شریف نژاد: سعی در برطرف نیازهای پژوهشی ورزش کشور داریم

به گزارش وبلاگ نوکیا، سرپرست جدید پژوهشگاه علوم ورزشی گفت: به دنبال اجرای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی دستگاه های اجرایی با مشارکت دانشگاه ها و اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی سراسر کشور هستیم.

شریف نژاد: سعی در برطرف نیازهای پژوهشی ورزش کشور داریم

دکتر علی شریف نژاد در گفت وگو با وبلاگ نوکیا، اضافه نمود: در برهه زمانی که مسوولیت معاونت پژوهشی پژوهشگاه را بر عهده داشتم در بحث سیاست گذاری به اتفاق رضا قراخانلو ایده های جدید و پروژه های کلانی را مطابق با سیاست های علمی کشور طراحی کردیم و همچنین مرکز ملی فناوریها و نوآوریهای ورزش کشور را راه اندازی کردیم که بعد از این طرح های پژوهشی در این مرکز انجام خواهد شد.

وی گفت: یکی از اولویت ها و برنامه های پژوهشگاه در آینده اجرای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی دستگاه های اجرایی با مشارکت دانشگاه ها و اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی سراسر کشور است. همچنین اجرای طرح های تحقیقاتی با مشارکت دانشگاه های خارج از کشور از دیگر برنامه های پژوهشگاه است که در حال حاضر 5 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در دست اجراست.

سرپرست جدید پژوهشگاه علوم ورزشی اظهار داشت: حمایت از متخصصان و پژوهشگران جوان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای علوم ورزشی به عنوان یاری محقق در اجرای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی پژوهشگاه از دیگر برنامه هایی است که به جد دنبال عملیاتی کردن این طرح هستیم تا از این طریق بتوانیم به نیازهای پژوهشی ورزش کشور پاسخگو باشیم.

شریف نژاد در پاسخ به این پرسش که پژوهشگاه در طی چند سال اخیر چقدر در روند علمی کردن ورزش موفق بوده است، توضیح داد: پژوهشگاه طی 20 سال اخیر در جهت برطرف نیازهای پژوهشی ورزش کشور و برقراری ارتباط نزدیک با دستگاه های اجرایی و فدراسیون ها کوشش های زیادی انجام داده و تمام طرح هایی که از طرف فدراسیون ها و دستگاه های اجرایی به پژوهشگاه سفارش گردیده است، تا به الان در اجرای وظایف خود کوتاهی نکرده است. البته هدف ما بر این است که این فعالیت ها را تداوم ببخشیم و با شتاب بیشتری انجام دهیم.

وی در انتها گفت: زمانی که پژوهشگاه کار خود را آغاز کرد، نزدیک به 7 نفر عضو هیات علمی و کارمند داشت، اما در حال حاضر 22 عضو هیات علمی و نزدیک به 44 کارمند در بخش های مختلف پژوهشگاه همکاری دارند. امیدوارم در آینده شرایطی فراهم گردد تا با برقراری ارتباط نزدیک و منسجم با دستگاههای اجرایی ورزش کشور بتوانیم مسیر علمی کردن ورزش را نسبت به گذشته هموارتر کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شریف نژاد: سعی در برطرف نیازهای پژوهشی ورزش کشور داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریف نژاد: سعی در برطرف نیازهای پژوهشی ورزش کشور داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید