شهاب به متوسطه اول می رود

به گزارش وبلاگ نوکیا، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره توسعه و تعمیم طرح شهاب به پایه های دیگر تحصیلی اظهار کرد: با توجه به تصویب و ابلاغ سیاست های اجرایی، طرح شهاب که اخیرا از سوی بنیاد نخبگان ابلاغ شده، طی چهار سال آینده وارد دوره متوسطه اول یعنی پایه های هفتم، هشتم و نهم نیز خواهد شد.

شهاب به متوسطه اول می رود

الهام یاوری در گفت وگو با وبلاگ نوکیا، درباره آخرین شرایط اجرای طرح شهاب شرح داد و اظهار کرد: شناسایی، تربیت و راهنمایی استعدادهای برتر و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی آنان هدفِ محوری اجرایی برنامه ملی شناسایی و راهنمایی استعدادهای برتر (شهاب) است که از سال تحصیلی 94-1393 به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: نظام شناسایی و راهنمایی استعدادهای برتر با در نظر گرفتن سیاست تلفیقی و همگانی در شناسایی و پرورش استعدادها و مستند به اسناد قانونی از جمله راه چاره(1 -2-1) سند راهبردی کشور در امور نخبگان استقرار یافته و در دست اجراست.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه امسال نیز طرح شهاب به روال گذشته ادامه دارد و شناسایی دانش آموزان مستعد در حال اجرا است گفت: برنامه شهاب فعالیتی است که سیاست گذاری آن را بنیاد نخبگان و امر جمع آوری اطلاعات را معاونت ابتدایی انجام می دهد و دانش آموزان پایه­ های چهارم، پنجم، ششم در تمام منطقه ها آموزشی و پرورشی کشور تحت پوشش این برنامه ملی قرار دارند.

تعمیم طرح شهاب به پایه های دیگر تحصیلی

یاوری درباره توسعه و تعمیم طرح شهاب به پایه های دیگر تحصیلی اظهار کرد: با توجه به تصویب و ابلاغ سیاست های اجرایی طرح شهاب که اخیرا از سوی بنیاد نخبگان ابلاغ شده، طی چهار سال آینده طرح شهاب وارد دوره متوسطه اول یعنی پایه های هفتم، هشتم و نهم نیز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: جمع آوری اطلاعات در شرایط کرونا به سختی انجام شد، زیرا ارتباط چهره به چهره معلم با دانش آموز محدود بود، ولی همچنان اطلاعات مربوط را جمع آوری کردیم و در امسال حدود چهار میلیون دانش آموز تحت فرایندهای شناسایی طرح شهاب قرار گرفتند. در دوره ابتدایی، نیمرخ استعدادی برای همه دانش آموزان ثبت می گردد و قرار است بر اساس سیاست های ابلاغی نو، در پایه هفتم یک گروه 10 درصدی به عنوان مخاطب و گروه برتر شهاب انتخاب و اقداماتی برای آنها انجام گردد که عملیات مربوط به آن هنوز شروع نشده است.

به گفته رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، شناسایی هشت حوزه استعدادی اعم از استعداد اجتماعی، استعداد کلامی، استعداد علوم، استعداد حرکتی، استعداد ریاضی، استعداد هنری، استعداد فرهنگ دینی و استعداد فضایی دانش آموزان و ارتقای سطح کیفی آموزش های مدرسه ای (در همه دوره های تحصیلی) به منظور پرورش خلاقیت، مهارت حل مسئله، آداب و مهارت های زندگی در دانش آموزان از جمله نتایج اجرای این طرح بوده است.

یاوری درباره سمپاد مهارتی نیز گفت: سمپاد مهارتی سالهاست که راه اندازی شده و هرسال کوشش می کنیم تعداد مدارس سمپاد مهارتی را افزایش داده و در مسابقات مربوط شرکتشان بدهیم و متون آموزشی خوبی برایشان تهیه کنیم که امیدواریم در آینده نزدیک توسعه بیشتری پیدا کند.

وی اضافه کرد: تا کنون در 9 استان، هنرستان سمپادی راه اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شهاب به متوسطه اول می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهاب به متوسطه اول می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید