12 نکته مهم که قبل از انتخاب مربی ورزشی باید در نظر بگیرید

به گزارش وبلاگ نوکیا، با وجود اینکه تقاضای بسیار زیادی برای مربی ورزشی وجود دارد اما متاسفانه نیازمندی های آموزشی در سطح بسیار پایینی قرار دارند. در واقع بسیاری از افراد بالای 18 سال ادعای مربیگری می نمایند و سازمان های بسیاری هم وجود دارند که دوره ها، تست ها و مدارک معتبری به این منظور ارائه می دهند.

12 نکته مهم که قبل از انتخاب مربی ورزشی باید در نظر بگیرید

از آنجایی که این صنعت کمی بی نظم است بسیاری از افراد حریص و بی وجدان در پی کسب عایدی بدون توجه به تناسب اندام افراد هستند. خبر خوب این است که مربی های شایسته و ارشمند بسیاری وجود دارند که می توانید از آن ها یاری گرفته و به اهداف تناسب اندام خود برسید. در ادامه اهمیت داشتن مربی شخصی آورده شده است:

اهمیت داشتن مربی ورزشی شخصی

1. انگیزه

بیایید با این حقیقت روبرو شویم بسیاری از افراد انگیزه ای برای تحرک داشتن و انجام کار سخت برای ایجاد تغییرات دائمی در سبک زندگیشان ندارند.

2. آموزش

آیا تا به امروز برایتان رخ داده است که در باشگاه قدم بزنید و حس کنید که گم شده اید؟ ده ها دستگاه پیچیده، وزنه های بزرگی که در قسمت وزنه ها وجود دارند و موارد دیگر باعث می شوند به سمت تنها چیزی که می توانید از آن بهره ببرید یعنی تردمیل حرکت کنید. یک مربی خوب به شما در یادگیری چگونگی استفاده از تجهیزات ورزشی، ایمنی استفاده و علت استفاده از آن ها یاری می نماید.

3. مسئولیت

همه ما می دانیم که شکل دادن عادت های نو به ویژه ورزش چالش برانگیز است. هنگام استخدام مربی باید انتظار داشته باشید در قبال اهداف شما مسئولیت پذیر و جوابگو باشد. یک مربی خوب به میزان کافی شما را به سمت گام برداشتن و ورزش کردن در جهت اهداف تناسب اندامتان سوق می دهد.

4. اعتماد به نفس

هدف هر مربی ورزشی خوب نباید تنها یاری به شما برای رسیدن به اهدافتان باشد بلکه باید در کنار آن به شما اعتماد به نفس داشتن در باشگاه را هم بیاموزد. هنگامی که می بینید فردی سال ها با یک مربی در باشگاه کار می نماید نشان دهنده اسن است که او همچنان به آن مربی وابسته است. مربی باید به شما در یادگیری برنامه ورزشی، چگونگی، زمان و علت تغییر آن در آینده یاری کند.

انتخاب مربی ورزشی

در صورتی که در پی مربی ورزشی هستید کار دشواری در پیش دارید. متاسفانه بسیاری از افراد از گوگل یا ارجاع دوست برای ارجاع مربی استفاده می نمایند. اما حتی در آن صورت نکته بسیار مهم این است که دقت کافی را داشته باشید. حتما قبل از تصمیم گیری سوالات کافی بپرسید. در ادامه 12 نکته ای که باید هنگام انتخاب مربی ورزشی در نظر داشته باشید را آورده ایم:

1. چقدر تجربه دارند؟

حتما از آن ها درباره اینکه کجا و در چه جایگاهی کار نموده اند سوال بپرسید. یک مربی زمانی می تواند خودش را مربی تناسب اندام حرفه ای بنامد که در باشگاه ملی کار نموده باشد. باید بدانید که کجا، چگونه و چرا آموزش دیده اند. چرا مهم ترین سوال در بین همه سوالات است.

2. آیا مربی خود را دوست دارید؟

شما قرار است زمان و هزینه زیادی را صرف مربی خود کنید و اگر نتوانید با او ارتباط برقرار کنید رابطه کارآمدی ایجاد نخواهد شد و در موقعیت دشواری قرار خواهید گرفت.

3. آیا فکر می کنید واقعا علاقه مند یاری به شما هستند؟

آیا فکر می کنید مربی ورزشی که انتخاب نموده اید واقعا علاقه مند به یاری به شما است؟ مراقب مربی هایی باشند که فقط تمایل دارند شما را برای سی جلسه ورزشی ثبت نام نمایند و علاقه ای به دانستن چگونگی یاری به شما ندارند.

4. آیا بیمه شده است؟

بیمه مربی ورزشی اجباری نیست اما توصیه می گردد مربی ای را انتخاب کنید که بیمه ورزشی داشته باشد. ممکن است در حین ورزش کردن دچار آسیب دیدگی شوید. بسیاری از مربی ها به میزان ای عایدی ندارند که هنگام آسیب دیدگی شما بتوانند هزینه های سنگین درمانتان را بپردازند. بیمه مربی ورزشی شخصی مقرون به صرفه است و مربی های خوب از اهمیت مراقبت از خود و ورزشکاران تحت تعلیمشان مطلع هستند.

5. آیا گواهینامه و مدرک دارند؟

حتی اگر مربی ای چند مدرک روی وبسایت خود درباره اینکه چقدر فرد بزرگی است داشته باشد باز هم حتما قبل از ثبت قرارداد با مربی از حداقل دو مشتری سوال کنید که آیا تجربه آسیب دیدگی دارند؟ به عنوان مثال گزارش شده است که درد شانه بیش از 20 درصد جمعیت کلی را اذیت می نماید بنابراین یک مربی خوب باید بداند که چگونه با این نوع محدودیت ها کار کند.

6. مدرکشان را از کجا گرفته اند؟

با وجود اینکه مدارک و گواهینامه ها تنها موارد قابل توجه در رزومه مربی نیستند، اما بسیار مهم است که مربی از سازمان مشهور و خوش نامی گواهینامه گرفته باشد. مطمئن شوید که مربی برای به دست آوردن مدرک زحمت کشیده و کار نموده است.

7. سابقه کاری آن ها چگونه است؟

در صورتی که مربی انتخابیتان به تازگی فارغ التحصیل شده و ماه قبل مدرک خود را گرفته چگونه می تواند به شما یاری کند؟ آیا این مربی سابقه ای در تناسب اندام و ورزش دارد؟ آیا هیکل خودش متناسب و سالم به نظر می رسد؟

8. چه احساسی درباره سبک مربیگری او دارید؟

مربی های مختلفی سبک های متفاوتی برای تدریس ورزش دارند. آیا ترجیح می دهید کسی سر شما فریاد بکشد یا نه؟ دانستن این موضوع مهم است زیرا ممکن است با این سبک انگیزه دهی انگیزه خود را از دست بدهید.

9. آیا پیشرفتتان را دنبال می نمایند و چگونه این کار را انجام می دهند؟

چگونه می خواهید متوجه شوید که در روند ورزشتان پیشرفتی حاصل شده است؟ بسیاری از افراد به جز تغییر سایز لباس هایشان هیچ سر نخ دیگری برای این کار ندارند. یک برنامه خوب نتایجتان را ارزیابی نموده و بر اساس ارزیابی های مجدد است. به عنوان مثال گرفتن درصد چربی بدن هر شش هفته یکبار یک روش خوب برای دنبال کردن خواسته ها است. تنها نگاه کردن به ترازو چاره کار نیست.

10. آیا او دانش مربیگری خودش را به روز نگه می دارد؟

دنیای سلامتی و تناسب اندام به صورت مداوم در حال تغییر و تکامل است. در صورتی که یک مربی به صورت پیوسته ترندهای نو را یاد نگیرد، درباره آناتومی بدن، فیزیولوژی، بیومکانیک و تغذیه مطالعه نداشته باشد پیشرفتی نخواهد داشت و به روز نخواهد بود.

11. آیا مربی انتخابیتان سفیر خوبی برای تناسب اندام هست؟

یک مربی ورزش باید الگوی تناسب اندام و سلامتی باشد. علاوه بر این باید سبک زندگی ای که شما می خواهید را داشته و آن را دنبال نمایند.

آیا آماده انتخاب یک مربی ورزشی شخصی هستید؟

اکنون باید ایده ای درباره اینکه چه سوال هایی باید از مربی آینده خود بپرسید و در پی چه شایستگی هایی در او باشید داشته باشید. آموزش دادن به خود نخستین گام پیدا کردن مربی مناسب است بنابراین از سوال پرسیدن نترسید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ نوکیا مگ را بخوانید.

منبع: LifeHack

منبع: دیجیکالا مگ

به "12 نکته مهم که قبل از انتخاب مربی ورزشی باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 نکته مهم که قبل از انتخاب مربی ورزشی باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید