هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران برگزار گردید

به گزارش وبلاگ نوکیا، هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران، با موضوع فرآوری مواد معدنی، اکتشاف و استخراج معدن، مکانیک سنگ، محیط زیست، بهداشت و ایمنی در معدن و اقتصاد معدن، به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار گشت.

هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران برگزار گردید

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نوکیا، هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران، با موضوع فرآوری مواد معدنی، اکتشاف و استخراج معدن، مکانیک سنگ، محیط زیست، بهداشت و ایمنی در معدن و اقتصاد معدن، به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در آئین افتتاحیه این کنفرانس احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند گفت: یکی از افتخارات ما در استان خراسان جنوبی بحث معدن است که این مبحث یکی از ارکان مهم توسعه استان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین جلساتی بتوانیم به یاری این موهبت الهی، توسعه و امنیت پایدار را تحقق بخشیم و همچنین به توسعه کشور یاری کنیم.

خامسان گفت: امیدواریم مجموع مباحث مطرح شده به گسترش معادن و توسعه استان یاری کند و این همایش به اهداف خود برسد.

در ادامه دکتر احمدرضا صیادی رئیس انجمن مهندسی معدن ایران ضمن یادآوری نام استادان فقید این حرفه گفت: برگزاری کنفرانس های ملی در این سطح کار دشواری است و به همین دلیل از بانیان این کنفرانس تشکر می کنم.

وی ادامه داد: به اقتضای میزان توسعه یافتگی و چرخه عمر صنعت معدن بازیگران متعددی در صنعت معدن کشور ورود می نمایند که یکی از این بازیگران انجمن های مهندسی معدن هستند که مرجع علمی و فناوری اند.

صیادی اضافه نمود: کشور های پیشرفته ای مثل آمریکا و فرانسه بیشتر از پانزده دهه سابقه انجمن های مهندسی را دارند که هرکدام موضوع خاصی را سرلوحه کارخود قرار دادند و شعارخاصی دارند به عنوان مثال SME آمریکا با شعار رهبری جهانی در اشتراک گذاری و شبکه سازی، فعالیت می نماید.

وی ادامه داد: در ایران سه دوره است که انجمن های مختلف فعالیت دارند که بعد از انقلاب نقش وزارت عتف خیلی پررنگ تر شده است. وی گفت: تا سال 90 حدود 200 انجمن ثبت شده داریم که تاسال 98 دوبرابر شده است.

رئیس انجمن مهندسی معدن ایران اضافه نمود: انجمن مهندسی معدن ایران در سال 1382 تأسیس شد و 2مجله ارگان انجمن است که حدود 310 مقاله انگلیسی ISI دارد.

وی درخصوص زمینه های توانمندسازی ادامه داد: دانش آموخته های ما هرکدام می توانند منشأ تحول و نوآوری باشند به طوری که رتبه مهندسی معدن بعضی دانشگاه های کشور رتبه 35 تا 75 جهان قرار می گیرد.

وی در انتها در مورد برنامه های پیش رو نیز گفت: برنامه هایی از جمله بهبود زیرساخت های فیزیکی، شبکه سازی و ارتباط مند بین انجمن و ذی نفعان و طراحی و پیاده سازی پایگاه اطلاعات و مقالات از جمله برنامه های پیش روی ماست.

در ادامه دکتر مشیرالحق عابدی معاون امور مالی استاندار خراسان جنوبی، به پتانسل ها و ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی اشاره نمود و گفت: استان خراسان جنوبی اولین استان در مورد بهره برداری معادن بوده است و قریب به 12 هزار نفر از مجموع پروانه های بهره برداری صادره میزان اشتغال را داریم و همچنین 52 درصد از صنایع استان صنایع معدنی است که در مجموع 6 هزار نفر در صنایع معدنی اشتغال داریم همچنین 50 ماده معدنی در استان داریم که قطعاً برگزاری این چنین کنفرانس هایی می تواند کارساز باشد و تحقیقات کاربردی ارائه دهد.

وی ادامه داد: در سال 1398 براساس برنامه زمان بندی اعلام شده در بهترین نقطه قرارداریم همچنین از سازمان توسعه گران، حضور شرکت های ایمیدرو و ایدرو را داشتیم و تفاهم نامه هایی هم منعقد شد که پیگیر برای اجرای تفاهم نامه ها هستیم که این همایش ها در ار تباط گیری در راستای اجرای تفاهم نامه ها به ما یاری می نماید و باعث پیوند دانشگاهیان و مجموعه اجرایی می گردد.

عابدی اضافه نمود: در مورد محور های همایش دو محور برای ما خیلی مهم است اول فرآوری معادن که تفاهم نامه ای بین وزیر صنعت، معدن تجارت و وزیر نیرو در راستای تأمین هزینه های معدن صورت گرفت که قابلیت اجرا هم دارد در کنار این نکته مسئله ایمنی معادن هم برای ما خیلی مهم است.

لازم به ذکر است نمایشگاه دستاورد ها و توانمندی های شرکت های معدنی فعال خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران باهدف معرفی پتانسل های معدنی استان و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید