مدرسه جری پولاک جزیره هرمز به خانه خلاق تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ نوکیا، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مدرسه جری پولاک جزیره هرمز به خانه خلاق تبدیل می گردد.

مدرسه جری پولاک جزیره هرمز به خانه خلاق تبدیل می گردد

سهراب بناوند گفت: در جلسه ای که با حضور مجری طرح و با هماهنگی حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار گردید، مقدمات واگذاری بنای مدرسه جری پولاک تحت عنوان خانه خلاق به بخش خصوصی اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه برآورد سرمایه گذاری مبلغ 70 میلیارد ریال است، اضافه کرد: سرمایه گذار براساس طرح بازسازی تائید شده از سوی این اداره کل اقدام به بازسازی و تجهیز این بنای تاریخی می نماید.

او در خصوص طولانی شدن زمان واگذاری مدرسه جری پولاک به بخش خصوصی گفت: طی سال گذشته و امسال طبق ماده 27، سه بار مراحل واگذاری این بنای تاریخی در سامانه ستاد بارگذاری شد که سرمایه گذاری در آن شرکت نکرد.

بناوند ادامه داد: بعلاوه چهار سرمایه گذار برای راه اندازی رستوران سنتی و مجتمع اقامتی به این اداره کل درخواست دادند که با توجه به اینکه طرح های ارائه شده آنها خارج از ضوابط عرصه و حریم مصوب این بنای تاریخی بود، طرح آنها در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان مورد قبول واقع نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه در واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی بازسازی و احیا با حفظ اصالت اثر یکی از مهمترین مولفه ها است، اضافه کرد: واگذاری بنای مدرسه جری پولاک برای ایجاد خانه خلاق با توجه به طرح ارائه شده، هیچگونه دخل و تصرفی در بنای یاد شده ندارد و پس از بازسازی و احیا از فضای موجود آن استفاده خواهد شد.

او در خصوص خانه خلاق گفت: خانه خلاق به عنوان یک پروژه راهبردی و محوری برای توسعه پایدار در سطح ملی و منطقه ای تعریف و طراحی می گردد و این توانایی را دارد که بتواند براساس داشته های فرهنگی و هنری هر منطقه، جمعیت بالایی را جذب خود کند.

بناوند تأکید کرد: بروزرسانی و نوآوری در تولیدات صنایع دستی و هنری، برگزاری دوره های آموزشی صنایع خلاق و گردشگری و ایجاد ظرفیت بازارهای منطقه ای، ملی و بین المللی از مزایای ایجاد خانه های خلاق است.

منبع: همگردی

به "مدرسه جری پولاک جزیره هرمز به خانه خلاق تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه جری پولاک جزیره هرمز به خانه خلاق تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید