افزایش نگران کننده فرایند درگیری و حاشیه در میادین کشتی

به گزارش وبلاگ نوکیا، عرصه کشتی ایران طی ماههای گذشته شاهد حواشی و اتفاقات تأسف آوری در فرایند برگزاری مسابقات مختلف بود که ادامه این جریانات می تواند این رشته پهلوانی را دچار چالش کند.

افزایش نگران کننده فرایند درگیری و حاشیه در میادین کشتی

البته این اتفاقات می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما به عقیده بسیاری از اهالی کشتی و پیشکسوتان و کارشناسان، اشتباهات داوری در ایجاد بیشتر این حواشی نقش دارد.

به همین دلیل علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک و مربی اسبق تیم ملی با تشریح دلایل درگیری در رقابت های کشتی اظهارات مختلفی را در رسانه ها مطرح نموده که بیشتر به نقدها از داوری مربوط می گردد: چندی پیش هم گفته بودم موضوع داوری به معضل کشتی ما تبدیل شده است. بارها گفتم اگر با این مسئله برخورد نگردد در مسابقات مهمتر که قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی است، مسائل بیشتری خواهیم داشت. متأسفانه همانطور شد و دیدید همین اشتباهات داوری باعث ایجاد چه حواشی در مسابقات گرگان شد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد درگیری ها در مسابقات کشوری به علت داوری بود ادامه داد: واقعا متأسفم با وجود تمام زحماتی که علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی می کشد، این حاشیه ها به وجود آید. من دبیر را خوب می شناسم، این چیزها با روحیه اش منافات دارد و نه او و نه پژمان درستکار نمی خواهند حق کسی در تیم ملی ضایع گردد.

هادی حبیبی یکی دیگر از چهره های شناخته شده کشتی که سال ها به عنوان سرپرست تیم ملی، رئیس انستیتو و رئیس کمیته لیگ در عرصه کشتی فعالیت داشته معتقد است درگیری های کشتی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که هر کدام از آنها باعث ایجاد حاشیه در میدان مسابقه و حتی روی سکوها می گردد. وی در تشریح دلایل اتفاقات حاشیه ای اخیر گفت: با وجود اینکه گفته می گردد اشتباهات داوری جزئی از ورزش است، اما در رشته ای مثل کشتی وقتی شرایط بازبینی وجود دارد دیگر ضعف های داوری نمی تواند قابل توجیه باشد.

حبیبی با بیان اینکه ضعف داوری در تمامی رشته های ورزشی همیشه باعث ایجاد تنش و درگیری می گردد، گفت: مطمئنا نمی توان از مسائل داوری که در رقابت های مختلف کشتی بوجود آمده چشم پوشی کرد، اما به هر صورت اینکه ضعف داوری باعث درگیری گردد در رشته ای مثل کشتی با توجه به پیشینه پهلوانی و جوانمردی، دور از فکر است. به اعتقاد من می توان با راهکارهای کارشناسانه و مدیریت بهتر از بروز حواشی جلوگیری کرد.

به گزارش وبلاگ نوکیا، در تازه ترین اتفاقات حاشیه ای در عرصه رقابت های کشتی می توان به ملاقات فینال کشتی آزاد قهرمانی کشور در اوزان 92 و 125 کیلوگرم در گرگان اشاره نمود. اتفاقاتی که به درگیری هواداران کشتی گیران بازنده منجر شد و در نهایت مأموران نیروی انتظامی برای کنترل اوضاع وارد عمل شدند. این درگیری در پی شکست بذری یکی از مدعیان وزن 92 کیلوگرم، هواداران و مربی این کشتی گیر در اعتراض به نحوه قضاوت داوران رخ داد که در ادامه به درگیری در سالن مسابقات منتهی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش نگران کننده فرایند درگیری و حاشیه در میادین کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نگران کننده فرایند درگیری و حاشیه در میادین کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید