در مهمانی های رسمی چه بپوشیم

به گزارش وبلاگ نوکیا، در مهمانی های رسمی، باید لباس رسمی بپوشید. اما لباس رسمی را چطور می توان از سایر لباس ها تشخیص داد و با توجه به چه نکاتی باید انتخاب کرد؟

در مهمانی های رسمی چه بپوشیم

ممکن است ده ها لباس داخل کمدتان وجود داشته باشد؛ اما باز هم وقتی قرار است در مهمانی های رسمی مهم رسمی شرکت کنید، ندانید کدام مدل ها برای مهمانی های رسمی مناسب هستند و باید کنار کدام کیف، کفش، مانتو یا زیورآلات قرارشان دهید. در این مقاله ابتدا برخی ویژگی های انتخاب لباس های مجلسی زنانه را آنالیز می کنیم و بعد در نحوه انتخابشان کمکتان خواهیم کرد. با وبلاگ نوکیا همراه باشید.

ویژگی های لباس مهمانی های رسمی

در مهمانی های رسمی، باید لباس رسمی بپوشید. اما لباس رسمی را چطور می توان از سایر لباس ها تشخیص داد و با توجه به چه نکاتی باید انتخاب کرد؟

  • توجه به قد لباس: ممکن است انواع و اقسام پیراهن های زنانه میدی (Mid) یا کوتاه را داخل کمد داشته باشید؛ اما بهتر است در مهمانی های رسمی به جای پوشیدن پیراهن های کوتاه ترجیحا سراغ دامن های بلند بروید. به عبارت دیگر نوعی رابطه مستقیم بین قد لباس و میزان رسمیت مهمانی وجود دارد؛ یعنی هر چه مهمانی رسمی تر باشد، بهتر است قد لباس هم بلندتر باشد.
  • توجه به جنس پارچه: جنس پارچه پیراهن مجلسی دومین المانی است که باید به آن دقت کنید. پارچه باید از جنس مرغوبی تهیه شده باشد. ساتن، ابریشم، تور، گیپور و مخمل جزو پارچه های رسمی هستند.
  • توجه به زرق و برق: استفاده از سنگدوزی، منجوق، پولک و سایر مواردی که باعث بالا رفتن ارزش لباس می شوند، پیراهن شما را به بیشتر به سمت مجلسی شدن پیش می برند.
  • توجه به فرم بدن و صورت: یکی از نکات مهمی که موقع خرید و انتخاب لباس مجلسی زنانه باید به آن دقت داشته باشید، فرم بدن و صورتتان است.
  • توجه به رنگ لباس: کد تعیین کننده لباس های مجلسی، پوشیدن برخی رنگ هاست. رنگ هایی مثل مشکی یک دست، بژ، طلایی و لاجوردی معمولا بیشتر از سایر رنگ ها در مهمانی های رسمی دیده می شوند.

چطور همه موارد را با هم ترکیب کنیم؟

  • هماهنگی در رنگ: یکی از اشتباهات بزرگی که می توان موقع ست کردن لباس برای مهمانی های رسمی انجام داد، هماهنگ نبودن رنگ ها با هم است؛ به خصوص هماهنگی بین روسری، مانتوی رسمی و پیراهن اهمیت بسیار زیادی دارد. سعی کنید بین رنگ های به کار رفته در مانتو و شال یا روسری تان هماهنگی برقرار کنید.
  • هماهنگی در فرم: نمی توانید یک پیراهن کاملا کلاسیک را با مانتو مدرن بپوشید. سنخیتی با پیراهن ندارند. ضروری است همه عناصر استایل را در هماهنگی کامل انتخاب کنید.
  • ترکیب ساده و شلوغ: برای اینکه استایل شیک داشته باشید، بهتر است یک قانون مهم را رعایت کنید. جز در شرایطی که طرح پارچه پیراهن با کفش یکی است، به هیچ وجه سراغ ترکیب طرح های شلوغ با هم نروید.
  • هماهنگی در مدل: یکی از نکات ریزی که می تواند باعث گردد در مهمانی های رسمی زیباتر به نظر برسید، توجه به مدل کیف، کفش، پیراهن، مانتو و حتی موهاست!

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی لباس مجلسی کوتاه، بایدها و نبایدهای آن را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "در مهمانی های رسمی چه بپوشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مهمانی های رسمی چه بپوشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید