فراوری هشت نمایشنامه کودک و نوجوان با موضوع رضوی

به گزارش وبلاگ نوکیا، حسین فدایی حسین نویسنده و کارگردان تئاتر از نگارش 8 نمایشنامه کودک و نوجوان به وسیله نویسندگان این حوزه با موضوع رضوی اطلاع داد.

فراوری هشت نمایشنامه کودک و نوجوان با موضوع رضوی

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ نوکیا، حسین فدایی حسین نمایشنامه نویس، پژوهشگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت هایش گفت: به سفارش بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) قرار است 8 نمایشنامه کودک و نوجوان به وسیله نویسندگان مختلف حول محور شخصیت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی نوشته و فراوری گردد که این اتفاق پیرو سفارشی که 2 سال قبل مبنی بر فراوری 8 نمایشنامه بزرگسال رضوی به من داده شده بود، انجام می گیرد و قرار است در این دوره محور اصلی بچه ها و نوجوانان باشند.

وی ادامه داد: البته اتفاق دوره قبل به پیشنهاد خود من مطرح شد. قبلاً قرار بود موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی این مسئولیت را برعهده بگیرد که این طرح را نپذیرفتند و بعد از آن بود که من این پیشنهاد را با بنیاد امام رضا (ع) در میان گذاشتم که مورد قبول واقع شد و نمایشنامه ها هم نوشته و تحویل داده شدند. در ادامه بنیاد از من خواست که در حوزه کودک هم این اتفاق بیفتد از این رو به دوستانی که در زمینه نگارش نمایشنامه کودک و نوجوان دستی بر قلم داشتند این پیشنهاد را مطرح کردم که تعدادی از آن ها هم پذیرفتند و طرح هایشان را ارائه دادند که بعد از تصویب، مشغول نگارش شدند.

این نویسنده درباره نمایشنامه نویسانی که در این دوره حضور دارند، اعلام کرد: در حال حاضر سه نمایشنامه به طور کامل نوشته و تحویل داده شده است و بقیه هم در حال نوشتن هستند. البته همه نمایشنامه ها تکمیل شده و در مرحله نهایی شدن متون قرار دارند. علاوه بر خودم، مرتضی سخاوت، شهرام کرمی، سیروس همتی، امیر مشهدی عباس، کهبد تاراج، مهدی سیم ریز و کیومرث قنبری آذر نویسندگانی هستند که در این دوره به نگارش نمایشنامه های کودک و نوجوان با موضوع رضوی پرداختند.

فدایی حسین درباره چاپ این آثار شرح داد: این نمایشنامه ها برای چاپ برنامه ریزی شده اند، اما ترجیحاً اولویت بنیاد این است که نمایشنامه ها بعد از چاپ به وسیله خود نویسنده ها و یا به وسیله فردی که مورد تایید آنهاست کارگردانی شده و روی صحنه بروند.

وی در انتها درباره زمان رونمایی از این آثار اعلام کرد: رونمایی از این نمایشنامه ها انجام می گیرد، اما از آنجا که به علت شرایط کرونا هنوز نتوانستیم برای نمایشنامه های بزرگسال مراسم رونمایی تدارک ببینیم و اینکه مراحل چاپ این آثار هم به طول انجامیده و ما تا امروز تنها توانستیم یک نسخه اولیه از این نمایشنامه ها را چاپ کنیم و هنوز کار ها وارد بازار نشده اند طبیعتاً بعد از رونمایی و انتشار نمایشنامه های بزرگسال، آثار کودک و نوجوان مراحل چاپ و رونمایی را طی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری هشت نمایشنامه کودک و نوجوان با موضوع رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری هشت نمایشنامه کودک و نوجوان با موضوع رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید