طرز تهیه کاپ کیک بخارپز بدون فر

به گزارش وبلاگ نوکیا، کاپ کیک ها برترین انتخاب برای لذت بردن از یک عصر پاییزی دل انگیز در کنار دوستان یا خانواده هستند. این کوچولوهای خوشمزه دنیای بزرگ و رنگارنگی دارند و مناسب هر سلیقه ای هستند. اگر هوس پختن کاپ کیک نموده اید ولی نه وقت دارید نه فر، کاپ کیک بخارپز برای شما مناسب است. برای تهیه کاپ کیک بخارپز به مواد چندانی احتیاج ندارید و به راحتی می توانید آن را طی زمانی کوتاه آماده کنید. همانطور که گفته شد این کاپ کیک بدون احتیاج به فر بوده و با بخارپز قابل تهیه است. نگران مزه و بافت آن نباشید که مطمئنا به یکی کیک های مورد علاقه خود و اطرافیان تان تبدیل خواهد شد. این کاپ کیک را می توانید با میوه های مورد علاقه تان درست کنید. برای تهیه این کاپ کیک ساده و یادگیری فوت و فن های مربوط به تهیه آن با ما همراه باشید.

طرز تهیه کاپ کیک بخارپز بدون فر

مواد لازم در طرز تهیه کاپ کیک بخارپز بدون فر

  • آرد مخصوص کیک پزی دو فنجان
  • بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
  • تخم مرغ بزرگ دو عدد
  • شکر سفید دانه ریز یا پودر قند سه چهارم فنجان
  • عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
  • روغن نباتی یک چهارم فنجان
  • آب گازدار نصف فنجان
  • شکر سفید معمولی دو قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه کاپ کیک بخارپز بدون فر

مرحله اول

هشت قالب سیلیکونی کاپ کیک را با کاغذ مخصوص پخت کاپ کیک بپوشانید. قسمت پایینی بخارپز را تا نصف از آب پر کنید. درب آن را قرار دهید و روی حرارت زیاد بگذارید. در همین حین که آب گرم می گردد، مراحل بعدی را ادامه دهید.

مرحله دوم

دو فنجان آرد مخصوص کیک پزی و دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر را داخل یک کاسه الک کنید. دو عدد تخم مرغ را بشکنید و داخل کاسه هم زن بریزید. تخم مرغ ها را با سرعت کم هم بزنید و پس از مدتی سرعت هم زدن را بیشتر کنید. چند دقیقه بعد شکر سفید دانه ریز یا پودر قند را به آرامی و در چند مرحله اضافه کنید و هم زمان هم بزنید.

تقریبا هر 20 ثانیه یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید تا همه مواد به خوبی مخلوط گردد. مخلوط را با سرعت میانه هم بزنید. توجه کنید که مخلوط نباید سفت و کرم رنگ گردد. پس احتیاجی نیست مخلوط را بیشتر از پنج دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم

یک قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه کنید و با سرعت کم مخلوط کنید. یک چهارم فنجان روغن نباتی اضافه کنید و همچنان با سرعت کم به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید.

هنگامی که مواد به خوبی ترکیب شدند، مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده و نصف فنجان آب گازدار را به تدریج اضافه کنید. به این صورت که پس از اضافه کردن یک تا دو قاشق از مخلوط آرد، مقداری از آب گازدار اضافه کنید. این کار را تکرار کنید تا همه مواد به خوبی مخلوط شوند. مایه کاپ کیک را با سرعت کم مخلوط کنید.

حواستان باشد که مایه کاپ کیک را بیش از حد هم نزنید تا کاپ کیک ها پس از پخت سفت نشوند. هم زن را خارج کنید و همه مواد را با قاشق یا لیسک خوب هم بزنید.

مرحله چهارم

مایه کاپ کیک را با دقت داخل قالب ها بریزید. حدود سه چهارم قالب را از مایه کاپ کیک پر کنید. روی هر کاپ کیک را با چاقو به شکل یک علامت به اضافه (+) خط بیندازید. سپس روی خط به اضافه مقداری شکر سفید معمولی بریزید. این کار باعث می گردد تا روی کاپ کیک ها حسابی پف کند و شکل خاصی بگیرد.

مرحله پنجم

سینی بخارپز را بردارید. کاپ کیک ها را با فاصله داخل سینی بخارپز بچینید. اگر آب داخل بخارپز در حال جوشیدن بود، می توانید سینی بخارپز را روی آن قرار دهید. درب بخارپز را روی سینی بگذارید. حرارت را زیاد کنید و پس از یک دقیقه حرارت را معمولی کنید.

کاپ کیک ها را حدود 15-18 دقیقه بپزید. هرازگاهی درب بخارپز را بردارید و بخار روی درب را با یک دستمال پارچه ای تمیز پاک کنید و دوباره روی بخارپز قرار دهید. برای مطمئن شدن از پختن کاپ کیک ها یک خلال دندان را داخل آن ها فرو کنید. اگر هیچ خمیری به خلال دندان نچسبید، یعنی کاپ کیک ها به خوبی پخته شده اند. حرارت را خاموش کنید و بگذارید کاپ کیک ها با به مدت پنج دقیقه داخل بخارپز در بسته استراحت نمایند. کاپ کیک های تازه را همراه با چای یا قهوه سرو کنید و از مزه فوق العاده آن ها لذت ببرید!

نکات طرز تهیه کاپ کیک بخارپز بدون فر

  • در صورتی که فقط شکر دانه درشت در دسترس دارید، احتیاجی نیست نگران باشید. کافی است شکر دانه درشت را کمی بکوبید تا ریز گردد. بعلاوه می توانید پودر قند را جایگزین شکر دانه ریز کنید.
  • در صورت تمایل می توانید از آب گازدار با طعم میوه بهره ببرید. دقت کنید که آب گازدار میوه ای معمولا دارای طعم شیرینی است. پس با دقت به مواد کاپ کیک خود شکر اضافه کنید.
  • کاپ کیک ها را تا دو روز در یک ظرف در بسته در دمای اتاق نگهداری کنید. بعلاوه می توانید کاپ کیک های پخته شده را تا دو هفته در یخچال و تا سه ماه در فریزر نگهداری کنید. برای سرو کاپ کیک های یخ زده، کافی است آن ها را 15 تا 30 ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید تا گرم شوند.
  • اگر بخارپز ندارید می توانید به راحتی از قابلمه برای تهیه کاپ کیک بخارپز بهره ببرید. برای این کار قابلمه را تا نصف از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید. پس از این که قالب ها را از مایه کاپ کیک پر کردید آن ها را داخل یک آبکش با ته صاف بچینید. آبکش را روی قابلمه قرار دهید و درب قابلمه را روی آبکش بگذارید. طبق مراحل شرح داده شده کاپ کیک ها را بپزید.

برای تهیه کیک های بدون فر دیگر سری به طرز تهیه کیک قاشقی با شیر بدون احتیاج به فر ، طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر و طرز تهیه چیزکیک شکلاتی بدون احتیاج به فر بزنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کاپ کیک بخارپز بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کاپ کیک بخارپز بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید