دستگاه مورد احتیاج در صنعت واکس سازی بومی شد

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از معاونت علمی و فناوری، حسین نجفی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: محصولات این شرکت، عموماً در حوزه زیست فناوری به کار گرفته می شوند. ما در این شرکت محصولاتی فراوری می کنیم که در حوزه تحقیقات و شرکت های فراوریی، مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه مورد احتیاج در صنعت واکس سازی بومی شد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه کرد: یکی از محصولات این شرکت محصول بیوراکتور با کیسه یکبار مصرف است. این محصول با نام بیوراکتور یکبار مصرف نیز شناخته می گردد. از این دستگاه نیز در مراکز تحقیقاتی و کارخانه های مانند واحدهای فراوری دارو استفاده می گردد.

این فعال دانش بیان ضمن شرح بیشتر در خصوص ویژگی های فنی دستگاه، گفت: واکسن سازی، فراوری کیت و واکسن انعقادی از جمله بعضی از محصولاتی است که می توان با یاری این محصول فراوری کرد. بیوراکتور با کیسه یکبار مصرف، محصولی با فناوری بالا است که می تواند هزینه و زمان فراوری را به شکل قابل توجهی کم کند.

وی همچنین گفت: با این همه برای استفاده از این محصول باید فرهنگ سازی لازم در میان مدیران واحدهای فراوریی انجام گردد، تا آن را جایگزین روش های سنتی نمایند. انکوباتور دی اکسید کربن نیز یکی دیگر از محصولات این شرکت است. واحدهای تحقیقاتی در دانشگاه ها از جمله مشتریان این محصول هستند.

نجفی ضمن تاکید بر رعایت اصول مهندسی در فراوری محصولات دانش بنیان، ادامه داد: از انکوباتور س او 2 یا انکوباتور دی اکسید کربن برای کشت سلولی استفاه می گردد. عموم محصولات ما از نظر قیمت فاصله بسیاری با محصولات مشابه خارجی دارند و گاهی این فاصله به یک دهم قیمت می رسد. یکی دیگر از محصولات شرکت پمپ پریستالتیک است که با آن می توان مواد حساسی مانند مواد دارویی، شیمیایی یا خون را پمپ کرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به کوشش صنعت داروسازی کشور برای خودکفایی کامل گفت: واحدهای دانش بنیانی مانند ما در صورتی می توانند به حیات خود ادامه دهند و از یک رشد صعودی برخوردار باشند که محصولات آنها توسط شرکت های عظیم خریداری گردد.

وی همچنین گفت: حمایت نهادهایی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای گسترش بازار می تواند مثمر ثمر باشد. با توجه به کیفیت محصولات، دو شرکت روسی در حال آنالیز خط فراوری این واحد صنعتی هستند تا در حوزه کیسه یکبار مصرف برای آنها کالا فراوری گردد. کیسه یک بکار مصرف بیوراکتور بر عکس نام آن، برای فراوری نیازمند فناوری است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستگاه مورد احتیاج در صنعت واکس سازی بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه مورد احتیاج در صنعت واکس سازی بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید