لزوم ساماندهی فعالیت های پژوهشی شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ نوکیا، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در جلسه ای با شهردار منطقه 13، سه رویکرد مهم این مرکز در زمینه دانش محور کردن و کاربردی کردن طرح ها و پروژه ها را تشریح و احکام رئیس و دبیر شورای پژوهش این منطقه را اهدا کرد.

لزوم ساماندهی فعالیت های پژوهشی شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری وبلاگ نوکیا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13، جلسه شورای معاونان منطقه 13 و صد و شصت و هفتمین جلسه شورای پژوهش و نوآوری منطقه ها 22 گانه شهرداری تهران به میزبانی منطقه 13، با حضور محمد رئیسی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و هیات همراه، شهردار منطقه، جمعی از معاونین و مدیران در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار گشت.

در این جلسه، محمد رئیسی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران با بیان اینکه این مرکز به عنوان بازوی فکری و پژوهشی شهرداری تهران سه رویکرد تازه را با توجه به سیاست های مدیریت ارشد شهرداری تهران دنبال می کند، گفت : یکی از این رویکرد ها، رویکرد تمدنی است که در راستای اهداف شهرداری تهران و در قالب توجه به آموزه های آئینی و استفاده از ظرفیت های بومی پیگیری می شود.

او فعال سازی ظرفیت نخبگان در قالب هیات اندیشه ورز را از دیگر رویکرد های مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران برشمرد و اضافه نمود : در نظر داریم با راه اندازی شبکه ای از نخبگان در منطقه ها شهر تهران به عنوان بازوی اجرایی این مرکز، شهر تهران را با استفاده از این پتانسیل اداره کنیم، چرا که بعضی مواقع مجموعه مدیریت شهری درگیر مسائل اجرایی می شود و نخبگان می توانند در زمینه فکری با نقد عملکرد شهرداری و گوشزد کردن نقاط قوت و ضعف ، یاریگر مدیران شهرداری برای پیشبرد امور باشند و بدین ترتیب، نظام نامه این مرکز در خصوص رویکرد مذکور به زودی ابلاغ می شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران با اشاره به اهمیت کاربست های پژوهشی منطقه ها ادامه داد : برای به ثمر رساندن تلاش های پژوهشی، کمیته کاربست را تشکیل می دهیم تا ضمن ارزیابی عملکرد همکاران، نتایج این طرح ها که وقت و هزینه صرف آنها شده را در امور شهر عملیاتی کرده تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه 13 با بیان اینکه مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران، یکی از مراکز مهم است که با رویکرد تازه و تحولات رخ داده، افق روشنی پیش روی خود دارد خاطر نشان کرد: اقدامات زیادی در منطقه اجرا شده که هر کدام یک از آنها می تواند به عنوان یک موضوع پژوهشی مطرح شود و منطقه 13 آمادگی دارد، کار مشترک و تازهی را برای همکاری با مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران انجام دهد.

در ابتدای این جلسه ضمن معرفی کمیته پژوهش، نظام نامه پژوهشی ابلاغی شهرداری تهران، ماموریت نظام نامه پژوهشی و اعضای شورای پژوهش و نوآوری، اهداف و وظایف شورای پژوهش و نوآوری منطقه ها 22 گانه اعلام و در نهایت عناوین پروژه های اجرا شده منطقه 13 مطرح شد. ضمن اینکه از 165 جلسه برگزار گشته شورای پژوهش در منطقه ها 22 گانه، نه جلسه در منطقه 13 برگزار گشته و این منطقه در بین منطقه ها 22 گانه از بیشترین عنوان پژوهشی برخوردار بوده است.

در انتها نشست، احکام شهردار منطقه 13 به عنوان رئیس شورای پژوهش و نوآوری منطقه 13 و معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی به عنوان دبیر شورای پژوهش و نوآوری منطقه 13 از سوی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اهدا شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "لزوم ساماندهی فعالیت های پژوهشی شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ساماندهی فعالیت های پژوهشی شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید