رسانه ژاپنی زمان و محل ملاقات روحانی و آبه را گفت

به گزارش وبلاگ نوکیا، فارس نوشت: یک رسانه ژاپنی گزارش کرد که نخست وزیر این کشور با رئیس جمهور ایران اواخر ماه سپتامبر امسال میلادی در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت وگو خواهند کرد.

رسانه ژاپنی زمان و محل ملاقات روحانی و آبه را گفت

خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش کرد که آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و حسن روحانی رئیس جمهور ایران اواخر ماه سپتامبر امسال میلادی در نیویورک با یکدیگر دیدار می نمایند.

هفتاد و چهارمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل قرار است در تاریخ 17 سپتامبر 2019 (26 شهریور ماه) شروع می گردد و سخنرانی مقامات عالی رتبه دنیا در مجمع عمومی سازمان ملل از 24 سپتامبر (2 مهرماه) شروع می گردد و روحانی و آبه نیز در آن حضور می یابند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای ژاپنی خود به این کشور سفر نموده، امروز (چهارشنبه) با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه بحث و گفتگو کردند.در این دیدار در مورد آخرین تحولات اجرای برجام و نیز تنش ها در منطقه و راهکارهای کاهش آن به تفصیل گفت وگو و گفتگو شد.

از طرف دیگر، تارو کونو وزیر خارجه ژاپن در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در یوکوهاما از تهران خواست به توافق هسته ای 2015 متعهد باشد.

کونو بعد از دیدار با همتای ایرانی خود با اشاره به روابط محبت آمیز تهران و توکیو به وبلاگ نوکیا گفت: ما توافق کردیم که به منظور کاهش تنشها بین ایران و آمریکا، ایران و ژاپن ارتباطات نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

23311

منبع: خبرآنلاین

به "رسانه ژاپنی زمان و محل ملاقات روحانی و آبه را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه ژاپنی زمان و محل ملاقات روحانی و آبه را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید