از کنفرانس WWDC 2019 اپل چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش وبلاگ نوکیا، چند روز بیشتر تا آغاز کنفرانس WWDC 2019 باقی نمانده است. کنفرانس WWDC سال گذشته از معدود مراسم هایی بود که اپل از هیچ محصول سخت افزاری پرده برداری نکرد. باید یادآوری کنیم که طی چند ماه گذشته، این شرکت بیشتر گجت های خود را بی سروصدا معرفی نموده است و این نشان می دهد که اپل بیش ازپیش می خواهد به عنوان یک کمپانی سرویس محور شناخته گردد. همین رویکرد هفته گذشته برای نسل جدید مک بوک هم تکرار شد.

از کنفرانس WWDC 2019 اپل چه انتظاراتی داریم؟

در هر صورت، بعد از اینکه گوگل و مایکروسافت رویداد نرم افزاری خود را برگزار کردند، حالا نوبت اپل است که از جدیدترین خبرهای نرم افزاری خود پرده برداری کند. با توجه به گزارش های منتشر شده، می توانیم تا حد زیادی انتظاراتمان را از کنفرانس WWDC 2019 مطرح کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

iOS 13

پرسروصداترین قابلیتی که قرار است در iOS 13 عرضه گردد، حالت تاریک گسترده است. این حالت جذابیت زیادی دارد و برای نمایشگرهای اولد می تواند مصرف باتری را کاهش دهد. مانند macOS، اپل مطمئناً این حالت را برای اپلیکیشن های خود به ارمغان می آورد. گفتنی است که همین حالا هم بسیاری از اپلیکیشن ها از حالت تاریک پشتیبانی می نمایند.

از بین دیگر تغییرات ظاهری می توانیم به بازطراحی اپلیکیشن Health اشاره کنیم. یکی دیگر از مشخصه هایی که می توانیم انتظارش را داشته باشیم، قابلیت تبدیل آیپدها به نمایشگر ثانوی برای کامپیوترهای مک است. در ادامه نباید به روزرسانی اپلیکیشن های Mail، Maps و Home را از قلم بیندازیم. ظاهراً اپل iOS 13 را طوری توسعه داده که حتی گجت های قدیمی هم بتوانند آن را با سرعت بالایی اجرا نمایند. با توجه به اینکه این روزها کاربران مدت طولانی تری از گجت های خود استفاده می نمایند، این قابلیت بدون شک مورد استقبال کاربران زیادی قرار می گیرد.

MacOS 10.15

اول از همه باید بگوییم که با توجه به نام گذاری نسخه های اخیر macOS، اپل اسم یکی از مناظر طبیعی را برای نسخه جدید این سیستم عامل انتخاب خواهد نمود. در کنفرانس WWDC سال گذشته اپل بیان کرد macOS از بعضی از اپلیکیشن های آیپد پشتیبانی می نماید و در کنفرانس سال جاری می توانیم انتظار ارائه جزئیات بیشتری را برای این موضوع داشته باشیم.

برنامه بلندمدت اپل این است که توسعه دهندگان بتوانند اپلیکیشن های آیپد را بدون بازنویسی در کد برای پلتفرم مک عرضه نمایند. مایکروسافت هم چنین هدفی در سر داشت که البته پیروزیت آمیز نبود. علاوه بر ارائه تعداد بیشتری از اپلیکیشن ها و سرویس های آیپد مانند Screen Time و Siri Shortcuts برای macOS، انتظار ارائه اپلیکیشن اختصاصی اپل موزیک را هم می توانیم داشته باشیم و دیگر این سرویس بخشی از آیتونز نخواهد بود.

همانطور که iOS 13 موجود در آیپد قرار است بیش از پیش محیط نرم افزاری کامپیوترهای مک را به ذهن متبادر کند، کامپیوترهای مک هم قرار است با بهره گیری از اپلیکیشن های آیپد شباهت بیشتری به پلتفرم iOS پیدا نمایند. اپل سال گذشته بیان کرد که این دو پلتفرم ادغام نمی شوند، ولی روزبه روز مرز بین آن ها باریک تر می گردد.

WatchOS 6

اپل واچ همچنان پیروز ترین ساعت هوشمند موجود در بازار محسوب می گردد و اپل نمی خواهد به این راحتی ها این موقعیت را از دست بدهد. سیستم عامل این گجت موسوم به WatchOS در ابتدا تا حد زیادی به iOS وابسته بود ولی روزبه روز وابستگی آن کمتر می گردد و حالا طبق گزارش های منتشر شده، نسخه جدید از اپ استور اختصاصی بهره می برد. این یعنی کاربران آن بدون احتیاج به بهره گیری از آیفون می توانند اپلیکیشن های موردنظر خود را دانلود و نصب نمایند.

اپل واچ در سال های اخیر عمدتا به یک گجت سلامت محور تبدیل شده ولی حالا اپل می خواهد در کنار این مشخصه ها، قابلیت هایی مانند امکان ضبط صدا، بهره گیری از کتاب های صوتی و موارد دیگر را برای این سیستم عامل به ارمغان بیاورد. در نهایت، قرار است واچ فیس های جدیدی برای اپل واچ عرضه گردد و همچنین اپلیکیشن ها بتوانند در این فضای محدود اطلاعات مفیدتری را نمایش دهند.

مواردی که نباید از کنفرانس WWDC 2019 انتظار داشته باشیم

همانطور که گفتیم، اپل اخیراً بدون برگزاری مراسم پرزرق وبرق محصولات جدید سخت افزاری خود را معرفی نموده است. در ماه مارس، شاهد معرفی نسل جدید آیپد مینی و آیپد ایر بودیم و آی مک تازه نفس و نسل دوم ایرپاد هم معرفی شدند. هفته گذشته، اپل مدل های جدید مک بوک پرو 13 اینچی و 15 اینچی را معرفی کرد که از لحاظ عملکردی بهبود یافته اند و مشکل مکانیزم کیبورد آن ها حل شده است. همچنین چند روز قبل هم شاهد معرفی ناگهانی نسل جدید آیپاد تاچ بودیم. به همین خاطر در این مراسم نباید انتظار انتشار خبرهای جدید مربوط به آیپد یا مک بوک را داشته باشیم.

در نهایت روز دوشنبه هفته جاری در ساعت 9.30 دقیقه شب به وقت ایران، این مراسم شروع می گردد و به همین خاطر به زودی از برنامه های اپل در زمینه نرم افزاری باخبر خواهیم بود.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از کنفرانس WWDC 2019 اپل چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کنفرانس WWDC 2019 اپل چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید