تاکید وزیر علوم بر نقش خانواده ها در افزایش فعالیت های دانشجویی

به گزارش وبلاگ نوکیا، وزیر علوم با تاکید بر اینکه خانواده ها برای تشویق دانشجویان به حضور در انواع فعالیت های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دانشگاه ها نقش موثری دارند، گفت: دانشگاه ها به دانشجویان برای افزایش مشارکت در فعالیت های دانشجویی یاری نمایند.

تاکید وزیر علوم بر نقش خانواده ها در افزایش فعالیت های دانشجویی

دکتر منصور غلامی در گفت وگو با وبلاگ نوکیا، ضمن بیان این مطلب به رویکرد وزارت علوم در خصوص روز دانشجو و فعالیت های سیاسی دانشجویان اشاره و اظهار کرد: هر ساله خوشبختانه برنامه های متنوعی در دانشگاه ها به بهانه روز دانشجو در ماه دانشجو - من آذر را ماه دانشجو می نامم- برگزار می گردد. در واقع با توجه به تعدد و تراکم برنامه هایی که دانشجویان در دانشگاه های مختلف کشور برگزار می نمایند و این برنامه ها در موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... برگزار می گردد، حرکت و جنبش بسیار خوبی را در بین دانشجویان شاهد هستیم که در کنار مشغله های درسی نگاه و تفکرات آنها را در مورد مسائل کشور در زمینه های مختلف به اشتراک می گذارند.

وی در ادامه توضیح داد: برنامه ها و فعالیت های دانشجویان در آذر ماه و روز دانشجو فرصتی را فراهم می نماید تا آنها به بهانه های مختلف پای صحبت اساتید و صاحب نظران مختلف بنشینند و قطعا این یکی از برکات است و برای نسل جوانی که آینده کشور در دست آنهاست فرصت مغتنمی را فراهم خواهد نمود و ما باید یاری کنیم این شرایط به خوبی با آرامش خاطر فراهم گردد.

وزیر علوم در خصوص دلایل بی تفاوتی یا بی انگیزگی دانشجویان برای حضور در انواع فعالیت های دانشجویی و سیاسی گفت: خوشبختانه بالا بودن تعداد دانشجویان در دانشگاه ها، دانشجویان فعال نیز زیاد داریم اما شاید گاهی این بحث صورت می گیرد که جمعیت کمتری از دانشجویان ما در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شرکت می نمایند که بخشی به شرایط اجتماعی و نسل جدید و اینکه خانواده ها تمام کوشش خود را گذاشته اند که درس بخوانند و از دوران کودکی کمتر برای حضور در فعالیت های اجتماعی تشویق شدند. طبعا این عادتی که در بین آنها شکل گرفته در دوره دانشجویی نیز تاثیرگذار خواهد شد.

دکتر غلامی گفت: قطعا دانشگاه ها یاری خواهند کرد تا فرصت فراهم گردد که دانشجویان حضور بیشتری در فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه ها داشته باشند.

وی در خاتمه گفت: برای مراسم روز دانشجو هر دانشگاهی که دعوت شوم در آن دانشگاه حضور پیدا می کنم، اما با توجه به اینکه رئیس جمهور در این هفته به سفر استانی خواهند رفت بنابراین ممکن است در یکی از دانشگاه های استان محل سفر رییس جمهور حضور پیدا کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید وزیر علوم بر نقش خانواده ها در افزایش فعالیت های دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر علوم بر نقش خانواده ها در افزایش فعالیت های دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید