اخبار صنعت

طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده با همه ترفندها

خیارشور یک همراه خوب برای انواع غذای ایرانی و ساندویچ است که می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید تا طعم متفاوتی از خیارشور را تجربه کنید. معمولا در خیارشورهای صنعتی به خاطر نگهدارنده هایی که در آن ها استفاده می شود طعم اصیل خیارشور کمی فرق دارد...

5 اردیبهشت 1403

برگزاری مراسم اعطای گواهینامه استاندارد به آزمایشگاه امنیت و کیفیت نرم افزار بانک ملی ایران

به گزارش دیده بان گردشگری ایران و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، مدیر کل استاندارد استان تهران در این مراسم که مجید ترکمانی رئیس اداره کل شبکه و زیر ساخت و کارشناسان این اداره حضور داشتند، با گرامیداشت روز جهانی استاندارد گفت: بانک ملی ایران نخستین...

14 آبان 1402

یک پدیده در فضا، کهکشان ها میتوانند شکل یکدیگر را تغییر بدهند!

ابزار تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) اخیراً این نمای نزدیک و دقیق از کهکشان مارپیچی M66 را به تصویر کشیده است. کهکشان به لطف کشش جزر و مدی دو شریک خود در گروهی از کهکشان ها به نام سه گانه لئو کج است. هر سه کهکشان در طی گذرهای نزدیک خود به هم تابیده و شکل دیگری به...

10 شهریور 1402

12 نکته مهم که قبل از انتخاب مربی ورزشی باید در نظر بگیرید

با وجود اینکه تقاضای بسیار زیادی برای مربی ورزشی وجود دارد اما متاسفانه نیازمندی های آموزشی در سطح بسیار پایینی قرار دارند. در واقع بسیاری از افراد بالای 18 سال ادعای مربیگری می نمایند و سازمان های بسیاری هم وجود دارند که دوره ها، تست ها و مدارک معتبری...

9 اردیبهشت 1402

تکامل عجیبی که جان دایناسورها را نجات می داد! ، آیا موجودات بزرگ الجثه بر زمین مسلط می شدند؟

دایناسورها پیش از انقراض به نوعی تکامل رسیده بودند که ممکن بود در صورت ماندن روی زمین، بر آن کاملا مسلط شوند.

28 اسفند 1401

آب شیرین کن صنعتی و نیمه صنعتی شرکت آب سازه

آب شیرین کن صنعتی و نیمه صنعتی از جمله تجهیزات تصفیه آب هستند که با فرآیند اسمزمعکوس بسیاری از املاح و فلزات سنگین موجود در آب را حذف می نمایند.

24 اسفند 1401

کوچ برندهای پوشاک از چین

هرج ومرج شکل گرفته در زنجیره تامین، افزایش هزینه ها و نگرانی در خصوص شرایط کاری در چین، باعث شده است تا بعضی از برندهای غربی پوشاک در وابستگی چند دهه ای خود به کارخانه های تولیدی چینی بازنگری نمایند.

2 اسفند 1401

رونمایی از کم هزینه ترین سیستم جذب کربن در آمریکا

ایسنا نوشت: دانشمندان آمریکایی در جدیدترین تلاش خود توانستند کم هزینه ترین سیستم جذب کربن را ابداع کنند.

12 بهمن 1401

رونق گردشگری در گرو یکپارچه سازی خدمات بر بستر وب

به گزارش خبرنگاران، میزگرد آنالیز چالش ها و فرصت های گردشگری با موضوع رونق دادن به گردشگری در فصل زمستان و حضور فعالان حوزه گردشگری در تاریخ 7 آذر ماه 97 در دفتر خبرنگاران برگزار گردید. علی احمدی مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری هما خوش گشت، در این...

17 دی 1401

سفر به باکو، سفری به تاریخ سرزمینی آسیایی

در مرز ایران و در غرب دریای خزر بندر بزرگی قرار گرفته که مرکز جمهوری آذربایجان یعنی شهر باکو می باشد این شهر که جز کهن ترین شهر های شرقی به شمار میرود با دارا بودن جمعیتی بیش از 3200000 نفر در شبه جزیره آب شوران واقع شده است که شهری مجذوب کننده برای گردشگران...

16 دی 1401

باغ طوبی؛ جاذبه آرام و دلنشین اصفهان

اصفهان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب ایران است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن سفر می نمایند. صحبت از جاذبه های دیدنی و تاریخی اصفهان کاری سخت است زیرا تعداد این جاذبه ها آنقدر زیاد است که نمی توان همه آنها را نام برد.

1 آذر 1401

گران شدن صادرات گوجه فرنگی و دردسرساز شدن آن برای کشاورزان

گران شدن صادرات گوجه فرنگی برای کشاورزان مسائل فراوانی را به وجود آورده است.

29 آبان 1401

ارسال بیش از سه هزار پرونده به تعزیرات حکومتی استان یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: سه هزار و 600 پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

24 آبان 1401

بارندگی ها در استان اصفهان شدت می گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بارش های شبانه روز گذشته در غرب و جنوب استان کم و پراکنده بود، گفت: بارندگی ها از آدینه بیستم آبان از شدت مطلوب تری برخوردار است.

19 آبان 1401

برداشت 20 تن چای ترش از زمین های کشاورزی خوزستان

مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می گردد سال جاری 20 تن چای ترش از زمین های کشاورزی خوزستان برداشت گردد.

1 آبان 1401

ببینید، تریلر نو Sonic Frontiers به مبارزات و مهارت های بازی می پردازد

کمپانی سگا (Sega) به تازگی تریلر جدیدی از بازی Sonic Frontiers منتشر نموده است که سیستم مبارزات و درخت مهارت آن را معرفی می نماید.

26 مهر 1401

کشت گلرنگ در 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت دانه های روغنی گلرنگ می رود.

22 مهر 1401

خودرو های الکتریکی با فناوری ناسا 5 دقیقه ای شارژ می شوند

پژوهش های تازه اجرا شده در دانشگاه پردو نشان می دهد که شاید بتوان با یاری یکی از فناوری های ناسا، خودرو های الکتریکی را در عرض پنج دقیقه شارژ کرد.

16 مهر 1401

دریابست، خوب یا بد؟

طرح دریابست از اول مهر در آب های محدوده استان هرمزگان اجرا خواهد شد.

31 شهریور 1401

تصویری اعجاب آور از داخل سحابی خرچنگ ، در پی یافتن اسرار انرژی تاریک

دوربینی که قرار است اسرار انرژی تاریک را برملا کند، تصویری زیبا را از داخل یک منطقه درخشان تشکیل به نام سحابی خرچنگ را ثبت نموده است که در فاصله 8 هزار سال نوری از زمین قرار گرفته است.

27 شهریور 1401
تعداد: (223)