آنالیز ردمی نوت 12 پرو شیائومی؛ برترین میان رده 2023؟

به گزارش وبلاگ نوکیا، شیائومی ردمی نوت 12 پرو جدیدترین میان رده شیائومی است که در حال حاضر در بازار کشور ما در دسترس قرار گرفته است. این محصول از لحاظ امکانات و قابلیت ها در شرایط بسیار خوبی واقع شده است. حال باید دید آیا این گوشی با توجه به مشخصاتی که دارد می تواند انتخاب ارزشمندی به عنوان یک میان رده در سال 2023 باشد یا خیر.

آنالیز ردمی نوت 12 پرو شیائومی؛ برترین میان رده 2023؟

شیائومی اکتبر سال 2022 از سری ردمی نوت 12 خود رونمایی کرد. مدل پرو از این سری یعنی ردمی نوت 12 پرو یک گوشی 6.67 اینچی است که با توجه به امکانات و قابلیت هایی که دارد می توان آن را رقیبی سرسخت برای میان رده های قدرتمند شرکت هایی نظیر سامسونگ در نظر گرفت. به عنوان یک میان رده، این گوشی قابلیت هایی دارد که در نسل های قبل شاهد نبودیم. برای مثال پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال که حتی در گوشی های پرچم دار مالی شیائومی هم دیده نمی گردد اما خوشبختانه در ردمی نوت 12 پرو شاهد آن هستیم. اگر شما هم علاقه مند به خرید یک گوشی ارزان و در عین حال باکیفیت هستید، نماینده تازه شیائومی احتمالا می تواند نظر شما را جلب کند. حال برای اینکه با اطمینان بیشتری در این رابطه نظر بدهیم، پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید تا به آنالیز کامل آن بپردازیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - پک چین

مشاهده کالا

آنالیز مشخصات فنی ردمی نوت 12 پرو

نام گوشیردمی نوت 12 پرو
ابعاد و وزن8 × 76 × 163 میلی متر - 187 گرم
استاندارد مقاومتیIP53 - مقاوم در برابر قطرات آب و گرد و غبار
مقدار و نوع نمایشگر6.67 اینچی از نوع OLED با رفرش ریت 120 هرتز و پشتیبانی از قابلیت هایی نظیر دالبی ویژن و +HDR10
وضوح تصویر1080 × 2400 پیکسل با تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید 12 - MIUI 13
پردازنده و گرافیکمدیاتک دایمنسیتی 1080 (6 نانومتری) - دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2٬6 گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز - پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
حافظه رم و حافظه داخلی128/6، 128/8، 256/8، 256/12 گیگابایت - حافظه داخلی از نوع UFS 2.2
دوربین50 مگاپیکسلی اصلی با گگرددگی دیافراگم f/1.9 و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال - دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.0 و زاویه دید 120 درجه ای - دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو
کیفیت فیلم برداری4K@30 و 1080P@30/60/120 و 720P@960
دوربین سلفی16 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.5
کیفیت فیلم برداری1080P@30/60
باتری و شارژر5000 میلی آمپر ساعت - 67 وات
سایر امکاناتبلندگوی استریو، پشتیبانی از جک هدفون - محافظ صفحه گوریلا گلس 5 - اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور

روی کاغذ اصلا به نظر نمی رسد با گوشی بدی سر و کار داشته باشیم، اما آیا در عمل هم می توان همین حرف را راجع به ردمی نوت 12 پرو زد؟ در ادامه با آنالیز این گوشی مجذوب نماینده همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

ردمی نوت 12 پرو یک گوشی فوق العاده زیبا از لحاظ طراحی به شمار میرود. زبان طراحی این گوشی و مدل پرو پلاس از همین رسی واقعاً خاص و چشم نواز است به گونه ای که در هیچ میان رده دیگری شما نظیر این طراحی را نخواهید دید. این گوشی که با در نظر گرفتن مقدار خود بسیار سبک وزن هم هست، از یک ظاهر تخت بهره می برد و همین موضوع هم باعث شده کناره های آن به گوشی های آیفون باشد. گفتنی است برخلاف پنل پشتی، جنس فریم ها از پلاستیک مات است.

این گوشی بعلاوه از استاندارد مقاومتی IP53 هم بهره می برد که باعث می گردد در برابر قطرات آب مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد و در برابر گرد و غبار هم هیچ ضعفی نداشته باشد. اگرچه میان رده های اصلی ترین شرکت رقیب شیائومی یعنی سامسونگ به استاندارد ضد آب IP67 مجهز شده اند اما با این حال نمی توان به شیائومی بر سر این موضوع خرده گرفت. هرچند اگر استاندارد مقاومتی بالاتری را در آن شاهد می بودیم، بهتر هم می شد.

این گوشی فقط 8 میلی متر ضخامت دارد و به خاطر وزن کم، اصلا فشاری به دست وارد نمی نماید. روی پنل پشتی آن یک ماژول دوربین را شاهد هستیم که میزبان سه دوربین به علاوه یک فلش است. بعلاوه روی پنل جلوی دستگاه هم دوربین سلفی به صورت حفره ای در مرکز نمایشگر حضور دارد. اندازه حواشی در اطراف نمایشگر قابل قبول است به گونه ای که نسبت تصویر به بدنه به چیزی حدود 87٪ می رسد.

شاید تنها ضعفی که بتوان به پنل پشتی گرفت این است که شیشه ای است و همین باعث می گردد خیلی زود اثر انگشت را به خود جذب کند. البته اگر از کاور بهره ببرید این موضوع خیلی باعث رنجش شما نخواهد شد و از طرفی شیشه ای بودن دیگر تبدیل می گردد به یک نقطه قوت چرا که در گوشی های بالارده شاهد استفاده از آن هستیم. ردمی نوت 12 پرو در سه رنگ مشکی، آبی و بنفش برای خرید در دسترس واقع شده است. گفتنی است مدل بنفش این گوشی به خاطر وجود یک سری نقاط روی پنل پشتی، زیباترین و خاص ترین طراحی را دارد. به خاطر داشته باشید پنل پشتی این گوشی استاندارد مقاومتی خاصی ندارد و باید حتما برایش کاور تهیه کنید که البته یک مدل شفاف درون جعبه واقع شده است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این گوشی روی فریم راست خود از کلید کنترل صدا و پاور، روی فریم بالایی از جک 3.5 میلی متری هدفون و میکروفون برای حذف نویز و روی فریم پایینی هم از درگاه سیم کارت، میکروفون اصلی، پورت USB-C برای شارژ گوشی و اسپیکر بهره می برد.

  • امتیاز: 8 از 10

نمایشگر ردمی نوت 12 پرو

در آنالیز ردمی نوت 12 پرو و بخش نمایشگر، با محصولی طرف هستیم که هیچ غافلگیری برایمان ندارد. مثل هر گوشی میان رده دیگری در این محدوده قیمت، ردمی نوت 12 پرو هم از نمایشگری با وضوح 1080 × 2400 پیکسل بهره می برد که همان +FHD است. مقدار پنل نمایشگر این محصول هم به 6.67 اینچ می رسد؛ پنلی از جنس AMOLED که شیائومی تصمیم گرفته با پوشش محافظ گوریلا گلس 5 از آن در برابر خط و خش و ضربه محافظت کند. این پنل از رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد و نرخ الگوبرداری لمس هم در آن به 240 هرتز می رسد. با تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ، دیگر از بابت اینکه در نور روز شاید نتوانید محتوای به نمایش درآمده درون آن را بخوانید نگرانی وجود نخواهد داشت.

کیفیت این نمایشگر همانطور که مشخصات فنی روی کاغذ نشان می دهند واقعاً عالی است اما چیزی فراتر از انتظار وجود دارد. شما تجربه ای با این گوشی خواهید داشت که انتظارش را دارید. البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که به لطف پشتیبانی از فناوری +HDR10، شما می توانید محتوایی که از آن پشتیبانی می نمایند را با کیفیت بسیار مثال زدنی مشاهده کنید. بعلاوه پشتیبانی از دالبی ویژن هم باعث شده گستره دینامیکی این محصول به مراتب افزایش پیدا کند.

این گوشی به شما اجازه می دهد رفرش ریت صفحه را بین 60 و 120 هرتز تغییر دهید و متأسفانه خبری از حالت وسط یعنی 90 هرتزی نیست. این در حالی است که رفرش ریت 90 هرتز یک نقطه تعادل عالی است که هم لذت کار با گوشی را افزایش می دهد و هم برای ذخیره باتری از حالت 120 هرتز بهینه تر است. البته رفرش ریت برای ذخیره انرژی در زمان هایی که به آن احتیاج ندارید مثل تماشای یک تصویر ثابت به 60 هرتز کاهش پیدا می نماید که عالی است.

  • امتیاز: 9 از 10

عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری

در آنالیز ردمی نوت 12 پرو و بخش نرم افزار، می بینیم که مثل هر گوشی دیگری از شیائومی به اندروید و رابط کاربری MIUI مجهز شده است. اندروید 12 سوار بر رابط کاربری MIUI 13 که مدت زمان کمی بعد از دریافت گوشی به اندروید 13 و MIUI 14 هم آپدیت می گردد آنقدر امکانات و قابلیت های خوب در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید تمام احتیاجهای اساسی خود را با آن رفع کنید. شیائومی همچنان ادعا نموده به مدت دو سال از این گوشی از لحاظ نرم افزاری و چهار سال از لحاظ امنیتی پشتیبانی خواهد نمود. این یعنی ردمی نوت 12 پرو با دریافت اندروید 14 رسما به کار خود از لحاظ نرم افزاری انتها خواهد داد اما دو سال بعد از آن از لحاظ امنیتی همچنان آپدیت خواهد شد.

تجربه کار کردن با نرم افزار این گوشی قطعا برای شما لذت بخش خواهد بود چرا که خبری از هنگ، لگ یا مشکلاتی از این قبیل نخواهد بود و سیستم عامل هم بسیار سریع به کنش های شما واکنش نشان می دهد. اگر به تازگی از یک گوشی تازه به شیائومی کوچ نموده اید شاید اندکی سردرگم شوید اما این اطمینان را به شما می دهیم که فقط با چند روز استفاده می توانید به کار با این محصول مسلط شوید چون آنقدر میان بر در کنترل سنتر وجود دارد که اجازه نمی دهد شما برای رفع کردن احتیاج خود به سرچ در تنظیمات متوسل شوید؛ همه چیز مقابل چشمان شما وجود دارد و فقط باید روی آن ها کلیک کنید.

از لحاظ سخت افزاری، ردمی نوت 12 پرو گوشی ضعیفی نیست، اما نمی توان آن را یک میان رده بسیار قدرتمند خطاب کرد. این گوشی از پردازنده دایمنسیتی 1080 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که به لطف دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز، تراشه قابلی به شمار میرود. بعلاوه به لطف لیتوگرافی 6 نانومتری، از لحاظ مصرف انرژی هم این پردازنده در شرایط خوبی به سر می برد.

جنس بدنه این گوشی به گونه ای است که شاید این نگرانی را به وجود بیاورد که گوشی ممکن است در استفاده سنگین داغ گردد و با پخش شدن آن روی سطح گوشی، کار کردن با آن سخت گردد. اما جا دارد به این نکته اشاره داشته باشیم که دایمنسیتی 1080 خیلی خوب از پس کنترل دما بر می آید و در انجام کارهای روزمره به هیچ عنوان داغ نمی نماید. اما وقتی آن را زیر فشار سنگین قرار می دهید، اوضاع اندکی فرق می نماید.

با توجه به تست های انجام شده روی این گوشی با سه بازی مختلف و سنگین Injustice 2 و Apex Legends و Genshin Impact، این گوشی هیچ تفاوتی با ردمی نوت 12 پرو پلاس که از سخت افزار مشابهی بهره می برد ندارد. این دو گوشی توانستند در انجام بازی Apex Legends، حدودا 50 فریم بدهند در حالی که 100٪ بازدهی داشتند. در بازی Genshin Impact که به مراتب سنگین تر است، ردمی نوت 12 پرو در حالی 37 فریم بر ثانیه را ارائه کرد که 93٪ بازدهی داشت و در بازی آخر یعنی Injustice 2 هم با 93٪ از توان سیستم، 86 فریم بر ثانیه را از این گوشی شاهد بودیم. نکته جالب اینجاست که ردمی نوت 12 پرو پلاس با همین سخت افزار توانست 98٪ از توان خود را حفظ و 93 فریم بر ثانیه ارائه کند.

در گراف بالا هم دمای گوشی در انجام این سه بازی بعد از 15 دقیقه مورد آنالیز قرار گرفته است. توجه داشته باشید برخلاف جدول بالا در این جدول هرچه عدد کمتر باشد یعنی گوشی کمتر داغ نموده و بهتر است. در انجام بازی Apex Legends، دمای ردمی نوت 12 پرو بعد از 15 دقیقه به 38.6 درجه رسید. در Genshin Impact هم شاهد دمای 41.4 درجه ای و در بازی آخر هم 39.5 درجه ای بودیم. این نشان می دهد گوشی یادشده در صورتی که تحت فشار سنگین هم قرار بگیرد نه تنها پایداری خود را حفظ می نماید بلکه به شکل غیر قابل تحملی داغ نمی گردد. البته توجه داشته باشید در تابستان ممکن است این اعداد بالاتر بروند. شما می توانید عملکرد این گوشی را در بنچمارک های مختلف در زیر مشاهده کنید.

نام گوشیردمی نوت 12 پرو
3D mark Sling Shot Extreme3817
3D Mark Wild Life Extreme Stress621
AnTuTu v9442221
Geekbench 5 (تک / چند هسته ای)751 / 2268
OpenGL ES 3.14138
  • امتیاز: 8 از 10

باتری، شارژر و کیفیت صدا

این گوشی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که به راحتی می تواند در انجام کارهای سنگین، 6 تا 8 ساعت گوشی را روشن نگه دارد. این یعنی شما در استفاده معمولی می توانید به راحتی تا 1 روز و حتی 1 روز و نیم هم روی توانایی های این باتری حساب کنید. این در حالی است که رفرش ریت صفحه روی 120 هرتز تنظیم شده باشد. اگر هم باتری تخلیه گردد، به لطف شارژر 67 واتی بسیار سریعی که درون جعبه آن وجود دارد می توانید گوشی را در مدت فقط 15 دقیقه تا 45٪ و در مدت 30 دقیقه تا 60٪ شارژ کنید. برای شارژ کامل هم اگرچه خود شیائومی ادعا نموده به تقریبا 46 دقیقه زمان احتیاج دارید اما در عمل، برای شارژ گوشی از 0 تا 100 تقریبا 1 ساعت زمان احتیاج خواهد بود.

از لحاظ کیفیت صدا، به لطف بلندگوهای استریویی که در این گوشی به کار گرفته شده شما هیچ کم و کاستی نخواهید داشت. البته نباید انتظار داشته باشید وقتی صدا به حداکثر می رسد باز هم کیفیت و شفافیت کامل را داشته باشد اما در حالت عادی این بلندگوها آنقدر بلند هستند که بتوانید از گوش دادن موسیقی، انجام مکالمه و… لذت ببرید.

  • امتیاز: 9 از 10

دوربین ردمی نوت 12 پرو

در آنالیز ردمی نوت 12 پرو، می رسیم به آخرین و البته یکی از مهم ترین بخش ها یعنی دوربین. ردمی نوت 12 پرو مثل هر گوشی میان رده دیگری از دوربین های معمولی بهره می برد اما این بدان معنا نیست که شما باید انتظار کیفیت پایینی را از دوربین آن داشته باشید. البته می گوییم دوربین چون فقط دوربین اصلی است که می تواند شما را در شرایط نوری مختلف راضی نگه دارد، سایر دوربین ها نظیر ماکرو، فوق عریض و سلفی آنقدرها باکیفیت نیستند اما قطعا احتیاج شما را در حد و مقدار بودجه که پرداخت نموده اید رفع می نمایند. دوربین اصلی این گوشی چون از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می نماید، در نور روز تصاویری ثبت می نماید که بسیار باکیفیت، شفاف و پر از جزئیات هستند اما در هنگام ضبط ویدیو متأسفانه امکان استفاده از این لرزشگیر وجود نخواهد داشت.

تصاویر ثبت شده به وسیله دوربین اصلی این گوشی اندکی گرم تر و اشباع شده تر از چیزی هستند که در واقعیت می بینید به گونه ای که در بعضی از تصاویر شاید شارپ شدن بیش از حد آن ها نتواند رضایت شما را جلب کند. اما در کل عملکرد دوربین اصلی خوب است؛ گستره دینامیکی خوب، تصاویر پرتره عالی، عملکرد قابل قبول در نور شب، رنگ های مجذوب نماینده و مواردی از این دست، از جمله قابلیت های خوبی هستند که دوربین اصلی در اختیار شما قرار می دهد.

اما وقتی به دوربین فوق عریض سوییچ کنید، به سرعت متوجه تغییرات در کیفیت رنگ ها خواهید شد. اندازه جزئیات به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می نماید، از شارپ بودن و دقت نمایش رنگ ها به شدت کاسته می گردد و نویز هم اندکی بیشتر می گردد. البته در محیط بیرون از خانه و در نور روز تصاویری که این دوربین ثبت می نماید واقعاً قابل قبول است اما اگر اندکی شرایط نوری چالش برانگیز گردد، به خاطر گستره دینامیکی محدودی که این دوربین دارد، تصاویر جالب از آب در نخواهند آمد.

دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو هم که به عنوان سومین دوربین این گوشی درون آن تعبیه شده عملا هیچ تعریفی ندارد و بسیار بهتر بود شیائومی برای ذخیره فضای بیشتر اصلا آن را حذف می کرد. دوربین سلفی هم نمی توان گفت خیلی خوب است؛ در واقع همان عبارت قابل قبول به برترین شکل ممکن آن را توصیف می نماید. در شرایطی که نور کافی وجود داشته باشد، این دوربین می تواند تصاویر قابل قبولی را به ثبت برساند اما اگر شرایط نوری فقط اندکی چالش برانگیز گردد، کاملا متوجه می شوید چقدر این دوربین با مشکل روبرو خواهد شد. شما می توانید برای سهولت بیشتر، تصاویر ثبت شده به وسیله این گوشی را مشاهده کنید.

دوربین اصلی

دوربین فوق عریض

پرتره

سلفی

  • امتیاز: 7 از 10

آنالیز ردمی نوت 12 پرو؛ سخن انتهای

نقاط قوت شیائومی ردمی نوت 12 پرو

  • نمایشگر بسیار باکیفیت با رفرش ریت 120 هرتزی
  • طول عمر بالای باتری
  • عملکرد سخت افزاری عالی به لطف سخت افزار قدرتمند
  • پشتیبانی از 5G
  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • بهره مندی از جک 3.5 میلی متری
  • کیفیت بالای بلندگوها
  • کیفیت خوب دوربین اصلی در ثبت تصاویر در شرایط نوری مختلف

نقاط ضعف شیائومی ردمی نوت 12 پرو

  • دوربین های ثانویه نه چندان باکیفیت
  • دوربین سلفی ضعیف
  • جذب شدید اثر انگشت روی پنل پشتی
  • عدم بهره مندی از لرزشگیر اپتیکال در ویدیو

امتیاز: 8 از 10

با آنالیز ردمی نوت 12 پرو می بینیم که این گوشی تمام موارد ضروری برای تبدیل شدن به یک گوشی میان رده عالی را دارد اما وقتی به نقاط ضعف نگاه می کنیم می بینیم که حتی بدون آن ها هم می گردد تجربه لذت بخشی از یک گوشی هوشمند داشت. در واقع این ها چیزی هستند که نباید در یک گوشی پرچم دار شاهدشان باشیم، نه یک میان رده که برای کاهش هزینه فراوری و فروش، باید یک سری قابلیت ها را نداشته باشد. در نتیجه به عنوان یک گوشی با سخت افزار قدرتمند، دوربین اصلی باکیفیت، نمایشگر بزرگ و درخشان، کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب، ردمی نوت 12 پرو می تواند انتخاب خوبی برای کاربران باشد. هرچند نمی توان ادعا کرد این گوشی می تواند برترین میان رده سال 2023 باشد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - پک چین

مشاهده کالا

منبع: GadgetByte Nepal

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز ردمی نوت 12 پرو شیائومی؛ برترین میان رده 2023؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ردمی نوت 12 پرو شیائومی؛ برترین میان رده 2023؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید