نهاوندیان: شاخص های مالی کشور مثبت خواهد شد

به گزارش وبلاگ نوکیا، تهران (پانا) - معاون مالی رییس جمهوری با اشاره به فرایند رشد مالی کشور، گفت با ادامه فرایند کنونی شاخص های مالی کشور به رغم کوشش های تحریم کنندگان و نزول مالی جهانی تا منفی 4 درصد به خاطر شیوع کرونا، مثبت خواهد بود.

نهاوندیان: شاخص های مالی کشور مثبت خواهد شد

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان عصرپنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه قم اضافه نمود: از زمستان سال گذشته شاخص اقتصاد در بخش های مولد اقتصادی در بخش های صنعت و کشاورزی مثبت شده است.

وی ابراز کرد: آن چیزی که کشور در ماه های گذشته از آن آسیب دید و جنبه بازدارندگی داشت بخش خدمات بود که بخش عمده آن بخاطر شیوع کرونا بود که این حوزه را با مضیقه همراه کرد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: از فصل تابستان امسال مجموعه شاخص های اقتصادی کشور مثبت شده و ایران به رقم مثبت فراوری ناخالص داخلی نسبت به تابستان سال 98 دست یافته است.

به گفته وی، با بومی سازی و جایگزین کردن احتیاجهای کشور با ساخت داخل هم افزایی اقتصادی کشور افزایش یافته است و سیستم بانکی هم با طرح گام حلقه های پیوسته اقتصادی و زنجیره فراوری را همگام یک دیگر قرار می دهد.

نهاوندیان یادآور شد: از فراورینمایندگان و فعالان اقتصادی درخواست می کنیم از مزایای طرح گام برخوردار شوند.

وی گفت: در سفر امروز به قم از یکی از بیست و دو واحد راکد صنعتی که امسال احیا و به چرخه فراوری بازگشته است مورد بازدید نهاده شد.

نهاوندیان گفت: همچنین امروز از یک واحد فراوری نماینده قطعات خودرو بازدید میدانی شد که در سه سال گذشته و تحریم بخش خودرویی کشور پیروز شده بخشی از احتیاجهای این صنعت را داخلی سازی و تامین کند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری ابراز کرد: در این سفر از یک واحد فراوری نماینده چسب صنعتی بازدید شد که با فراوریات خود تا 90 درصد احتیاج کشور به واردات محصولات مشابه را از بین برده است.

به گفته وی، برغم اینکه تحریم نمایندگان می خواستند فعالیت های اقتصادی کشور را متوقف نمایند اما با همت فعالان اقتصادی و حمایت های دولتی امکان و ظرفیت های فراوریی کشور افزایش یافته و بعضی از فراوریات دوران تحریم به عرصه صادرات نیز راه پیدا نموده است.

نهاوندیان گفت: بسیار امیدوار هستیم که در ماه های پیش رو شرایط برای فراوری و اقتصاد کشور بسیار مناسب تر از شرایط کنونی گردد و مردم در روزهای آینده خبرهای بهتری از عرصه فراوری و اقتصاد کشور بشنوند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری ابراز داشت: تامین سرمایه در گردش و سرمایه در ثابت از خواسته های فعالان اقتصادی است که این بخش باید تقویت گردد و منابع بانک صنعت و معدن هم برای پشتیبانی از طرح های توسعه ای افزایش یابد.

محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهوری در سفر به قم ضمن شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان از واحدهای صنعتی ثنا، رازش صنعت و گلریز پلیمر واقع در شهرک شکوهیه بازدید به عمل آورد.

لازم به ذکر است در این بازدیدها بهرام سرمست استاندار قم، چندتن از معاونان استاندار و محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز حضور داشتند.

محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهوری روز پنجشنبه در سفر به قم ضمن شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان از چند واحد فراوریی فعال در قم بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نهاوندیان: شاخص های مالی کشور مثبت خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاوندیان: شاخص های مالی کشور مثبت خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید