روش سلبی برای حفظ درختان جواب نمی دهد

به گزارش وبلاگ نوکیا، تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران معتقد است برای حفاظت از درختان در کنار روش های صد در صد سلبی نیاز به روش های ایجابی هم هست.

روش سلبی برای حفظ درختان جواب نمی دهد

مهدی بابایی در گفت وگو با پانا با اشاره به این که رویکرد صد در صد سلبی در خصوص حفاظت از درختان قطع درختان را متوقف نمی کند گفت: نگاهی که رئیس شورای شهر تهران در خصوص خانه باغ ها و ساخت وساز در این حوزه دارند را قبول دارم؛ چون رویکرد صد درصد سلبی که دوره پنجم در حوزه حفاظت از درختان پیش گرفت، پیروز نبوده است.

وی ادامه داد: مدلی که پیش از دوره پنجم اجرا می شده به دلیل عدم اجرای صحیح مصوبه از طریق شهرداری تهران دچار اشکالاتی بوده، اما مصوبه شورا، مصوبه خوبی بوده اما شهرداری تهران در اجرای آن تخلفاتی انجام داده و شورای پنجم به جای این که نظارت را قوی کند و شهرداری را در این حوزه سرخط کند، یک مصوبه صد درصد سلبی گذاشته که بعد حدود چهار سال و نیم از این گذشت مصوبه، پیروزیت آمیز نبوده و نه تنها جلوی قطع درختان را نگرفته، بلکه کم و بیش درختان را قطع می کند.

بابایی در خصوص این که آیا بازنگری در مصوبه خانه باغ که در روزهای ابتدایی شورای شهر ششم دنبال می شد، متوقف شده است گفت:کمیسیون معماری و شهرسازی باید این موضوع را پیگیری کنند تا این اتفاق بیافتد. اگر این تغییرات را دنبال کنیم باز هم با یک هجمه غیر عادلانه رسانه ای رو به رو می شویم اما دوستان در کمیسیون شهرسازی باید این را به جان بخرند و این اقدام را انجام دهند.

این عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درخصوص افزایش قطع درختان در ماه های اخیر گفت: به نظرمن خبرهای این حوزه بیشتر منتشر می شود و فضای رسانه ای در پی این است که این فضا را بولد کند. ما هم در ابتدای دوره شورای ششم گفتیم با توجه به عدد بالای جریمه ای که تعیین شده امسال صلاح نمی دانیم که باز هم 25 درصد افزایش دهیم و یک عدد پنج درصدی بالا بردیم چون جریمه این قدر بالاست که نزدیک به دیه انسان شده و آن بازدارندگی که باید جریمه داشته باشد را دارد.

بابایی با اشاره به اینکه بیشتر گزارش های قطع درخت که شورا از آن مطلع می شود در مکان های عمومی و دولتی بوده گفت: با جریمه هایی که اعمال شده بخش خصوصی تکلیف خود را می داند که اگر این اتفاق بیافتد نه تنها تمام سودی که از ساخت و ساز به دست می آورد از بین می رود، بلکه باید کل ساختمانش را هم برای جریمه بدهد. برای نمونه جریمه ای که در خیابان ولیعصر صادر شده باید مالک ملک را به شهرداری تحویل دهد و ساختمان بیش از 117 میلیارد تومان نمی ارزد.

این عضو شورای شهر تهران یادآورشد: جریمه های تعیین شده بازدارنده است، البته ضعف قوانین مهم است چون نشان می دهد صرف جریمه بازدارنده نیست و باید قوانینی داشته باشید که در کنار رویکرد سلبی برای حفظ درختان رویکرد ایجابی هم پیش بینی شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "روش سلبی برای حفظ درختان جواب نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش سلبی برای حفظ درختان جواب نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید