بارندگی ها در استان اصفهان شدت می گیرد

به گزارش وبلاگ نوکیا، کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بارش های شبانه روز گذشته در غرب و جنوب استان کم و پراکنده بود، گفت: بارندگی ها از آدینه بیستم آبان از شدت مطلوب تری برخوردار است.

بارندگی ها در استان اصفهان شدت می گیرد

ابراهیم هنرمند با اشاره به بارندگی های شبانه روز گذشته در سطح استان اصفهان، گفت: رگبار های پراکنده و کم در نواحی غرب و جنوب استان بارید که بیشترین میانگین بارشی از فریدونشهر، دهاقان و زرین شهر با یک میلیمتر و سمیرم چهار دهم میلیمتر بود ضمن اینکه در سایر شهر ها از جمله شهرضا، خوانسار و پادنای علیا و … بارش های کمتر از یک میلیمتر ثبت شد.

او با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز تا عصر فردا پنجشنبه جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است، اظهار داشت: آسمان بیشتر منطقه ها تا قسمتی ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می گردد و در شهر اصفهان و منطقه ها صنعتی غبار صبحگاهی را در ساعات اولیه روز پنجشنبه انتظار داریم که به کاهش کیفیت هوا و شعاع دید منجر می گردد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: افزایش ابر در منطقه ها غرب و جنوب استان با گذر امواج ناپایدار از شامگاه پنجشنبه شروع می گردد و طی روز های آدینه و شنبه بارش باران بیشتر منطقه ها استان را فرا می گیرد.

هنرمند با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر احتمال دارد، افزود: شدت بارش های پیش رو در غرب و جنوب استان بیشتر خواهد بود.

او با بیان اینکه کمینه دمای هوای استان بین یک تا 2 درجه سانتیگراد افزایش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به 18 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به 6 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: خوروبیابانک با دمای 20 درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای یک درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان پیش بینی می گردد.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی (مهر 1401) تا امروز هجدهم آبان ماه، میانگین بارشی در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود 119 میلیمتر است در حالی که سال گذشته در چنین روزی 19 میلیمتر و میانگین بلندمدت تا امروز 110 میلیمتر بود. این آمار حاکی از افزایش 8 درصدی بارش ها در سرشاخه زاینده رود تا امروز است.

وبلاگ نوکیا اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بارندگی ها در استان اصفهان شدت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارندگی ها در استان اصفهان شدت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید