برای افزایش چندبرابری ظرفیت و سرعت چه محدودیت هایی داریم؟

به گزارش وبلاگ نوکیا، کسب وکار فروش آنلاین بخش های متفاوتی دارد که با افزایش تعداد سفارش و تنوع کالاها، پیچیده و پیچیده تر می گردد. از جایی به بعد امکان مدیریت فروشگاه آنلاین بدون تکنولوژی های خاص در حوزه های مختلف زیرساخت، پردازش و لجستیک امکان پذیر نیست.

برای افزایش چندبرابری ظرفیت و سرعت چه محدودیت هایی داریم؟

تأمین، پردازش، انبارداری و بسته بندی 2 میلیون نوع محصول در وبلاگ نوکیا که توسط 40 هزار فروشنده از سراسر کشور عرضه می گردد با تکیه بر تکنولوژی های فناورانه، 30 مرکز پردازش، توزیع و جمع آوری و بیش از 5 هزار نفر از همکاران وبلاگ نوکیا محقق می گردد.

در همان روزهایی که سفارش گذاری محدود شده بود روزانه به طور متوسط 300 هزار کالا برای مشتریان در سراسر کشور ارسال می شد. دلیل این که برخی از مشتریان گاهی امکان سفارش گذاری جدید در برخی از مناطق کشور را نداشتند این بود که حجم سفارش ها از این عدد که تمام ظرفیت زیرساختی وبلاگ نوکیا بود، بیشتر می شد.

پاسخ به افزایش چندبرابری تقاضای جدید که پیش بینی نشده بود و در شرایط عادی نیز وجود نداشته است، احتیاج به زیرساخت های فناورانه و لجستیکی گسترده، انبارها، مراکز پردازش و عملیات متعدد و منابع انسانی آموزش دیده دارد که به هیچ وجه امکان ایجاد آن به طور یک شبه یا حتی چندهفته ای برای هیچ شرکتی در دنیا میسر نیست؛ عظیم ترین شرکت های فناوری دنیا مانند علی بابا، آمازون و اوکادو علی رغم همه کوشش هایشان باز به همین دلایل با چالش های جدی در این روزها روبرو هستند.

در کنار همه این محدودیت ها و با عذرخواهی از هموطنانی که امکان ثبت سفارش در محدوده زمانی خاصی را نداشتند بیش از 3500 نفر از همکاران بخش عملیات وبلاگ نوکیا در تمامی تعطیلات نوروز با کوشش بی وقفه و شبانه روزی، سعی کردند تا حداکثر ظرفیت ممکن را در اختیار مشتریان بگذارند و خوشبختانه نهایتاً از 16 فروردین توانستیم با جذب بیش از 700 نفر و تغییر در برخی از فرآیندها و راه اندازی مراکز جدید پردازش، محدودیت ثبت بازه ارسال را رفع کنیم.

منبع: دیجیکالا مگ

به "برای افزایش چندبرابری ظرفیت و سرعت چه محدودیت هایی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای افزایش چندبرابری ظرفیت و سرعت چه محدودیت هایی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید