برداشت 20 تن چای ترش از زمین های کشاورزی خوزستان

به گزارش وبلاگ نوکیا، مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می گردد سال جاری 20 تن چای ترش از زمین های کشاورزی خوزستان برداشت گردد.

برداشت 20 تن چای ترش از زمین های کشاورزی خوزستان

محمد حسنی نسب گفت: برداشت چای ترش از سطح 32هکتار زمین کشاورزی در شهر های خرمشهر، کارون اهواز در روز های اخیر آغاز شده و تا نیمه نخست آبان ماه 1401 ادامه دارد و سال جاری برداشت محصول در مقایسه با سال زراعی گذشته 25درصد رشد نشان می دهد

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان می گوید: متقاضیان ایجاد صنایع تکمیلی محصول چای ترش حمایت می شوند.

حسنی نسب گفت: مهمترین چالش توسعه چای ترش فقدان صنایع تبدیلی و فراوری این محصول است و تقریبا همه محصول چای ترش فراوری خوزستان برای فراوری به منطقه ها دیگر کشور ارسال می گردد.

به گفته او کمبود صنایع تبدیلی و فراوری در استان خوزستان سبب شده بیشتر محصولات باغی استان به خصوص خرما به استان های همجوار ارسال گردد و باغداران خوزستان سود چندانی از ارزش افزوده محصول، نصیب خود نمی نمایند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه گفت:کشت چای ترش، قابلیت خوبی برای توسعه استان دارد و در سال های گذشته اقدامات خوبی برای آموزش کشاورزان، توزیع بذر رایگان، پرداخت تسهیلات مقرون به صرفه قیمت و پیگیری تکمیل زنجیره ارزش این محصول از سوی سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

به گفته او با توجه به اینکه گیاه چای ترش جزو گیاهان مقاوم به خشکی است و دارای ارزش مالی بالایی است، در صنایع غذایی، صنعت الیاف، نساجی و چوب استفاده می گردد.

حسنی نسب می گوید: محصول چای ترش کاربرد وسیع دارویی در درمان بیماری های فشار خون، چربی خون، سرطان، بیماری کبد و کلیه دارد و دارای خاصیت آرام بخش و خنک نماینده، ضدعفونی نماینده و تصفیه نماینده می باشد، کاسبرگ این گیاه سرشار از آهن، کلسیم، موسیلاژ و آنتوسیانین می باشد ضمن آنکه بذر آن حاوی اندازه زیادی پروتئین، پلی ساکاریدها، مواد معدنی، اسید های آلی و فیبر می باشد و اندام های رویشی آن نیز در صنعت دام و طیور به عنوان علوفه مصرف می گردد.

وبلاگ نوکیا خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برداشت 20 تن چای ترش از زمین های کشاورزی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 20 تن چای ترش از زمین های کشاورزی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید