ابلاغ دستورالعمل جدید بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی

به گزارش وبلاگ نوکیا، خبرنگاران: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، دستورالعمل جدید بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده را صادر کرد.

ابلاغ دستورالعمل جدید بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی

به گزارش وبلاگ نوکیا روز یکشنبه سازمان امور مالیاتی، امید علی پارسا با صدور دستورالعملی تازه ترین تسهیلات حمایتی سازمان امور مالیاتی کشور از فعالان مالی، در قالب بخگرددگی جرایم قابل بخشش مالیاتی تا انتها امسال را گفت.

در این دستورالعمل آمده است: در اجرای مصوبات چهل و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی مالی و قانون مالیات های مستقیم، بدین وسیله بخگرددگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در هر منبع برای هر سال یا دوره، حسب مورد در سال 1399 در صورت پرداخت مانده بدهی (اصل بدهی، جرائم غیر قابل بخشش وآن بخش از جرائمی که مورد بخگرددگی واقع نشده است) به توضیح اعلام شده معین می گردد.

بر این اساس، بخگرددگی جرایم موضوع این دستورالعمل برای هر دوره یا سال در هر منبع، حسب مورد حداکثر تا مبلغ 50 میلیارد ریال است.

در صورت پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا انتها دی سال 1398 حداکثر تا 31 خرداد 98 برای واحدهای فراوریی 90 درصد و برای سایر مؤدیان میزان بخگرددگی 80 درصد خواهد بود.

در صورت پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده از اول بهمن 98 تا 31 خرداد 99 حداکثر تا انتها تیر امسال، میزان بخگرددگی به میزان 100 درصد خواهد بود.

در صورتی که مودیان مالیاتی، مشمول خسارت تاخیر موضوع ماده 222 قانون مالیاتهای مستقیم و تبصره به ماده (17) قانون مالیات بر ارزش افزوده باشند، ابتدا باید مبالغ مذکور از جرایم مالیاتی کسر و سپس نسبت به بخگرددگی جرایم اقدام گردد.

در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت های معین شده، به ازای هر ماه دو درصد از بخگرددگی موضوع این ماده تا انتها سال کسر می گردد.

مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری و مهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی و مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی از جمله مراکز برخوردار از این معافیت ها هستند.

مراکز حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مراکز، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای، مراکز فراوری، توزیع وفروش صنایع دستی و آکادمی های رانندگی، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی نیز بر اساس مقررات مشمول این معافیت ها می شوند.

مفاد این دستورالعمل مانع از اعمال بخگرددگی جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و جریمه تأخیر موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به مهلت های اعلامی به موجب بخشنامه های صادره نخواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز

به "ابلاغ دستورالعمل جدید بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ دستورالعمل جدید بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید