موسوی: آمریکایی ها تا الان اجازه نداده اند منابع اقتصادی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس گردد

به گزارش وبلاگ نوکیا، سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه آمریکایی ها تا الان اجازه نداده اند منابع اقتصادی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس گردد، گفت: سه هفته است با یکی از کشورها در این زمینه در حال تبادل نظر هستیم.

موسوی: آمریکایی ها تا الان اجازه نداده اند منابع اقتصادی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس گردد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی وبلاگ نوکیا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی را جز یک فریب بیش ندانست و گفت: با دلیل و فکت عرض می کنم. یک کانال اقتصادی باز کردند که اقداماتی انجام می گردد، ولی محدود است. حتی اجازه نمی دهند منابعی که از جاهای مختلف داریم، به کانالی که با سر و صدا باز کردند، وارد کنیم.

وی اضافه کرد: سه هفته است با یکی از این کشورها که منابع اقتصادی در آنجاست، در حال صحبت و تبادل نظر هستیم، ولی آنها تأکید دارند که آمریکایی ها مانع این کار هستند و اجازه نمی دهند منابع خود ما که در آن کشور است وارد این کانال گردد تا در این شرایط از آن استفاده و اقلام مورد احتیاج خود را بخریم.

موسوی توضیح داد: تا آمریکایی ها اقدام عملی ننمایند و موانع رفع نگردد، این را جز یک حرف گزاف و فریب چیز دیگری نمی دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدام عملی آمریکا در این زمینه گفت: آنها اعلام نمایند تمام راه ها برای ارسال اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و ملزومات مورد احتیاج باز است و اعلام نمایند کجا و چگونه.

ادعا می نمایند دارو جزو تحریم نیست ولی عملا راه را بسته اند

وی یادآور شد: متاسفانه فقط شعار دادند، علی رغم اینکه ادعا می نمایند اقلام دارویی جزو تحریم نیست، ولی عملا راه را بسته اند و کانال سوئیس را هم که باز کردند، منابع آن کانال محدود است. درخواست کردیم منابع دیگری در کشورهای مختلف داریم، اجازه دهند منابع ما وارد آن کانال گردد، ولی تا الان اجازه ندادند منابعی که متعلق به ما و با پول ملت ماست، وارد کانال گردد که از آن برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده کنیم.

موسوی اضافه کرد: سه هفته است که با یک کشور صحبت می کنیم که منابع را منتقل کنیم، ولی اجازه نمی دهند و اینجاست که عملا راه را بسته اند و تجهیزات پزشکی را تحریم نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "موسوی: آمریکایی ها تا الان اجازه نداده اند منابع اقتصادی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: آمریکایی ها تا الان اجازه نداده اند منابع اقتصادی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید