آنالیز گلکسی بادز 2 سامسونگ؛ هدفون پیشرفته با قیمتی مناسب

به گزارش وبلاگ نوکیا، گلکسی بادز 2 سامسونگ که اواخر مرداد ماه سال 1400 معرفی و روانه بازار شد، یکی از هدفون های بی سیم میان رده سامسونگ است که با عملکرد بسیار خوب و قیمت مناسبش توانسته نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند و به یکی از پرفروش ترین هدفون های بی سیم فروشگاه خبرنگاران تبدیل گردد. در این مقاله قصد داریم به نقد و آنالیز این هدفون بی سیم سامسونگ بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن در این زمان منطقی است یا نه. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

آنالیز گلکسی بادز 2 سامسونگ؛ هدفون پیشرفته با قیمتی مناسب

سامسونگ یک شرکت بسیار با تجربه در زمینه طراحی و فراوری هدفون های بی سیم پرچم دار و میان رده به شمار می رود و محصولات آن همیشه توانسته اند با کیفیت و قابلیت های بسیار خوبی که دارند، رضایت کاربران را به همراه آورند. این شرکت در سال گذشته از هدفون بی سیم گلکسی بادز 2 خود رونمایی کرد. این هدفون در حقیقت نسخه به روزرسانی شده گلکسی بادز سال 2019 است که پیشرفت های بسیار خوبی را از کیفیت صدای بهتر گرفته تا قابلیت نویز کنسلینگ فعال به کاربران ارائه می دهد.

این هدفون بی سیم بسیاری از قابلیت های برادر پرچم دار خود یعنی گلکسی بادز پرو 2 را نیز به ارث برده و البته با قیمتی مقرون به صرفه تر از آن عرضه بازار هدفون های بی سیم شده است. این موضوع به این معنی است که شما می توانید از قابلیت نویز کنسلینگ فعال، صدای با کیفیت بالا، کنترل های بصری پیشرفته و بسیاری از ویژگی های دیگر با پرداخت هزینه ای منطقی بهره ببرید. البته که این محصول یک سری ایرادات نیز دارد، اما در مجموع اگر در پی یک هدفون بی سیم بسیار بادوام و با قابلیت های مدرن هستید، می توانید گلکسی بادز 2 سامسونگ را به عنوان یکی از برترین گزینه های خرید خود در نظر بگیرید.

هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds 2

3,100,000 تومان

مشاهده و خرید

معینات کلی گلکسی بادز 2 پرو در یک نگاه

پیش از اینکه ببینیم آیا هدفون بی سیم گلکسی بادز 2 ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول معینات فنی این ایربادز داشته باشیم تا ببینیم شرایط روی کاغذ چگونه است.

نام هدفون بی سیمگلکسی بادز 2 سامسونگ
ابعاد و وزن17 × 20.9 × 21.1 میلی متر (ایرباد) - 27.8 × 50 × 50.2 میلی متر (کیس شارژ) / 5.0 گرم (هر ایرباد) - 41.2 گرم (کیس شارژ)
قطر درایور 10 میلی متر
توضیحات حذف نویزدارای حذف نویز فعال تا 9+ دسی بل
سایر معینات فنی دارای ووفر 11 میلی متری برای افزایش کیفیت صدای بم - دارای توییتر 6.5 میلی متری برای ایجاد صدایی واضح با حداقل اعوجاج - سنسور شتاب سنج، ژیروسکوپ
نسخه بلوتوث5.2
برد 10 متر
پروفایل های پشتیبانی شدهپشتیبانی از فرمت های SBC, AAC و Samsung Scalable
ظرفیت باتری باتری با ظرفیت 61 میلی آمپر ساعت (ایرباد) - باتری با ظرفیت 472 میلی آمپر ساعت (کیس شارژ)
شارژدهی حداکثر 5 ساعت حالت پخش صدا (روشن بودن حذف نویز) (تا 20 ساعت با محفظه شارژ)

با محفظه شارژ)حداکثر 7.5 ساعت حالت پخش صدا (خاموش بودن حذف نویز) (تا 28 ساعت با محفظه شارژ)

مقاومت در برابر آب و رطوبت IPX2 (مقاوم در برابر قطرات آب)
رنگ مشکی - سفید - بنفش - زیتونی
سایر قابلیت ها سازگار با شارژ بی سیم Qi - پشتیبانی از دستیار صوتی - حالت Ambient Sound برای شنیدن صدای محیط اطراف در حین پخش محتوا - اپلیکیشن Galaxy Wearable برای تنظیم و شخصی سازی صدا - کنترل لمسی و ضربه زدن به ایرباد برای اتصال و قطع تماس و تغییر محتوای در حال پخش

طراحی

یکی از جنبه های که می توان گلکسی بادز 2 را از دیگر هدفون های سامسونگ متمایز کرد، طراحی آن است. همانطور که احتمالاً می دانید، گلکسی بادز لایو طراحی لوبیایی شکل دارد و اگر آن را با طراحی گلکسی بادز 2 مقایسه کنیم، متوجه جمع وجور بودن طراحی این هدفون بی سیم سامسونگ خواهیم شد که بسیار کوچک، گرد و صاف است و همین موضوع نیز موجب شده تا در گوش کاربران به راحتی جای بگیرد. کیس گلکسی بادز 2 نیز از جنس پلاستیک بسیار باکیفیت و مقاوم است، ابعاد کوچکی نیز دارد و به راحتی درون جیب قرار می گیرد.

وقتی که کیس شارژ گلکسی بادز 2 را باز کنید، این هدفون بی سیم را در یکی از رنگ های مشکی، سفید، بنفش و زیتونی خواهید دید. البته باید اشاره کنیم که این رنگ های مذکور فقط مربوط به خود هدفون ها و بخش داخلی کیس شارژ است و بخش بیرونی همه کیس با رنگ سفید مزین شده و رنگ آن ثابت است. به گفته سامسونگ، گلکسی بادز 2 حدود 15 درصد کوچک تر و 20 درصد سبک تر از گلکسی بادز پلاس سامسونگ است و این باعث می گردد تا به خوبی درون گوش کاربران چفت گردد و ثابت بماند. نقطه ضعف طراحی کوچک این محصول را می توان دسترسی سخت تر به کنترل های صوتی آن اعلام کرد که البته شاید برای همه کاربران چنین نباشد.

خوشبختانه، انتهای این هدفون ها پین های مغناطیسی تعبیه شده که هنگام قرار دادن درون کیس به سرعت با آن ها چفت می شوند. اما از آن جا که گلکسی بادز 2 طراحی بسیار جمع وجوری دارد، توصیه می گردد که هنگام در آوردن و بعلاوه قرار دادن آن درون کیس شارژ بسیار مواظب باشید تا از دستتان لیز نخورد. یکی دیگر از نقاط ضعف طراحی گلکسی بادز 2 این است که این هدفون بی سیم صرفا از گواهی IP62 پشتیبانی می نماید و تنها در برابر پاشش آب مقاوم است. این موضوع یعنی که این محصول سامسونگ فقط برای تمریناتی مناسب است که تعریق زیادی در آن صورت نمی گیرد. شما نمی توانید از این هدفون بی سیم در زیر باران یا هنگام شنا کردن بهره ببرید.

روی بدنه سری های این هدفون یک پنل لمسی برای اعمال کنترل های صوتی تعبیه شده که کاربران می توانند از آن ها بهره ببرند. زدن یک ضربه روی این پنل موسیقی را پخش یا متوقف می نماید. بعلاوه برای رفتن به موسیقی بعدی 2 ضربه و رفتن به موسیقی قبلی 3 ضربه روی پنل لمسی این هدفون بی سیم احتیاج است. در داخل جعبه این محصول، دو سری سیلیکونی اضافی و یک کابل شارژ USB-C برای شارژ کردن کیس گلکسی بادز 2 پیدا خواهید کرد.

سری های سیلیکونی لزوما راحت تر از بعضی از سری های فومی که ممکن است در گذشته امتحان نموده باشید، نیستند اما به خوبی با طراحی گوش کاربران چفت می شوند و اگر حس کردید که برای گوش شما بزرگ هستند، می توانید سری دیگری را جایگزین آن کنید. بعلاوه تنظیمات صدای این هدفون بی سیم با اپلیکیشن Galaxy Wearable قابل شخصی سازی است. گلکسی بادز 2 سامسونگ از دو درایور متشکل از یک درایور میان رده و یک توییتر جداگانه همچون گلکسی بادز پرو برای ارائه صدایی بسیار باکیفیت بهره می برد. این محصول مجهز به سه میکروفون است که در داخل و خارج سری های آن تعبیه شده و قابلیت نویز کنسلینگ فعال و تماس بسیار باکیفیت را به کاربران ارائه می دهند.

قابلیت ها

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که به گلکسی بادز 2 سامسونگ اضافه شده، قابلیت نویز کنسلینگ فعال است که در گلکسی بادز شاهد آن نبودیم. این قابلیت بسیار کاربردی با نگه داشتن پد لمسی هر یک از هدفون ها فعال می گردد. البته کاربران می توانند نحوه فعال شدن این قابلیت را با استفاده از اپلیکیشن Galaxy Wearable شخصی سازی نمایند، اما توصیه می کنیم که حداقل یکی از روش های مختلف فعال کردن این قابلیت را تغییر ندهید. بعلاوه به روزرسانی هایی که روی این محصول انجام شده موجب شده تا حتی زمانی که از یک سری هدفون استفاده می کنید، بتوانید نویز کنسلینگ همان گوشی را نیز فعال کنید. آنالیز های انجام شده نشان داده که گلکسی بادز 2 عملکرد بسیار خوبی در حذف نویزهای محیط اطراف کاربران دارد.

با فشار دادن مجدد دکمه فعال کردن نویز کنسلینگ، حالت Ambient این هدفون فعال می گردد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که هنگام بیرون رفتن، پیاده روی و دویدن صدای محیط را شنیده و به صداهای اطراف خود توجه کنید. این تکنولوژی نه تنها به شما یاری می نماید که موسیقی را با وضوح بالا گوش دهید، بلکه همچنان می توانید اتفاقاتی که در اطرافتان می افتد را بشنوید. به روزرسانی نرم افزاری این هدفون، قابلیت فعال سازی حالت Ambient را در حین تماس نیز اضافه نموده، بنابراین می توانید حتی زمانی که در حال مکالمه نیز هستید، به اتفاقات محیط اطراف خود گوش دهید.

باید اشاره کنیم که شخصی سازی کنترل های صوتی هدفون، تنها مواردی نیستند که می توانید در اپلیکیشن Galaxy Wearable تغییر دهید. با استفاده از این اپلیکیشن شما می توانید اکولایزر مد نظر خود را اعمال کنید و بعلاوه ببینید که چقدر شارژ از هدفون ها و کیس آن ها به جای مانده است. این اپ قابلیتی به نام Earbud Fit Test را در اختیار شما قرار داده که می توانید کیفیت و نوع صدای دلخواه خود را روی آن اعمال کنید. در نهایت باید به قابلیت کاربردی Find My Buds نیز اشاره کنیم که استفاده از آن احتیاج به داشتن حساب کاربری سامسونگ دارد.

تنها بخش ناامیدنماینده این اپلیکیشن، این موضوع است که بسیاری از این ویژگی ها فقط در نسخه اندروید Galaxy Wearable دیده می گردد. نسخه iOS هنوز به روزرسانی نشده و این بدان معناست که تا زمانی که به روزرسانی دریافت نگردد، سفارشی سازی قابلیت های گلکسی بادز 2 برای کاربران گوشی های آیفون امکان پذیر نیست. از نظر پشتیبانی کدک، این هدفون از کدک های اصلی SBC و AAC پشتیبانی می نماید. اما اگر با محصولات سامسونگ به این هدفون بی سیم متصل شوید، کدک مقیاس پذیر اختصاصی سامسونگ را نیز دارید. این کدک با ایجاد تنظیمات مداوم در نرخ های پخش، ثبات را در اولویت قرار می دهد، بنابراین کاربران کمتر با افت صدا در اتصال روبرو می شوند.

کیفیت صدا

همکاری سامسونگ با AKG همیشه محصولات با کیفیت صدای بسیار خوبی را روانه بازار نموده و گلکسی بادز 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این هدفون بی سیم در عین حال که بیس خوبی ارائه می دهد، در انتقال صدای های زیر نیز بسیار پیروز ظاهر شده و صدایی شفاف و دلنشین را برای کاربران به ارمغان می آورد. بعلاوه از تفکیک صدای بی نظیر این محصول نیز به سادگی نمی توان گذشت. درایورهای سفارشی شده AKG صدای شفاف و باکیفیتی را که می توان در اپلیکیشن Galaxy Wearable به وسیله بخش اکولایزر آن سفارشی سازی کرد، فراوری می نمایند. شش حالت صوتی پیش فرض نیز شامل Normal (پیش فرض)، Bass Boost، Soft، Dynamic، Clear و Treble Boost در دسترس کاربران قرار گرفته است.

گلکسی بادز 2 بعلاوه از حالت گیمینگ برای کاهش تأخیر صدای همگام سازی شده در هنگام انجام بازی های آنلاین بهره می برد که به طور اختصاصی برای کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ در دسترس خواهد بود. البته باید اشاره کنیم که این قابلیت تفاوت چندان محسوسی ایجاد نمی نماید، اما در مجموع نیز عملکرد قابل قبولی را به کاربران ارائه می دهد. بخشی که در این هدفون هنوز جای بسیار زیادی برای بهبود دارد، قابلیت نویز کنسلینگ فعال آن است.

هنگام پخش موسیقی و روشن بودن قابلیت نویز کنسلینگ فعال، احتمالاً نمی توانید صدای کسی که در همان اتاق با شما صحبت می نماید را بشنوید، اما صدای بلندی که از بیرون خانه شما می آید را خواهید شنید. به طور کلی، فعال کردن این قابلیت هنگام حضور در محیط هایی نظیر ادارات و بانک ها بسیار کاربردی خواهد بود، اما استفاده از آن را برای پروازهای طولانی یا مکان های خیلی شلوغ توصیه نمی گردد.

در حالی که قابلیت نویز کنسلینگ این هدفون هنوز جای بهبود دارد، سامسونگ در راستای بهبود کیفیت تماس ایربادهای خود پیروزیت هایی کسب نموده است. گلکسی بادز 2 از فناوری یادگیری ماشینی برای حذف نویز پس زمینه در حین تماس های تلفنی استفاده می نماید و در تست های انجام شده معین شده که در مقایسه با استفاده از یک گوشی هوشمند معمولی برای برقراری تماس، صدای کاربران به طور قابل توجهی بسیار واضح تر به کاربران طرف مقابل می رسد. در مجموع می توان گفت که اگر کیفیت تماس های صوتی برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، گلکسی بادز 2 سامسونگ بدون شک رضایت شما را به همراه خواهد داشت.

عمر باتری و شارژدهی

اگر قصد دارید بدون وقفه از گلکسی بادز 2 سامسونگ بهره ببرید، باید اشاره کنیم که این محصول می تواند حدود پنج ساعت با فعال بودن قابلیت حذف نویز به فعالیت ادامه دهد و اگر این قابلیت را خاموش کنید، تا حدود 7.5 ساعت می تواند به شما شارژدهی ارائه دهد. البته این میزان به یاری کیس شارژ با نویز کنسلینگ فعال به حدود 20 ساعت و بدون استفاده از نویز کنسلینگ به حدود 29 ساعت می رسد که آمار و ارقام بسیار مناسبی برای این هدفون بی سیم میان رده سامسونگ به شمار می رود.

البته عمر باتری این هدفون تا حدود بسیار زیادی به نحوه استفاده شما از آن بستگی دارد. آمار و ارقامی که در بخش بالایی به آن اشاره شد، مربوط به زمان شارژدهی در هنگام پخش موسیقی بوده است. اگر از گلکسی بادز 2 برای مکالمه بهره ببرید، تنها 3.5 ساعت با نویز کنسلینگ فعال و 13 ساعت با کیس یا 3.5 ساعت و 14 ساعت بدون نویز کنسلینگ و به یاری کیس شارژ برای شما دوام خواهد آورد.

غول کره ای دنیای فناوری به جهت به بهینه سازی عمر باتری این هدفون بی سیم، از سنسور مجاورت درون سری این محصول استفاده نموده که وقتی تشخیص دهد هدفون ها خارج از گوش شما هستند، موسیقی را به طور اتوماتیک متوقف می نماید. با مکث اتوماتیک موسیقی، میزانی از باتری این هدفون ها نیز ذخیره خواهد شد و بنابراین احتیاجی به شارژ مکرر آن ها نخواهید داشت. بعلاوه پشتیبانی از شارژ بی سیم با شارژر Qi، قابلیت جدیدی برای این محصول به شمار می رود. بنابراین اگر گوشی هوشمند شما از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید، این هدفون را نیز می توانید با شارژر Qi شارژ کنید.

البته باید اشاره کنیم که کیس گلکسی بادز 2 مجهز به درگاه USB-C است و با کابل USB-C نیز می توان انرژی مجدد آن را نیز فراهم کرد. اگرچه این هدفون بی سیم از قابلیت فست شارژ پشتیبانی نمی نماید، اما به طور کلی سرعت شارژ مناسبی دارد. آزمایش های انجام شده روی این محصول نشان داده، که با تنها 10 دقیقه شارژ، حدود 12 درصد شارژ به کیسش اضافه می گردد و با این درصد شارژ می توانیم بیش از یک ساعت از هدفون استفاده کنیم. 15 دقیقه شارژ نیز تا حدود 50 درصد به انرژی این کیس شارژ اضافه می نماید.

جمع بندی

گلکسی بادز 2 سامسونگ، قابلیت های بسیار زیادی را در ازای پرداخت هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار می دهد. کیفیت صدای این هدفون بی سیم بسیار خوب است و قابلیت نویز کنسلینگ آن نیز عملکرد بسیار مناسبی در حذف سر وصدای محیط اطراف شما دارد. تنظیمات مختلف صدا نیز به وسیله اپلیکیشن Galaxy Wearable به شما امکان شخصی سازی بخش های مختلف را می دهد. در مجموع می توان گفت که اگر از کاربران اندرویدی یا iOS هستید و در پی یک هدفون بی سیم باکیفیت برای استفاده در درازمدت می گشت، بادز 2 گزینه خرید بسیار مناسبی برای شما به شمار میرود.

نقاط قوت گلکسی بادز 2 سامسونگ

  • قابلیت نویز کنسلینگ فعال
  • شارژدهی مناسب
  • کیفیت صدای بسیار خوب
  • قابلیت شخصی سازی با اپلیکیشن Galaxy Wearable
  • سرعت شارژ مناسب
  • بهبود کیفیت مکالمه

نقاط ضعف گلکسی بادز 2 پرو سامسونگ

  • عدم ضد آب بودن

سخن پایانی

در این مطلب به نقد و آنالیز یکی از پرفروش ترین هدفون های بی سیم موجود در فروشگاه وبلاگ نوکیا یعنی گلکسی بادز 2 سامسونگ پرداختیم و آن را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک هدفون باکیفیت را دارید، این محصول را از فروشگاه آنلاین وبلاگ نوکیا برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این هدفون بی سیم را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه های بهتری هم نسبت به این هدفون بی سیم در بازار هست؟ بی صبرانه منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

منبع:

هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds 2

3,100,000 تومان

مشاهده و خرید

سوالات متداول

آیا هدفون بی سیم گلکسی بادز 2 ضد آب است؟

خیر. این هدفون صرفا در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است و نمی توان از آن در ورزش های آبی یا در زیر باران استفاده کرد.

آیا هدفون بی سیم گلکسی بادز 2 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می نماید؟

خیر. اگرچه این هدفون بی سیم از قابلیت فست شارژ پشتیبانی نمی نماید، اما به طور کلی سرعت شارژ مناسبی دارد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز گلکسی بادز 2 سامسونگ؛ هدفون پیشرفته با قیمتی مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گلکسی بادز 2 سامسونگ؛ هدفون پیشرفته با قیمتی مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید