تصویری اعجاب آور از داخل سحابی خرچنگ ، در پی یافتن اسرار انرژی تاریک

به گزارش وبلاگ نوکیا، دوربینی که قرار است اسرار انرژی تاریک را برملا کند، تصویری زیبا را از داخل یک منطقه درخشان تشکیل به نام سحابی خرچنگ را ثبت نموده است که در فاصله 8 هزار سال نوری از زمین قرار گرفته است.

تصویری اعجاب آور از داخل سحابی خرچنگ ، در پی یافتن اسرار انرژی تاریک

به گزارش وبلاگ نوکیا و به نقل از دیلی میل، این تصویر منطقه ای به نام ان جی سی 6357 (NGC 6357) را نشان می دهد که 400 سال نوری عرض دارد (یک سال نوری 5.8 تریلیون مایل است) در این منطقه ستاره های درخشان و جوان در میان ابرها و غبار پراکنده شده اند.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر هیجان انگیز و دقیق جیمز وب از سحابی شکارچی | منطقه ای که برای نخستین بار دیده می گردد

در مرکز این تصویر چیزی به نام خوشه ستاره ای باز وجود دارد که این نام را اخترشناسان برای گروهی از ستاره های پرجرم و جوان برگزیده اند. بعضی از نقاط درخشانی که می بینید، پیش ستاره ها هستند، که ستارگان کوچکی هستند که هنوز غبار و گاز اطراف آنها را فراگرفته و به طور کامل ظاهر نشده اند.

دوربین انرژی تاریک دکام (DECam) ابزاری است که روی تلسکوپ 4 متری ویکتور ام. بلانکو در رصدخانه مشترک آمریکایی سرو تولولو در شیلی نصب شده است.

تلسکوپ ویکتور ام بلانکو در شیلی که پایه دوربین دکام روی آن قرار گرفته

عکس خیره کننده از داخل سحابی خرچنگ

دوربین دکام که بخشی از آن با بودجه وزارت انرژی ایالات متحده ساخته شده است، سال جاری ده سالگی خود را جشن می گیرد و بخشی از پروژه آنالیز انرژی تاریک است که در پی شواهدی از این انرژی است.

دوربین ناسا پراکندگی کهکشان های ماده سیاه را به تصویر کشیده است

گفته می گردد انرژی تاریک نیرویی مرموز است که 68 درصد از دنیا را تشکیل می دهد، با این حال دانشمندان اطلاعات کمی در خصوص این انرژی دارند. این دوربین قادر است در هر شب بین 400 تا 500 تصویر شگفت انگیز ثبت کند و می تواند منابع نورهای بسیار ضعیف را نیز ثبت کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصویری اعجاب آور از داخل سحابی خرچنگ ، در پی یافتن اسرار انرژی تاریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری اعجاب آور از داخل سحابی خرچنگ ، در پی یافتن اسرار انرژی تاریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید