دارویی که هم ضد سرطان است و هم ضد کرونا

به گزارش وبلاگ نوکیا، تیم تحقیقاتی بریتانیا که نتایج خود را در سایت bioRxiv منتشر نموده است، دریافت که در مطالعات آزمایشگاهی سلول های انسانی، پلیتیدپسین 10 برابر قوی تر از رمدیسویر در کاهش عفونت ویروس جدید (B.1.1.7) عمل می نماید.

دارویی که هم ضد سرطان است و هم ضد کرونا

یک تیم تحقیقاتی مشترک بریتانیا و آمریکا دریافتند که داروی پلیتیدپسین علیه کرونا موثر است

تحقیقات علمی برای رسیدن به دارویی که بیشتر در برابر ویروس کرونا موثر باشد، همچنان ادامه دارد. یک تیم تحقیقاتی مشترک بریتانیا و آمریکا دریافتند که داروی پلیتیدپسین (آپلیدین) که ترکیبی شیمیایی از ارگانیسم های دریایی و موثر برای درمان سرطان مغز استخوان است، بیش از داروی رمدیسویر در برابر کووید-19 اثربخشی دارد.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، دو مطالعه که برای مقایسه دارو های رمدیسویر و پلیتیدپسین انجام شد، اثربخشی این دو را با انواع قدیمی ویروس و نوع انگلیسی آن آنالیز کرد.

محققان آمریکایی از تیم دانشگاه کالج لندن هم درخواست کردند تا به عنوان همکاری در تحقیقات کرونا، اثربخشی داروی پلیتیدپسین بر روی نوع جهش یافته (B.1.1.7) را که به تازگی در انگلستان مشاهده شده است، آزمایش نمایند. تیم تحقیقاتی بریتانیا که نتایج خود را در سایت bioRxiv منتشر نموده است، دریافت که در مطالعات آزمایشگاهی سلول های انسانی، پلیتیدپسین 10 برابر قوی تر از رمدیسویر در کاهش عفونت ویروس جدید (B.1.1.7) عمل می نماید.

گرگ تاورز، محقق ارشد کالج دانشگاه لندن، در گزارشی که آدینه در تارنمای آن دانشگاه منتشر شد، شرح داد که آن مطالعات نشان می دهد که پلیتیدپسین یک مهارنماینده بسیار قوی ویروس و به طرز چشمگیری موثر است.

مهمترین نقطه قوت آن دارو این است که پروتئین میزبان را هدف قرار می دهد، نه پروتئین ویروس را، و این واقعاً هیجان انگیز است، زیرا با هدف قرار دادن پروتئین میزبان (انسانی)، اثربخشی پلیتیددپسین در اثر جهش هایی که ممکن است در ویروس رخ دهد، تغییر نخواهد کرد.

ویروس کرونا تا به امروز 103 میلیون و 138 هزار و 553 نفر را در سراسر جهان آلوده نموده است و منجر به مرگ دو میلیون و 229 هزار و 504 نفر شده است.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "دارویی که هم ضد سرطان است و هم ضد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی که هم ضد سرطان است و هم ضد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید