طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده با همه ترفندها

به گزارش وبلاگ نوکیا، خیارشور یک همراه خوب برای انواع غذای ایرانی و ساندویچ است که می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید تا طعم متفاوتی از خیارشور را تجربه کنید. معمولا در خیارشورهای صنعتی به خاطر نگهدارنده هایی که در آن ها استفاده می شود طعم اصیل خیارشور کمی فرق دارد که با تهیه آن در منزل می توانید تجربه خیارشور اصیل را داشته باشید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه خیارشور ساده را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده را بررسی خواهیم کرد.

طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده با همه ترفندها

مواد لازم برای تهیه خیارشور با آب نجوشیده

  • خیار 1.5 کیلوگرم
  • سیر 3 حبه
  • فلفل سبز 3 عدد
  • سرکه 1-2 فنجان
  • آب 6 لیوان
  • نمک 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده

1. آماده کردن مواد لازم برای تهیه خیارشور

اولین مرحله از طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده این است که مواد لازم برای تهیه خیارشور را آماده کنید برای این کار خیار و فلفل را خوب بشویید، پوست سیر را بگیرید و بعد خوب خشک کنید.

2. تهیه خیارشور با آب نجوشیده

بعد از این که مواد خوب خشک شدند نوبت آن است که مواد را در شیشه مناسب قرار دهید برای این کار خیار را به همراه سیر و فلفل در شیشه مدنظرتان بچینید وقتی ظرف تقریبا پر شد آب را روی آن ها بریزید و بعد به ترتیب نمک و سرکه را بریزید. در نهایت در ظرف را خوب ببندید و بعد چندین بار ظرف را تکان دهید تا نمک در آب حل شود. بعد شیشه را به مدت سه هفته در یخچال بگذارید تا خیارشور شما جا بیفتد. بعد از سه هفته می توانید آن را همراه انواع غذا میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه خیارشور

همان طور که دیدید طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده درست مثل طرز تهیه خیارشور فوری کار ساده ای به نظر می رسد اما باید حتما قبل از تهیه آن نکات و فوت وفن های لازم را بدانید تا خیارشور آنقدر خوب باشد که در تمام ساندویچ ها و البته تهیه سالاد ماکارونی و البته تهیه سالاد الویه استفاده کنید.

بهترین نوع خیار برای تهیه خیارشور

برای تهیه خیارشور بهتر است از خیارهای کوچک استفاده کنید و در کل خیارهای بزرگ که دانه دارند گزینه های خوبی برای خیارشور نیستند. ضمناً حواستان باشد حتما از خیار تازه استفاده کنید.

استفاده از سبزیجات برای تهیه خیارشور

در دستور بالا از سبزی خاصی استفاده نشد اما شما می توانید برای افزایش طعم به خیارشور از سبزیجاتی مثل شوید یا مرزه، ترخون و برگ انگور هم استفاده کنید.

اندازه و نسبت نمک و سرکه

برای تهیه خیارشور گفته می شود بهتر است اندازه نمک و سرکه را یکسان در نظر بگیرید اما اگر دوست دارید طعم سرکه کمتر غالب باشد می توانید اندازه آن را کم کنید. همین طور خوب است دقت کنید که استفاده بیش از حد از نمک هم ضرورتا به بهتر شدن خیارشور کمک نمی کند. گفته می شود نسبت نمک به کل مایعات خیارشور باید یک هجدهم باشد و فرقی هم ندارد واحد اندازه گیری فنجان باشد یا لیوان.

استفاده از نخود خام برای ترد شدن خیارشور

اگر دوست دارید در طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده یا حتی جوشیده، خیارشورتان تردتر باشد باید چند دانه نخود را به همراه مواد دیگر داخل شیشه خیارشور بگذارید تا خیارشور شما تردتر شوند.

استفاده از آب لوله یا آب معدنی در طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده

نکته مهم و شاید خنده دار این است که آب لوله ضرورتا برای تهیه خیارشور بد نیست اما بهتر است برای این که خیارشورتان بهتر باشد از آب معدنی یا آب جوشیده استفاده کنید پس اگر نمی خواهید آب را بجوشانید حتما آب معدنی را جایگزین کنید تا شما هم بعدها بتوانید بگویید خیارشور گذاشتن به دست من می آید.

جلوگیری از نرم یا لیز شدن خیارشور

یکی از دلایلی که خیارشور لیز یا نرم می شود این است که روی خیارهای خیارشور به درستی با آب و سرکه پوشیده نشده باشد یا در شیشه به خوبی بسته نشده باشد اما اندازه اسید یا شوری کم هم ممکن است در لیز شدن خیارشور موثر باشد.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده با همه ترفندها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده با همه ترفندها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید