سهامداران بخوانند، 7 خبر مهم برای بورس 12 دی

به گزارش وبلاگ نوکیا، بازار سهام در ادامه فرایند منفی هفته گذشته، این هفته را نیز منفی آغاز کرد. کارشناسان معتقدند رکود در بازار سرمایه به شرط افزایش ارزش معاملات در کنار محرک های قوی بیرونی خاتمه می یابد. حال باید دید چه سیگنال هایی بر بورس امروز تاثیرگذار است.

سهامداران بخوانند، 7 خبر مهم برای بورس 12 دی

بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر شمول مالیات بر عایدی در موارد اعلام ارزش بازار یا خالص ارزش فروش در دفاتر موضوع سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس، ابطال شد.

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان قند و شکر خراسان رضوی گفت: تا هفته گذشته بازار قند و شکر راکد بود اما با شنیده شدن خبرهایی مبنی بر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و حذف معافیت مالیاتی قند و شکر بازار کمی متحول شده و در بخش خرید و فروش عمده شکر در بازار شکر تا حدودی تورم ایجاد شده است. (ایسنا) روز گذشته گروه قند و شکر به رغم افت بازار، رشد خوبی داشت.

تمامی صنایع بورسی در دوره آذرماه سال 1400 نسبت به آذرماه سال گذشته، افزایش در فروش را تجربه نموده اند. مجموع فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه منتهی به آذر ماه 1400، مبلغ 165 هزار و 402 میلیارد و 410 میلیون تومان بوده؛ این در حالیست که مجموع فروش این صنایع در دوره مشابه سال گذشته مبلغ 115 هزار و 257 میلیارد و 672 میلیون تومان اعلام شده بود.

مسیحی، معاون عایدیهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: براساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب مجلس شورای اسلامی، خدمات حمل و نقل (اعم از بار و مسافر) درون و برون شهری و بین المللی جاده ای، ریلی و دریایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

پیش نویس قانون بازار سرمایه اصلاح می گردد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: آئین نامه داخلی آنالیز و تصویب شد و بعلاوه یکشنبه 12 دی ماه با حضور مسئولانی از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای مالی و نفت به آنالیز روینمودها و سیاست های ارزی و نحوه پرداخت یارانه در لایحه بودجه می پردازد. کمیسیون تلفیق روز یکشنبه هفته آینده گزارش خود را در خصوص کلیات لایحه بودجه برای رای گیری به صحن علنی ارائه خواهد نمود تا بتواند بعد از تصویب کلیات آن در صحن مجلس طی مدت سه هفته وارد جزئیات گردد./ خانه ملت

مرکز آمار در تازه ترین گزارش خود بیان کرد که رشد مالی بدون نفت در تابستان سال جاری به 3.3 درصد رسید. در تابستان سال جاری محصول ناخالص داخلی بدون نفت به قیمت ثابت سال 1390 به رقم یک میلیون و 623 هزار و 213 میلیارد ریال بوده است. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور در تابستان 1400 بر مبنای سال 1395 نیز 338.7 بوده است که نرخ تورم 12 ماه منتهی به شهریور ماه 1400 نسبت به دوره مشابه قبل نرخ 45.8 درصد بوده است./ ایبنا

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در توییتر خود نوشت: پیش نویس اصلاح قانون بازار سرمایه نیازمند همفکری فعالان این بازار است. مدرسان ،کارشناسان و دلسوزان این بازار نگران نباشند. یقیناً نظرات مثبت فعالان بازار در این خصوص باعث اصلاحات بهتر خواهد شد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس وبلاگ نوکیا بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "سهامداران بخوانند، 7 خبر مهم برای بورس 12 دی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهامداران بخوانند، 7 خبر مهم برای بورس 12 دی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید