زباله در مهاباد اردستان جمع نمی گردد!

به گزارش وبلاگ نوکیا، اکنون بیش از دو روز است که زباله ها در سطح شهر جمع آوری نمی گردد و بسیاری از مناطق مهاباد چند روزی است که با زباله های انباشته سر می نمایند که تبعات بدی برای محیط زیست و بهداشت عمومی در پی دارد.

زباله در مهاباد اردستان جمع نمی گردد!

کارگران خدمات شهری شهرداری مهاباد بیش از هفت ماه است که حقوق و مزایای خود را دریافت ننموده اند و همین امر سبب شد تا مردم شهر شاهد اعتراضات کارگران شهرداری و انباشته شدن زباله در سطح شهر باشند. اعتراض کارگران خدمات شهری و فضای سبز باعث شد تا این کارگران از جمع آوری زباله در سطح شهر خودداری نمایند تا شاید با این کار به حق و حقوق قانونی خود دست پیدا نمایند.

یکی از رفتگران معترض شهرداری مهاباد به خبرنگار وبلاگ نوکیا گفت: ما کارگران بیش از هفت ماه حقوق، عیدی و سنوات خود را دریافت ننموده ایم. متأسفانه چند سالی است که حقوق کارگران شهرداری به موقع پرداخته نمی گردد و معیشت و زندگی خانوادگی ما را دچار بحران نموده چرا که با این گرانی ها بعضی از همکاران به نان شب محتاج شده اند. یکی دیگر از کارگران شهرداری در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ نوکیا افزود: حقوق های ما بیش از 7 ماه است که پرداخت نشده و در این وضعیت گرانی و بی پولی شرمسار همسر و فرزندانمان شده ایم.در همین رابطه، شهلا باقری، عضو شورای اسلامی شهر مهاباد به خبرنگار وبلاگ نوکیا گفت: درآمد شهرداری مهاباد بسیار اندک است و با توجه به حذف ارزش افزوده دیگر پولی از سمت دولت به حساب شهرداری واریز نمی گردد. شهرداری چند وقتی است با مشکل پرداخت حقوق روبرو است. به هرحال شهردار باید درباره مسائل مالی شهرداری تصمیم بگیرد.همچنین حسین باقری، عضو دیگر شورای شهر مهاباد به خبرنگار وبلاگ نوکیا گفت: بنده عضو شورای استان هستم و مسائل شهرداری مهاباد را به استاندار و معاونان استاندار اطلاع دادم. به هرحال درباره این مسائل، شهردار و رئیس شورا باید نظر دهند. میرعلی اشتری عضو دیگر شورای شهر مهاباد نیز در گفت وگو با وبلاگ نوکیا، توضیح داد: در ابتدای کار شورای شهر مهاباد، شهرداری بیش از 3 میلیارد بدهی معوق داشت که به همین دلیل فعالیت های عمرانی متوقف شد تا بتوانیم بدهی پرسنل و کارکنان را پرداخت کنیم. وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت بد اقتصادی اکثر ادارات و ارگان ها مبلغی بدهی به کارکنان خود دارند و شهرداری مهاباد نیز مستثنی از این موضوع نیست، افزود: مسئله ای که مطرح است آمار دقیقی از بدهی شهرداری به کارکنان در دست نیست. ارزش افزوده کم شده و کارخانه ای هم در محدوده شهر وجود ندارد. در حال حاضر درآمد شهرداری بسیار اندک است و آورده شهرداری جواب گوی هزینه ها نیست. مشکل بدهی به کارکنان را تأیید می کنیم و باید فکر اساسی در این خصوص گردد. اشتری با بیان اینکه با رایزنی که شهردار با کارکنان انجام داد صبح امروز کارکنان مشغول کار شدند، گفت: در اولین جلسه شورای شهر که برگزار می گردد باید بدهی های شهرداری شفاف سازی و موضوع بدهی های کارکنان رفع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زباله در مهاباد اردستان جمع نمی گردد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "زباله در مهاباد اردستان جمع نمی گردد!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله در مهاباد اردستان جمع نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید