان قرار می دهد.

  • آدرس: Sheikh Saeed Al Maktoum House, Dubai, U.A.E

4- هتل جمیرا بیچ | Jumeirah Beach Hotel

یکی دیگر از ساختمان های نمادین دبی در حقیقت یک دبی لوکس و 5 ستاره است. این هتل یا سازه موجی شکلش در سال 1997 و در کنار ساحل جمیرا و نزدیکی برج العرب افتتاح شده است. هتل جمیرا بیچ یکی از لوکس ترین هتل های دبی است و برای اقامت خانواده ها بسیار ایده آل است. پارک آبی مشهور وایلد وادی که یکی از تفریحگاه های معروف دبی است هم در این هتل قرار گرفته است و به همین علت برای اقامت خانواده ها بسیار مناسب است. علاوه بر اتاق های هتل، ویلاهای ساحلی، رستوران های شیک و مدرن و تفریح های شبانه خانوادگی مثل Cove Beach، 360 و Mahiki هم در اختیار میهمانان قرار می گیرد. ورود به هتل جمیرا بیچ رایگان است اما پیشنهاد می کنیم از خدمات این هتل مثل رستوران ها، کافه ها و فعالیت های تفریح و تفریحی هم استفاده بکنید.

  • آدرس: Jumeirah Beach Hotel, Jumeira Rd, Dubai, U.A.E.

5- مرکز تجارت دنیای دبی | Dubai World Trade Centre

ساختمان مرکز تجارت دنیای یکی از اولین برج ها و آسمان خراش های دبی است که در سال 1978 ساخته شده است. این سازه باشکوه و مجلل یکی از ساختمان های نمادین دبی است و 149 متر ارتفاع دارد. امروزه، مجموعه مرکز تجارت دنیای دبی شامل ادارات و دفاتر تجاری و همین طور واحدهای مسکونی مختلف و رستوران ها و مراکز تفریحی و تفریح است.

  • آدرس: Dubai World Trade Centre, Sheikh Zayed Rd, Dubai, U.A.E.

6- برج های امارات | Emirates Towers

برج های امارات یا برج های دوقلو از جمله ساختمان های نمادین دبی هستند که با ظاهر جالب و متفاوتشان در منظره شهر دبی خودنمایی می نمایند. این دو برج در بلوار دبی قرار گرفته و مجموع ای از مراکز خرید متعدد و مدرن و رستوران ها و … هستند. برج های امارات از یک برج اداری 355 متری و برج 305 متری دیگر که هتل برج های امارت جمیرا است تشکیل شده اند. این دو برج به خاطر طراحی و معماری مثلثی شکلشان معروفیت دارند و بازدید از آن ها برای عموم مردم فراهم است. اگر می خواهید زیباترین منظره از این دو برج را داشته باشید به منطقه مرکز تجاری بین المللی دبی بروید و از آن جا، برترین و باشکوه ترین منظره از برج های امارات را دیدن کنید.

  • آدرس: Emirates Towers, Sheikh Zayed Rd, Dubai, U.A.E.

7- برج اتصالات 2 دبی | Etisalat Tower 2

یکی دیگر از ساختمان های نمادین دبی یک برج مخابراتی باشکوه و زیبا به نام برج اتصالات 2 است. اتصالات نام یک شرکت مخابراتی و ارتباطی پیشرو در امارات است و اولین (و تا مدت ها تنها) شرکت سرویس دهنده مخابراتی این کشور محسوب می شد. با رشد و توسعه فعالیت های این شرکت، ساختمان های متعددی در سرتاسر امارات ساخته شد که همگی به نوعی تداعی گر شکل آنتن هستند! آخرین سازه این شرکت، برج اتصالات 2 است که در سال 2007 ساخته شد و با 185 متر ارتفاع در مرکز تجاری دبی قرار گرفته است. این برج باشکوه و نمادین در واقع جدا نماینده بخش قدیم و تاریخی و بخش های مدرن و تازهتر شهر دبی به شمار میرود.

  • آدرس: Etisalat Tower 2, Dubai, U.A.E.

8- برج کایان | Cayan Tower

برج کیان یا کایان که به نام برج بی نهایت هم معروفیت پیدا نموده یکی دیگر از ساختمان های نمادین دبی است. این برج به خاطر طراحی مارپیچ و هنرمندانه اش معروفیتی دنیای پیدا نموده است و به نماد و سمبل دبی تبدیل شده است. برج بی نهایت در منطقه مارینا دبی قرار گرفته و 306 متر ارتفاع دارد. طراحی جالب و مارپیچ این برج باعث شده تا به سرعت به یکی از محبوب ترین سازه های دبی برای عکاسان و یکی از منظرههای نمادین دبی تبدیل بگردد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "آشنایی با 8 ساختمان باشکوه و نمادین دبی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 8 ساختمان باشکوه و نمادین دبی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید