شروع ثبت نام پایه هفتمی ها در مدارس شاهد از شنبه

به گزارش وبلاگ نوکیا، ثبت نام پایه هفتمی ها در مدارس شاهد از پس فردا، شنبه، اول تیرماه شروع و تا چهاردهم این ماه ادامه خواهد داشت.

شروع ثبت نام پایه هفتمی ها در مدارس شاهد از شنبه

به گزارش وبلاگ نوکیا، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و سایر افراد متقاضی ثبت نام در مدارس شاهد می توانند به وسیله سامانه سجا طبق برنامه زمابندی اعلام شده برای ثبت نام اقدام نمایند.

بر این اساس، مهلت ثبت نام در پایه هفتم (دوره اول متوسطه) از اول تا چهاردهم تیر ماه و ثبت نام پایه دهم (دوره دوم متوسطه) از پنجم تا بیست و یکم تیرماه خواهد بود.

سامانه ثبت نام که به اختصار با نام سجا معرفی می گردد، در بهار 1394 و با هدف یکپارچه سازی کلیه فعالیت های مدارس شاهد و ایثارگران راه اندازی شده است و ثبت نام در این سامانه به وسیله نشانی saja.medu.ir امکان پذیر است و تمام دانش آموزان در صورت کسب امتیاز لازم، می توانند در مدارس شاهد ثبت نام نمایند.

اداره کل امور شاهد و ایثارگران از متقاضیان خواسته است تا جهت ثبت نام از مراجعه به سایر سایت های اینترنتی و تماس با شماره تلفن ها (پیش شماره 909) خودداری نمایند.

به گفته محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش، متقاضیان ورود به مدارس شاهد الزاماً باید به سایت سجا مراجعه و بر اساس کد ملی و اطلاعات دریافتی، مرحله اول ثبت نام را انجام دهند لذا تأکید می کنم مراجعین قبل از دریافت کد رهگیری نباید از سایت خارج شوند زیرا اگر کد مذکور را دریافت ننمایند ثبت نام آن ها قطعی نخواهد بود.

وی درباره شرایط دانش آموزان متقاضی اظهار کرد: تمام دانش آموزانی که بر اساس شرایط قانونی، شرایط ورود به مدارس را دارند می توانند در مدارس شاهد ثبت نام نمایند و هیچ منعی برای آنان وجود ندارد اما به لحاظ اولویت هایی که اعلام کردیم، افراد متناسب با اطلاعاتی که ارائه می دهند می توانند در مدارس شاهد ثبت نام نمایند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران گفت: با توجه به ظرفیت مدارس شاهد، اولویت اول با فرزندان شاهد، جانبازان و ایثارگران است و در مرتبه بعد جامعه ایثارگری و سپس دانش آموزانی که به لحاظ فرهنگی، علمی و هنری و ورزشی دارای توانمندی هایی بودند و یا فرزندان خیران مدرسه ساز می توانند در اولویت های بعدی قرار داشته باشند.

رزاقی برگزاری هرگونه آزمون ورودی به مدارس شاهد را منتفی دانست و اضافه نمود: هیچ گونه آزمون ورودی انجام نمی گردد و فقط همان شرایطی که عنوان کردیم؛ در پایه اول فقط شرایط سه جلی و در پایه های بعدی تنها شرایط اعلام شده اعمال می گردد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در کلان شهرها محدوده جغرافیایی هم مطرح است؟ گفت: محدوده جغرافیایی وجود ندارد و اما اگر چیزی در این خصوص مطرح گردد مربوط به سیاست استان ها است، لذا سال جاری به طور خاص تمام مراحل ثبت نام بر عهده استان است و آنها نیز با توجه به سقف ورودی مدارس و کلاس ها ثبت نام می نمایند، تأکید می کنم کلاس ها نباید بیش از 30 نفر دانش آموز داشته باشند، اما در موارد خاص می توانندیک یا دو نفر به این آمار اضافه نمایند.

رزاقی درباره میزان شهریه در مدارس شاهد اظهار کرد: هر طرحی که قرار باشد در مدارس شاهد اجرا گردد باید ابتدا از طرف ستاد شاهد مصوب و به اداره کل امور شاهد و ایثارگران ابلاغ گردد، هزینه یاری سرانه دانش آموزان شاهد را بنیاد شهید تقبل می نماید، اما هزینه دانش آموزان آزاد را والدین پرداخت می نمایند و سال جاری در حدود 20 درصد افزایش شهریه داشتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع ثبت نام پایه هفتمی ها در مدارس شاهد از شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت نام پایه هفتمی ها در مدارس شاهد از شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید